Schodek státního rozpočtu ke konci listopadu činil 79 miliard
Ke konci listopadu dosáhly celkové příjmy státního rozpočtu 965,5 mld. Kč, celkové výdaje 1 044,8 mld. Kč a schodek hospodaření 79,4 mld. Kč (v listopadu 2012 dosáhl schodek 77,9 mld. Kč). Lze očekávat, že rozpočtovaný schodek (100 mld. Kč) nebude překročen.
Ukazatel | 2012 | 2013 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
skutečnost leden-listopad | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-listopad | % plnění | Index 2013/2012 | Rozdíl 2013 - 2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 - 1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 961,34 | 88,2 | 1 080,77 | 1 093,09 | 965,48 | 88,3 | 100,4 | 4,14 |
VÝDAJE CELKEM | 1 039,21 | 86,9 | 1 180,77 | 1 193,09 | 1 044,84 | 87,6 | 100,5 | 5,64 |
SALDO | -77,87 | 73,9 | -100,00 | -100,00 | -79,37 | 79,4 | 101,9 | -1,50 |
Příjmy státního rozpočtu
Na meziročním růstu celkových příjmů o 4,1 mld. Kč se nejvíce podílelo inkaso DPH (růst o 19,4 mld. Kč).
Daňové příjmy bez pojistného na sociální zabezpečení meziročně vzrostly o 7,3 mld. Kč, tj. o 1,5 % (rozpočet 2013 počítá s růstem o 2,5 % proti skutečnosti 2012).
Inkaso DPH ve výši 202,2 mld. Kč meziročně vzrostlo o 19,4 mld. Kč, tj. o 10,6 %. Rozpočet předpokládal proti skutečnosti 2012 růst o 6,2 % (na tom se podílela zejména novela zákona o DPH, která zvýšila obě sazby daně z přidané hodnoty o jeden procentní bod na 15 a 21 procent). V samotném listopadu došlo k meziročnímu růstu inkasa této daně o 11,4 mld. Kč. Nepravidelný vývoj inkasa DPH z hlediska meziročního srovnání i v jiných měsících roku je částečně projevem legislativních změn platných od roku 2013, které vedly ke snížení počtu čtvrtletních plátců ve prospěch měsíčních a tím pádem i ke změně vývoje inkasa DPH v jednotlivých měsících roku. Popsané změny znamenají, že v prvních měsících jednotlivých čtvrtletí (duben, červenec, říjen) dochází k výraznějšímu meziročnímu poklesu inkasa, zatímco v druhých měsících čtvrtletí (únor, květen, srpen, listopad) k růstu. To ukazuje i následující graf. Na konci roku lze očekávat překročení rozpočtu.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 122,5 mld. Kč, což je o 4,9 mld. Kč, tj. o 3,9 %, méně než ve stejném období roku 2012 (rozpočet očekává růst o 1,9 % proti skutečnosti 2012). Na tom se podílelo zejména inkaso spotřební daně z minerálních olejů, které meziročně kleslo o 2,7 mld. Kč. Inkaso spotřební daně z tabákových výrobků meziročně kleslo o 1,0 mld. Kč i přesto, že od 1.1.2013 došlo ke zvýšení sazeb daně u tabákových výrobků. Další změnou v oblasti spotřebních daní je pro rok 2013 snížení vrácení daně z minerálních olejů osobám užívajícím tyto oleje pro zemědělskou prvovýrobu, tzv. zelené nafty z 60 % na 40 %.
U daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti, která při meziročním růstu o 3,9 % dosáhla 75,6 mld. Kč, rozpočet očekává růst o 5,8 % proti skutečnosti roku 2012. Důvodem očekávaného růstu inkasa bylo zejména zrušení základní slevy pro pracující důchodce a zavedení tzv. solidární přirážky ve výši 7 % z příjmů převyšujících 4násobek průměrné mzdy.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob placené na základě přiznání zatím dosáhlo 0,1 mld. Kč (ve stejném období roku 2012 to bylo o 0,4 mld. Kč více). Nízké plnění souvisí s vratkami daně na základě daňových přiznání podávaných z velké části do konce března, které proběhly tradičně v dubnu. Důvodem nízkého inkasa této daně v posledních letech je i ekonomická situace a legislativní úprava umožňující využívání vysokých paušálních výdajů.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob vybírané srážkou ve výši 8,0 mld. Kč představuje meziroční pokles o 0,5 mld. Kč. Na to má pravděpodobně vliv zejména pokles hrubého provozního přebytku snižující disponibilní zdroje k rozdělení, dále pak i pokles úrokové míry z vkladů u bank a možný nižší objem uzavřených dohod o provedení práce.
