Plnění státního rozpočtu ČR za leden až březen 2014
Ukazatel | 2013 | 2014 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost březen | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost březem | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014 - 2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 - 1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 292,87 | 27,2 | 1 099,31 | 1 099,52 | 324,24 | 29,5 | 110,7 | 31,38 |
VÝDAJE CELKEM | 278,90 | 23,7 | 1 211,31 | 1 211,52 | 280,65 | 23,2 | 100,6 | 1,75 |
SALDO | 13,97 | -14,0 | -112,00 | -112,00 | 43,59 | -38,9 | 312,1 | 29,62 |
Příjmy státního rozpočtu
Na meziročním růstu celkových příjmů o 31,4 mld. Kč se podílely zejména příjmy z EU (růst o 10,6 mld. Kč) a také únorový mimořádný příjem kapitoly ČTÚ z aukce kmitočtů pro rychlé mobilní sítě LTE (8,5 mld. Kč). Z daňových příjmů vykázalo meziroční růst zejména inkaso DPH (o 8,0 mld. Kč) a spotřební daně z tabákových výrobků (o 4,5 mld. Kč).
Daňové příjmy bez pojistného na sociální zabezpečení meziročně vzrostly o 14,9 mld. Kč, tj. o 10,5 % (rozpočet 2014 počítá s růstem o 2,3 % proti skutečnosti 2013).
Inkaso DPH ve výši 60,3 mld. Kč meziročně vzrostlo o 8,0 mld. Kč, tj. o 15,2 %. Rozpočet počítá s poklesem proti skutečnosti 2013 o 0,6 % (proti rozpočtu 2013 počítá s růstem o 3,2 %). Pro rok 2014 nebyly přijaty žádné významné legislativní změny s dopadem na inkaso státního rozpočtu.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 44,5 mld. Kč, což je o 5,5 mld. Kč více než ve stejném období roku 2013. Na tom se podílelo zejména inkaso spotřební daně z tabákových výrobků, které dosáhlo 23,5 mld. Kč a meziročně vzrostlo o 4,5 mld. Kč. Relativně vysoké plnění u této daně (48,8 %) souvisí s předzásobením tabákovými výrobky z důvodu zvýšení sazeb tabákových výrobků od 1. ledna (vliv předzásobení se projevil z důvodu zvyšování sazeb i začátkem roku 2013). Inkaso spotřební daně z minerálních olejů zatím dosáhlo 16,6 mld. Kč, tj. o 0,8 mld. Kč více než v roce 2013. U odvodu z elektřiny ze slunečního záření s inkasem ve výši 0,3 mld. Kč došlo k prodloužení odvodu pro zařízení uvedená do provozu v průběhu roku 2010. Sazba odvodu se však snížila z 26 % na 10 %, resp. z 28 % na 11 %. U tohoto odvodu tak rozpočet 2014 počítá s meziročním poklesem proti skutečnosti 2013 o 3,7 mld. Kč.
U daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti, která při meziročním růstu o 0,2 mld. Kč, tj. o 0,8 %, zatím dosáhla 21,2 mld. Kč, rozpočet očekává růst o 9,4 % proti skutečnosti roku 2013. Odhad růstu celkového výnosu u DPFO ze závislé činnosti na rok 2014 vycházel především z makroekonomických odhadů průměrných mezd a míry růstu nezaměstnanosti.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob placené na základě přiznání zatím dosáhlo 3,2 mld. Kč. To představovalo meziroční růst o 0,7 mld. Kč. Inkaso této daně v samotném březnu dosáhlo 2,9 mld. Kč (v březnu 2013 to bylo 2,3 mld. Kč) a souvisí s termínem podání daňového přiznání a odvodem daně za rok 2013. Vysoké plnění (na 99,5 % rozpočtu) bude korigováno tradičně v dubnu, kdy dochází k vratkám daně na základě daňových přiznání podávaných z velké části do konce března. Rozpočet pro letošní rok počítá s meziročním růstem i v důsledku zrušení některých daňových úlev při využití výdajových paušálů.
U inkasa daně z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů s dosavadním inkasem ve výši 2,6 mld. Kč se ve srovnání s minulým rokem neočekávají žádné výrazné změny.