Inkaso daní z příjmů právnických osob dosáhlo za 11 měsíců roku 65,2 mld. Kč. To představovalo meziroční pokles o 7,0 mld. Kč, tj. o 9,7 % (rozpočet počítá s poklesem letošního inkasa proti skutečnosti 2012 o 5,5 %). Na základě dosavadního vývoje inkasa DPPO lze očekávat, že nedojde k naplnění rozpočtového očekávání. U daně z příjmů právnických osob nebyly pro rok 2013 přijaty žádné významné legislativní změny.
Na meziroční srovnání inkasa DPH, DPPO a DPFO, které náleží státnímu rozpočtu, působí negativně změna v rozpočtovém určení daní. Ta od 1.1.2013 posiluje příjmy obcí zejména na úkor příjmů státního rozpočtu, což ukazuje následující tabulka:
RUD | 2012 podíl z celostátního inkasa v % |
2013 podíl z celostátního inkasa v % |
Rozdíl v p.b. (2013-2012) |
|
---|---|---|---|---|
DPH | SR | 71,78 | 71,31 | -0,47 |
obce | 19,93 | 20,83 | 0,90 | |
kraje | 8,29 | 7,86 | -0,43 | |
DPPO | SR | 69,68 | 67,50 | -2,18 |
obce | 21,40 | 23,58 | 2,18 | |
kraje | 8,92 | 8,92 | 0,00 | |
DPFO - závislá činnost | SR | 68,18 | 66,98 | -1,20 |
obce | 21,40 | 22,87 | 1,47 | |
obce | 1,50 | 1,50 | 0,00 | |
kraje | 8,92 | 8,65 | -0,27 | |
DPFO - kapitálové výnosy | SR | 69,68 | 67,50 | -2,18 |
obce | 21,40 | 23,58 | 2,18 | |
kraje | 8,92 | 8,92 | 0,00 | |
DPFO - přiznání | SR | 10% a 69,68% z 60% = 51,81 | 10% a 67,5% z 60% = 50,50 | -1,31 |
obce | 30,00 | 30,00 | 0,00 | |
obce | 21,4% z 60% = 12,84 | 23,58% z 60% = 14,15 | 1,31 | |
kraje | 8,92% z 60% = 5,35 | 8,92% z 60% = 5,35 | 0,00 |
U majetkových daní, které zatím dosáhly 8,2 mld. Kč a meziročně klesly o 2,1 mld. Kč, již není na rozdíl od roku 2012 součástí inkasa darovací daň uvalená za bezúplatné nabytí povolenek na emise skleníkových plynů pro výrobu elektřiny. Na inkasu daně z převodu nemovitostí by se v roce 2013 mělo projevit zvýšení sazby daně o jeden procentní bod na 4 %.
U příjmů z pojistného na sociální zabezpečení, které zatím při meziročním poklesu o 0,1 % dosáhly 337,9 mld. Kč, rozpočet počítá s růstem o 1,7 % proti skutečnosti 2012. Do rozpočtu byl zapracován dopad zavedení 2. pilíře důchodového spoření platného od 1.1.2013.
Na nedaňových a kapitálových příjmech a přijatých transferech ve výši 138,1 mld. Kč (meziroční pokles o 3,0 mld. Kč) se nejvíce podílely příjmy z EU. Ty dosáhly 89,6 mld. Kč a byly tak proti stejnému období roku 2012 nižší o 0,1 mld. Kč. Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny realizované v kapitole Státní dluh dosáhly 6,9 mld. Kč.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 1 044,8 mld. Kč čerpané ke konci listopadu 2013 byly o 5,6 mld. Kč nad úrovní stejného období roku 2012.