Inkaso daní z příjmů právnických osob dosáhlo za 1. čtvrtletí roku 19,9 mld. Kč. To představovalo meziroční růst o 0,6 mld. Kč, tj. o 3,0 %. Rozpočet počítá s růstem letošního inkasa proti skutečnosti 2013 o 1,1 %. V samotném březnu inkasoval na této dani státní rozpočet 18,7 mld. Kč (loni to bylo 18,2 mld. Kč), což souvisí s odvodem první čtvrtletní zálohy na daň u větších plátců. Změny legislativy u DPPO se zpravidla promítají v inkasu daně s ročním odstupem, proto by se změny spojené s rekodifikací soukromého práva měly plně projevit až v inkasu daně v roce 2015. Riziko pro predikovanou výši inkasa představuje případné uplatnění daňových ztrát vzniklých a vyměřených v předchozích zdaňovacích obdobích, jako položek odčitatelných od základu daně. Obdobně jako u odpočtu ztrát lze předpokládat pokračování nárůstu objemu uplatňovaných odpočtů na realizaci projektů vědy a výzkumu.
Inkaso majetkových daní, které zatím dosáhlo 2,2 mld. Kč, tvoří zejména inkaso daně z nabytí nemovitých věcí. U této daně lze očekávat mírný meziroční růst inkasa vlivem celoročního dopadu zvýšení sazby daně o jeden procentní bod, které bylo účinné už od roku 2013. Od roku 2014 došlo k transformaci daně dědické a daně darovací pod daň z příjmů.
U příjmů z pojistného na sociální zabezpečení, které zatím při meziročním růstu o 1,7 % dosáhly 92,5 mld. Kč, rozpočet počítá s růstem o 2,9 % proti skutečnosti 2013. Očekávaný růst vychází z reálného stavu vyměřovacích základů pro pojistné v roce 2013 a z makroekonomické predikce meziročního tempa růstu objemu mezd pro rok 2014. Zapracováno bylo i snížení předpokládaného dopadu zapojení občanů do systému 2. pilíře důchodového spoření platného od 1.1.2013.
Na nedaňových a kapitálových příjmech a přijatých transferech ve výši 75,2 mld. Kč (meziroční růst o 14,9 mld. Kč) se nejvíce podílely příjmy z EU. Ty dosáhly 53,8 mld. Kč a byly tak proti stejnému období roku 2013 vyšší o 10,6 mld. Kč. Na meziroční růst také výrazně působil mimořádný příjem kapitoly ČTÚ z aukce kmitočtů pro rychlé mobilní sítě LTE ve výši 8,5 mld. Kč (rozpočet činil 10 mld. Kč). Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny realizované v kapitole Státní dluh zatím dosáhly 4,6 mld. Kč, což představuje meziroční růst o 1,1 mld. Kč.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 280,6 mld. Kč čerpané ke konci března 2014 byly meziročně vyšší o 1,8 mld. Kč.
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly zapracovány ve výši 506,5 mld. Kč, což představuje 41,8 % všech rozpočtovaných výdajů a o 3,4 % více než skutečnost dosažená v roce 2013 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 2,2 %). Proti rozpočtu 2013 je plánován růst o 1,6 %. K 31.3.2014 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 115,2 mld. Kč při meziročním poklesu o 0,9 mld. Kč.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 33,7 mld. Kč a meziročně vzrostly o 1,0 mld. Kč. Na jejich výši se podílely zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 27,2 mld. Kč, což je o 0,6 mld. Kč méně než v roce 2013. Šlo o 2 zálohy regionálnímu školství na leden až duben v celkové výši 26,2 mld. Kč (ve stejném období minulého roku vyplaceny také 2 zálohy ve výši 26,2 mld. Kč) a o jednu čtvrtletní zálohu soukromému školství ve výši 1,0 mld. Kč (ve stejném období roku 2013 byly vyplaceny 2 zálohy ve výši 2,0 mld. Kč).