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly zapracovány ve výši 500,3 mld. Kč, což představuje 42,4 % všech rozpočtovaných výdajů a o 4,0 % více než skutečnost dosažená v roce 2012 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 3,2 %). Proti rozpočtu 2012 jde o růst o 1,8 %. Za 11 měsíců roku bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 441,6 mld. Kč při meziročním růstu o 4,5 mld. Kč.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 104,3 mld. Kč a meziročně byly vyšší o 4,8 mld. Kč. Na jejich výši se podílely zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 81,4 mld. Kč, což je o 1,3 mld. Kč více než v roce 2012. Jednalo se o zálohy regionálnímu školství na celý rok v celkové výši 77,4 mld. Kč (ve stejném období minulého roku vyplaceno 76,1 mld. Kč) a o všechny čtvrtletní zálohy soukromému školství ve výši 4,0 mld. Kč (stejně jako ve stejném období minulého roku).
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění ve výši 52,9 mld. Kč vykázaly meziroční růst o 4,4 mld. Kč. Tento růst byl ovlivněn lednovou předsunutou platbou pojistného za „státní pojištěnce“ ve výši 4 mld. Kč (v prosinci 2013 bude o stejnou částku platba nižší).
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 80,8 mld. Kč, což představuje meziroční pokles o 19,7 mld. Kč a plnění rozpočtu po změnách na 74,0 %.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu za leden až listopad 2013 skončilo schodkem ve výši 79,4 mld. Kč, což je proti stejnému období roku 2012 výsledek horší o 1,5 mld. Kč. I přesto lze očekávat, že rozpočtovaný schodek (100 mld. Kč) nebude překročen.
Hospodaření rozpočtu v samotném listopadu skončilo schodkem 31,7 mld. Kč (v listopadu 2012 to bylo 26,6 mld. Kč), když příjmy činily 75,5 mld. Kč (v listopadu 2012 to bylo 73,7 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 107,2 mld. Kč (v listopadu 2012 to bylo 100,3 mld. Kč). Na meziroční růst příjmů v samotném listopadu o 1,8 mld. Kč působilo zejména vyšší inkaso DPH (o 11,4 mld. Kč), které bylo z velké části vykompenzované nižšími příjmy z EU (o 9,3 mld. Kč). Meziroční srovnání výdajů v samotném listopadu je zkresleno o 6. zálohu regionálnímu a 4. zálohu soukromému školství, které byly v roce 2012 převedeny již v říjnu, zatímco letos to bylo až v listopadu (vliv cca 14 mld. Kč).
leden-listopad | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 |
Saldo SR | -19 098 | -59 796 | -41 726 | -92 209 | -66 376 | 201 | -30 916 | 12 768 | -6 517 | -169 406 | -140 757 | -125 929 | -77 869 | -79 368 |
Podrobnější výsledky hospodaření státního rozpočtu za leden až listopad 2013 jsou patrné z tabulkové přílohy.
Bc. Ondřej Šrámek,
tiskový mluvčí Ministerstva financí
Dokumenty ke stažení
Tabulková příloha:
Plnění příjmů státního rozpočtu | 2012 | 2013 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-listopad | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-listopad | % plnění | Index 2013/2012 | Rozdíl 2013-2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Příjmy celkem | 961,34 | 88,2 | 1 080,77 | 1 093,09 | 965,48 | 88,3 | 100,4 | 4,14 |
v tom: | ||||||||