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění (platba státu za tzv. státní pojištěnce) ve výši 19,2 mld. Kč znamenalo meziroční růst o 1,9 mld. Kč. Relativně vysoké plnění ve výši 33,2 % rozpočtu je ovlivněno lednovou předsunutou platbou pojistného ve výši 4,8 mld. Kč (v listopadu a prosinci 2014 bude tato částka zúčtována). V lednu 2013 došlo k předsunuté platbě ve výši 4 mld. Kč. V nárůstu rozpočtu 2014 proti skutečnosti 2013 o 7,9 % se plně projevuje zákonné opatření Senátu č. 342/2013, kterým byla v závěru roku 2013 navýšena platba za státní pojištěnce o 64 Kč/měsíc na 787 Kč/měsíc.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 14,9 mld. Kč, což představovalo meziroční pokles o 2,8 mld. Kč.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo na konci března 2014 přebytkem ve výši 43,6 mld. Kč, což je proti stejnému období roku 2013 výsledek lepší o 29,6 mld. Kč. Na tomto výsledku se pozitivně odráží meziročně vyšší inkaso celkových příjmů o 31,4 mld. Kč. Na tom se podílely zejména vyšší příjmy z EU (o 10,6 mld. Kč), mimořádné příjmy z aukce kmitočtů (8,5 mld. Kč), vyšší inkaso DPH (o 8,0 mld. Kč) a inkaso spotřební daně z tabákových výrobků (o 4,5 mld. Kč). Naopak čerpání výdajů zatím v meziročním srovnání spíše stagnuje (růst o 0,6 %).
Hospodaření rozpočtu v samotném březnu skončilo schodkem 6,5 mld. Kč (v březnu 2013 přebytkem 8,4 mld. Kč), když příjmy činily 92,6 mld. Kč (v březnu 2013 to bylo 96,3 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 99,1 mld. Kč (v březnu 2013 to bylo 87,9 mld. Kč). Na meziročně vyšších výdajích v samotném březnu se projevil zejména převod druhé zálohy regionálnímu školství na měsíc březen a duben ve výši 13,1 mld. Kč, který byl v roce 2013 uskutečněn již v únoru.
leden-březen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |
Saldo ČR | 8 347 | 2 371 | -15 737 | -31 840 | -7 819 | 8 248 | 15 754 | 11 263 | -13 347 | -2 346 | -45 942 | -25 202 | -22 690 | 13 965 | 43 590 |
Mgr. Marek Zeman
Ředitel odboru vnějších vztahů a komunikace
Dokumenty ke stažení
Tabulková příloha:
2013 | 2014 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost březen | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost březen | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014-2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Příjmy celkem | 292,87 | 27,2 | 1 099,31 | 1 099,52 | 324,24 | 29,5 | 110,7 | 31,38 |
v tom: | ||||||||
Daňové příjmy celkem | 232,64 | 25,0 | 945,42 | 945,42 | 249,08 | 26,3 | 107,1 | 16,44 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 141,72 | 25,6 | 562,54 | 562,54 | 156,62 | 27,8 | 110,5 | 14,90 |
v tom: | ||||||||
DPH | 52,37 | 24,7 | 218,70 | 218,70 | 60,33 | 27,6 | 115,2 | 7,96 |
Spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) | 38,91 | 27,4 | 139,40 | 139,40 | 44,46 | 31,9 | 114,3 | 5,55 |
z toho: Spotřební daň z minerálních olejů | 15,79 | 21,5 | 74,40 | 74,40 | 16,56 | 22,3 | 104,9 | 0,77 |
Spotřební daň z tabákových výrobků | 18,98 | 39,7 | 48,10 | 48,10 | 23,49 | 48,8 | 123,8 | 4,52 |
Odvod z elektřiny ze slunečního záření | 0,38 | 5,8 | 2,10 | 2,10 | 0,34 | 16,2 | 90,0 | -0,04 |
Daně z příjmů PO | 19,33 | 22,9 | 82,40 | 82,40 | 19,92 | 24,2 | 103,0 | 0,58 |
Daně z příjmů FO | 26,12 | 26,6 | 104,60 | 104,60 | 27,00 | 25,8 | 103,4 | 0,88 |
v tom: z kapitálových výnosů | 2,60 | 28,8 | 9,00 | 9,00 | 2,64 | 29,3 | 101,7 | 0,04 |
ze závislé činnosti | 21,01 | 24,3 | 92,40 | 92,40 | 21,17 | 22,9 | 100,8 | 0,16 |
z přiznání | 2,51 | 93,1 | 3,20 | 3,20 | 3,18 | 99,5 | 126,7 | 0,67 |
Správní poplatky | 0,42 | 32,6 | 1,20 | 1,20 | 0,39 | 32,5 | 92,8 | -0,03 |
Majetkové daně | 1,92 | 19,8 | 9,90 | 9,90 | 2,18 | 22,0 | 113,5 | 0,26 |
v tom: Daň dědická | 0,01 | 12,3 | 0,05 | 0,05 | 0,01 | 26,3 | 107,0 | 0,00 |
Daň darovací | 0,02 | 6,8 | 0,10 | 0,10 | 0,03 | 29,4 | 143,8 | 0,01 |
Daň z nabytí nemovitých věcí | 1,89 | 20,3 | 9,75 | 9,75 | 2,14 | 21,9 | 113,2 | 0,25 |
Poplatky za uložení odpadů | 0,41 | 29,2 | 1,46 | 1,46 | 0,41 | 28,3 | 100,5 | 0,00 |
Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu | 0,11 | 53,2 | 0,20 | 0,20 | 0,04 | 20,7 | 39,0 | -0,06 |
Odvody z loterií *) | 0,69 | 26,7 | 2,30 | 2,30 | 0,64 | 27,9 | 92,4 | -0,05 |
Ostatní daňové příjmy ****) | 1,43 | 58,7 | 2,38 | 2,38 | 1,25 | 52,8 | 87,9 | -0,17 |
Pojistné na SZ | 90,93 | 24,1 | 382,88 | 382,88 | 92,46 | 24,1 | 101,7 | 1,53 |
z toho: Na důchody | 81,24 | 24,1 | 340,33 | 340,33 | 82,21 | 24,2 | 101,2 | 0,97 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 60,23 | 41,7 | 153,89 | 154,10 | 75,16 | 48,8 | 124,8 | 14,94 |
v tom: | ||||||||
Kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) | 50,14 | 42,1 | 131,79 | 132,00 | 69,03 | 52,3 | 137,7 | 18,89 |
z toho: Transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu **) | 43,21 | 43,2 | 99,02 | 99,23 | 53,77 | 54,2 | 124,5 | 10,57 |
Přijaté sankční platby | 0,35 | 33,0 | 0,96 | 0,96 | 0,21 | 22,3 | 61,6 | -0,13 |
Soudní poplatky | 0,39 | 28,9 | 1,35 | 1,35 | 0,35 | 25,8 | 89,0 | -0,04 |
Dobrovolné pojistné | 0,08 | 29,1 | 0,29 | 0,29 | 0,05 | 17,5 | 60,0 | -0,03 |
Příjmy sdílené s EU (clo) ***) | 0,35 | 35,4 | 1,50 | 1,50 | 0,40 | 26,8 | 113,7 | 0,05 |
Kapitola Operace SFA | 0,03 | 1,7 | 1,76 | 1,76 | 0,02 | 1,2 | 68,3 | -0,01 |
Kapitola Státní dluh | 3,50 | 51,4 | 7,40 | 7,40 | 4,58 | 61,9 | 131,0 | 1,08 |
Kapitola VPS | 6,56 | 39,3 | 12,94 | 12,94 | 1,54 | 11,9 | 23,4 | -5,03 |
*) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (20 % výnosu pro SR)
**) z transferů přijatých od EU jsou ve skutečnosti roku 2014 obsaženy pouze prostředky na krytí výdajů Společné zemědělské politiky v gesci kapitoly Ministerstvo zemědělství
***) v roce 2013 součástí příjmů kapitoly VPS
****) dopočet do celku
Pozn.: Data za minulý rok vycházejí z údajů finančních výkazů za 1. čtvrtletí 2013 (FIN 2-04U)
Celkem r. 2012 | Celkem r. 2013 | Celkem r. 2014 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený | sk.k 31.3.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.3.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.3.***) | % plnění | 2013/2012 | 2014/2013 | 2013/2012 | 2014/2013 | |