Daňové příjmy celkem | 820,26 | 86,8 | 932,00 | 932,00 | 827,35 | 88,8 | 100,9 | 7,09 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 482,14 | 85,9 | 554,23 | 554,23 | 489,42 | 88,3 | 101,5 | 7,28 |
v tom: | ||||||||
DPH | 182,74 | 82,5 | 212,00 | 212,00 | 202,16 | 95,4 | 110,6 | 19,42 |
Spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) | 127,44 | 89,6 | 142,20 | 142,20 | 122,53 | 86,2 | 96,1 | -4,92 |
z toho: Spotřební daň z minerálních olejů | 65,37 | 86,6 | 73,30 | 73,30 | 62,63 | 85,4 | 95,8 | -2,75 |
Spotřební daň z tabákových výrobků | 42,54 | 90,3 | 47,80 | 47,80 | 41,51 | 86,8 | 97,6 | -1,03 |
Odvod z elektřiny ze slunečního záření | 6,09 | 145,0 | 6,50 | 6,50 | 5,43 | 83,5 | 89,2 | -0,66 |
Daně z příjmů PO | 72,27 | 84,4 | 84,30 | 84,30 | 65,25 | 77,4 | 90,3 | -7,02 |
Daně z příjmů FO | 81,84 | 89,0 | 98,10 | 98,10 | 83,70 | 85,3 | 102,3 | 1,86 |
v tom: z kapitálových výnosů | 8,49 | 94,3 | 9,00 | 9,00 | 7,97 | 88,5 | 93,9 | -0,52 |
ze závislé činnosti | 72,80 | 90,7 | 86,40 | 86,40 | 75,63 | 87,5 | 103,9 | 2,83 |
z přiznání | 0,55 | 20,3 | 2,70 | 2,70 | 0,10 | 3,7 | 18,3 | -0,45 |
Správní poplatky | 2,36 | 98,6 | 1,29 | 1,29 | 1,07 | 83,1 | 45,5 | -1,29 |
Majetkové daně | 10,34 | 84,8 | 9,70 | 9,70 | 8,21 | 84,6 | 79,4 | -2,14 |
v tom: Daň dědická | 0,07 | 65,6 | 0,10 | 0,10 | 0,06 | 63,1 | 96,2 | 0,00 |
Daň darovací | 3,36 | 73,0 | 0,30 | 0,30 | 0,10 | 33,1 | 3,0 | -3,26 |
Daň z převodu nemovitostí | 6,92 | 92,3 | 9,30 | 9,30 | 8,05 | 86,5 | 116,2 | 1,12 |
Poplatky za uložení odpadů *) | 1,39 | 98,6 | 1,41 | 1,41 | 1,41 | 100,1 | 101,4 | 0,02 |
Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu | 0,19 | 11,0 | 0,20 | 0,20 | 0,22 | 108,3 | 115,5 | 0,03 |
Odvody z loterií **) | 1,77 | x | 2,60 | 2,60 | 2,51 | 96,5 | 141,7 | 0,74 |
Ostatní daňové příjmy ****) | 1,80 | 77,6 | 2,43 | 2,43 | 2,36 | 97,4 | 131,3 | 0,56 |
Pojistné na SZ | 338,12 | 88,0 | 377,77 | 377,77 | 337,94 | 89,5 | 99,9 | -0,18 |
z toho: Na důchody | 300,55 | 88,0 | 337,24 | 337,24 | 300,49 | 89,1 | 100,0 | -0,06 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 141,08 | 97,6 | 148,77 | 161,09 | 138,12 | 85,7 | 97,9 | -2,96 |
v tom: | ||||||||
Kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) | 103,53 | 89,3 | 126,41 | 138,73 | 108,70 | 78,4 | 105,0 | 5,17 |
z toho: Transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu ***) | 89,72 | 83,9 | 100,04 | 112,36 | 89,58 | 79,7 | 99,8 | -0,14 |
Přijaté sankční platby | 0,29 | 27,8 | 1,06 | 1,10 | 0,53 | 47,9 | 182,4 | 0,24 |
Soudní poplatky | 1,38 | 210,7 | 1,35 | 1,35 | 1,28 | 95,2 | 92,7 | -0,10 |
Dobrovolné pojistné | 0,25 | 56,6 | 0,34 | 0,29 | 0,17 | 59,2 | 68,5 | -0,08 |
Kapitola Operace SFA | 2,06 | 61,8 | 1,86 | 1,86 | 2,10 | 113,0 | 101,9 | 0,04 |
Kapitola Státní dluh | 15,50 | 236,9 | 3,80 | 3,80 | 6,88 | 181,1 | 44,4 | -8,62 |
Kapitola VPS | 19,99 | 106,9 | 16,69 | 16,69 | 20,59 | 123,3 | 103,0 | 0,60 |
z toho: Příjmy sdílené s EU (clo) | 1,44 | 131,3 | 1,00 | 1,00 | 1,33 | 133,0 | 92,1 | -0,11 |
*) rozpočet i skutečnost roku 2012 jen za kapitolu OSFA
**) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (20 % výnosu pro SR) ***) z transferů přijatých od EU jsou ve skutečnosti roku 2013 obsaženy pouze prostředky na krytí výdajů Společné zemědělské politiky v gesci kapitoly Ministerstvo zemědělství ****) dopočet do celku |
Celkem r. 2011 | Celkem r. 2012 | Celkem r. 2013 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený | sk.k 30.11.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 30.11.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 30.11.***) | % plnění | 2012/2011 | 2013/2012 | 2012/2011 | 2013/2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 739,46 | 631,37 | 85,4 | 754,32 | 647,27 | 85,8 | 755,33 | 666,55 | 88,2 | 15,90 | 19,27 | 102,5 | 103,0 |
- DPH | 279,50 | 252,38 | 90,3 | 308,70 | 254,61 | 82,5 | 297,30 | 283,36 | 95,3 | 2,23 | 28,74 | 100,9 | 111,3 |
- spotřební daně (vč. energ. daní) | 148,40 | 134,19 | 90,4 | 149,90 | 133,99 | 89,4 | 149,50 | 128,80 | 86,2 | -0,20 | -5,19 | 99,9 | 96,1 |
- clo | 1,20 | 1,59 | 132,4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
- daně z příjmů PO | 120,60 | 94,84 | 78,6 | 122,90 | 103,64 | 84,3 | 124,90 | 96,33 | 77,1 | 8,80 | -7,31 | 109,3 | 92,9 |
- daně z příjmů FO | 151,00 | 117,11 | 77,6 | 135,90 | 119,95 | 88,3 | 147,70 | 125,24 | 84,8 | 2,84 | 5,29 | 102,4 | 104,4 |
vybíraná srážkou | 19,30 | 10,11 | 52,4 | 12,80 | 12,15 | 94,9 | 13,40 | 11,75 | 87,7 | 2,04 | -0,40 | 120,2 | 96,7 |
závislá činnost | 121,10 | 106,31 | 87,8 | 117,80 | 106,76 | 90,6 | 128,90 | 112,90 | 87,6 | 0,45 | 6,14 | 100,4 | 105,8 |
z přiznání | 10,60 | 0,70 | 6,6 | 5,30 | 1,04 | 19,7 | 5,40 | 0,59 | 10,8 | 0,34 | -0,46 | 148,9 | 56,2 |
- silniční daň | 5,60 | 4,38 | 78,3 | 5,30 | 4,45 | 84,0 | 5,40 | 4,48 | 82,9 | 0,07 | 0,03 | 101,5 | 100,6 |
- daň z nemovitosti | 9,70 | 8,21 | 84,6 | 8,70 | 9,20 | 105,7 | 9,00 | 8,93 | 99,3 | 0,99 | -0,26 | 112,0 | 97,1 |
- majetkové daně | 13,00 | 11,00 | 84,6 | 12,20 | 10,34 | 84,8 | 9,70 | 8,21 | 84,6 | -0,66 | -2,14 | 94,0 | 79,4 |
- dálniční poplatek ****) | 2,90 | 2,51 | 86,7 | 2,90 | 3,58 | 123,6 | 3,90 | 3,63 | 93,2 | 1,07 | 0,05 | 142,6 | 101,4 |
- ostatní daně a poplatky | 7,56 | 5,15 | 68,1 | 7,82 | 7,51 | 96,0 | 7,93 | 7,57 | 95,5 | 2,36 | 0,06 | 145,7 | 100,9 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2011 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl. obcím (7,4 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví **) v rozp.celost.daní v roce 2012 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (5,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví ***) v rozp.celost.daní v roce 2013 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,1 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,5 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,6 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účet. ****) údaj skutečnosti roku 2012 a 2013 odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků) |
Čerpání výdajů státního rozpočtu | 2012 | 2013 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-listopad | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-listopad | % plnění | Index 2013/2012 | Rozdíl 2013-2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Výdaje celkem | 1 039,21 | 86,9 | 1 180,77 | 1 193,09 | 1 044,84 | 87,6 | 100,5 | 5,64 |