Daňové příjmy | 754,32 | 169,08 | 22,4 | 755,33 | 188,84 | 25,0 | 769,54 | 208,75 | 27,1 | 19,76 | 19,91 | 111,7 | 110,5 |
- DPH | 308,70 | 58,44 | 18,9 | 297,30 | 73,34 | 24,7 | 306,70 | 84,43 | 27,5 | 14,90 | 11,09 | 125,5 | 115,1 |
- spotřební daně (vč. energ. daní) | 149,90 | 36,84 | 24,6 | 149,50 | 40,49 | 27,1 | 146,90 | 46,11 | 31,4 | 3,65 | 5,62 | 109,9 | 113,9 |
- daně z příjmů PO | 122,90 | 28,42 | 23,1 | 124,90 | 28,28 | 22,6 | 122,10 | 29,01 | 23,8 | -0,14 | 0,73 | 99,5 | 102,6 |
- daně z příjmů FO | 135,90 | 38,39 | 28,2 | 147,70 | 39,54 | 26,8 | 157,50 | 41,06 | 26,1 | 1,15 | 1,53 | 103,0 | 103,9 |
vybíraná srážkou | 12,80 | 3,82 | 29,8 | 13,40 | 3,81 | 28,4 | 13,30 | 3,87 | 29,1 | -0,01 | 0,06 | 99,7 | 101,7 |
závislá činnost | 117,80 | 30,00 | 25,5 | 128,90 | 31,35 | 24,3 | 137,90 | 31,59 | 22,9 | 1,35 | 0,24 | 104,5 | 100,8 |
z přiznání | 5,30 | 4,57 | 86,3 | 5,40 | 4,39 | 81,2 | 6,30 | 5,61 | 89,0 | -0,19 | 1,22 | 95,9 | 127,9 |
- silniční daň | 5,30 | 0,96 | 18,2 | 5,40 | 0,98 | 18,1 | 5,20 | 1,05 | 20,2 | 0,02 | 0,07 | 101,6 | 107,3 |
- daň z nemovitosti | 8,70 | 0,23 | 2,7 | 9,00 | 0,21 | 2,3 | 9,80 | 0,24 | 2,4 | -0,03 | 0,03 | 88,8 | 115,8 |
- majetkové daně | 12,20 | 2,18 | 17,9 | 9,70 | 1,92 | 19,8 | 9,90 | 2,18 | 22,0 | -0,26 | 0,26 | 88,1 | 113,5 |
- dálniční poplatek ****) | 2,90 | 1,67 | 57,4 | 3,90 | 1,69 | 43,3 | 3,90 | 1,93 | 49,4 | 0,02 | 0,24 | 101,3 | 114,1 |
- ostatní daně a poplatky | 7,82 | 1,95 | 24,9 | 7,93 | 2,40 | 30,3 | 7,54 | 2,74 | 36,4 | 0,45 | 0,34 | 123,1 | 114,2 |
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění *****) | 41,60 | 41,55 | 43,46 | -0,05 | 1,91 | 99,9 | 104,6 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2012 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (5,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
**) v rozp.celost.daní v roce 2013 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,1 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,5 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,6 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
***) v rozp.celost.daní v roce 2014 není zahrn.DPPO za obce a kraje (5,7 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,3 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,7 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
****) údaj skutečnosti za uvedené roky odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků)
*****) uvedeno jen pro informaci, údaj není součástí celk.daňových příjmů, jde o výběr pojistného zdr.pojišťovnami od 18. dne předchozího měsíce do 17. dne běžného měsíce, nezahrnuje platbu za tzv. státní pojištěnce a nejedná se o příjem SR
2013 | 2014 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost březen | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost březen | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014-2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Výdaje celkem | 278,90 | 23,7 | 1 211,31 | 1 211,52 | 280,65 | 23,2 | 100,6 | 1,75 |