Běžné výdaje | 938,72 | 86,3 | 1 085,69 | 1 083,93 | 964,03 | 88,9 | 102,7 | 25,30 |
v tom: | ||||||||
Výdaje na platy, ost.platby za proved.práci a pojistné | 74,22 | 81,2 | 90,25 | 91,84 | 75,75 | 82,5 | 102,1 | 1,53 |
Neinvestiční nákupy a související výdaje | x | x | 131,63 | 131,45 | 101,22 | 77,0 | x | x |
z toho: Úroky a ost.finanční výdaje kap. Státní dluh *) | 54,69 | 69,4 | 67,83 | 64,29 | 55,86 | 86,9 | 102,1 | 1,17 |
Výdaje na realizaci záruk | 1,97 | 48,5 | 2,75 | 2,78 | 1,50 | 53,8 | 75,8 | -0,48 |
Neinvestiční transfery podnikatelským subjektům | x | x | 38,46 | 33,61 | 30,83 | 91,7 | x | x |
Neinvestiční transfery neziskovým a pod.organizacím | x | x | 7,12 | 12,62 | 11,92 | 94,4 | x | x |
Neinvestiční transfery státním fondům | 27,17 | 72,5 | 33,08 | 38,94 | 31,00 | 79,6 | 114,1 | 3,83 |
z toho: Neinvestiční transfery SZIF | 27,00 | 72,1 | 33,08 | 31,86 | 23,86 | 74,9 | 88,4 | -3,14 |
Neinv. transfery fondům soc. a veřejného zdrav.poj. **) | 48,49 | 91,6 | 53,20 | 53,99 | 52,92 | 98,0 | 109,1 | 4,43 |
Neinv. transfery veřejným rozpočtům územní úrovně | 99,51 | 94,0 | 103,04 | 104,74 | 104,32 | 99,6 | 104,8 | 4,81 |
Neinv. transfery příspěvkovým a pod. organizacím | x | x | 56,47 | 60,59 | 56,26 | 92,9 | x | x |
Sociální dávky | 437,06 | 89,0 | 500,28 | 489,60 | 441,60 | 90,2 | 101,0 | 4,54 |
v tom: Důchody | 346,38 | 90,6 | 394,13 | 382,41 | 343,66 | 89,9 | 99,2 | -2,71 |
Prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 8,05 | 64,6 | 9,80 | 10,72 | 8,92 | 83,2 | 110,8 | 0,87 |
Ostatní soc.dávky | 50,08 | 85,9 | 59,44 | 58,98 | 54,73 | 92,8 | 109,3 | 4,65 |
Státní soc.podpora | 32,55 | 85,9 | 36,91 | 37,49 | 34,27 | 91,4 | 105,3 | 1,72 |
Stavební spoření | 5,29 | 88,2 | 5,70 | 5,41 | 4,95 | 91,6 | 93,6 | -0,34 |
Státní příspěvek na důchodové připojištění | 5,74 | 92,7 | 6,40 | 6,69 | 6,69 | 100,0 | 116,5 | 0,95 |
Odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 32,60 | 92,4 | 36,00 | 36,16 | 34,88 | 96,5 | 107,0 | 2,28 |
Ostatní běžné výdaje ***) | x | x | 24,07 | 18,29 | 11,68 | 63,9 | x | x |
Kapitálové výdaje | 100,48 | 93,9 | 95,07 | 109,15 | 80,82 | 74,0 | 80,4 | -19,67 |
v tom: | ||||||||
Investiční nákupy a související výdaje | x | x | 9,60 | 13,55 | 7,98 | 58,9 | x | x |
Investiční transfery podnikatelským subjektům | x | x | 3,00 | 17,14 | 16,85 | 98,3 | x | x |
Investiční transfery státním fondům | 31,70 | 124,7 | 33,69 | 30,47 | 15,30 | 50,2 | 48,3 | -16,40 |
z toho: Investiční transfery SFDI | 26,52 | 105,6 | 33,69 | 29,12 | 11,47 | 39,4 | 43,2 | -15,06 |
Investiční transfery veřej. rozpočtům územní úrovně | x | x | 12,68 | 21,00 | 26,67 | 127,0 | x | x |
Investiční transfery příspěvkovým a pod.organizacím | x | x | 17,90 | 18,25 | 9,82 | 53,8 | x | x |
Ostatní kapitálové výdaje ***) | x | x | 18,19 | 8,74 | 4,20 | 48,0 | x | x |
Saldo hospodaření SR | -77,87 | 73,9 | -100,00 | -100,00 | -79,37 | 79,4 | 101,9 | -1,50 |
*) skutečnost v roce 2012 i 2013 obsahuje celé neinvestiční výdaje kapitoly SD (téměř ze 100 % jsou to úroky a ostatní finanční výdaje) **) skutečnost roku 2012 je jen za kapitolu VPS ***) dopoočet do celku |