Běžné výdaje | 261,21 | 24,2 | 1 137,01 | 1 128,42 | 265,73 | 23,5 | 101,7 | 4,51 |
v tom: | ||||||||
Výdaje na platy, ost.platby za proved.práci a pojistné | 14,44 | 15,9 | 94,48 | 94,77 | 14,76 | 15,6 | 102,2 | 0,32 |
Neinvestiční nákupy a související výdaje | 17,56 | 13,5 | 129,55 | 130,38 | 17,87 | 13,7 | 101,8 | 0,31 |
z toho: Úroky a ost.finanční výdaje kap. Státní dluh *) | 5,76 | 9,0 | 65,77 | 65,77 | 6,71 | 10,2 | 116,4 | 0,95 |
Výdaje na realizaci záruk | 0,00 | 0,0 | 3,01 | 3,01 | 0,00 | 0,0 | x | 0,00 |
Neinvestiční transfery podnikatelským subjektům | 7,93 | 24,0 | 47,60 | 40,06 | 9,38 | 23,4 | 118,4 | 1,46 |
Neinvestiční transfery neziskovým a pod.organizacím | 4,26 | 44,8 | 8,81 | 12,17 | 4,16 | 34,2 | 97,6 | -0,10 |
Neinvestiční transfery státním fondům | 7,89 | 21,1 | 49,55 | 49,25 | 8,44 | 17,1 | 107,0 | 0,55 |
z toho: Neinvestiční transfery SZIF | 6,64 | 20,5 | 40,01 | 39,59 | 5,48 | 13,8 | 82,5 | -1,16 |
Neinv. transfery fondům soc. a veřejného zdrav.poj. | 17,31 | 32,6 | 57,93 | 57,93 | 19,22 | 33,2 | 111,0 | 1,91 |
Neinv. transfery veřejným rozpočtům územní úrovně | 32,69 | 31,8 | 108,09 | 111,19 | 33,70 | 30,3 | 103,1 | 1,02 |
Neinv. transfery příspěvkovým a pod. organizacím | 23,27 | 41,4 | 60,43 | 54,69 | 22,15 | 40,5 | 95,2 | -1,12 |
Sociální dávky | 116,05 | 23,5 | 506,52 | 502,77 | 115,18 | 22,9 | 99,3 | -0,87 |
v tom: Důchody | 89,17 | 22,9 | 391,11 | 387,37 | 87,29 | 22,5 | 97,9 | -1,88 |
Prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 2,82 | 28,9 | 10,68 | 10,67 | 2,87 | 26,9 | 101,8 | 0,05 |
Ostatní soc.dávky | 14,85 | 25,1 | 65,67 | 65,66 | 15,63 | 23,8 | 105,3 | 0,78 |
Státní soc.podpora | 9,22 | 25,0 | 39,06 | 39,06 | 9,39 | 24,0 | 101,9 | 0,17 |
Stavební spoření | 0,00 | 0,0 | 5,30 | 5,30 | 0,00 | 0,0 | x | 0,00 |
Státní příspěvek na důchodové připojištění | 1,58 | 24,6 | 8,00 | 8,00 | 1,75 | 21,8 | 110,9 | 0,17 |
Odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 14,40 | 40,0 | 36,40 | 36,40 | 15,35 | 42,2 | 106,6 | 0,95 |
Ostatní běžné výdaje **) | 3,84 | 17,4 | 24,36 | 25,51 | 3,76 | 14,7 | 97,9 | -0,08 |
Kapitálové výdaje | 17,69 | 17,9 | 74,30 | 83,09 | 14,93 | 18,0 | 84,4 | -2,76 |
v tom: | ||||||||
Investiční nákupy a související výdaje | 1,52 | 15,1 | 11,50 | 11,07 | 0,41 | 3,7 | 26,8 | -1,11 |
Investiční transfery podnikatelským subjektům | 2,15 | 21,1 | 3,04 | 13,25 | 3,44 | 26,0 | 160,4 | 1,30 |
Investiční transfery státním fondům | 6,66 | 22,4 | 23,36 | 23,78 | 3,99 | 16,8 | 60,0 | -2,67 |
z toho: Investiční transfery SFDI | 5,16 | 18,0 | 23,36 | 23,36 | 2,86 | 12,2 | 55,4 | -2,30 |
Investiční transfery veřej. rozpočtům územní úrovně | 4,22 | 26,1 | 11,19 | 15,79 | 4,21 | 26,7 | 99,8 | -0,01 |
Investiční transfery příspěvkovým a pod.organizacím | 1,84 | 9,9 | 10,06 | 10,54 | 1,83 | 17,3 | 99,1 | -0,02 |
Ostatní kapitálové výdaje **) | 1,31 | 9,3 | 15,14 | 8,65 | 1,05 | 12,1 | 80,2 | -0,26 |
Saldo hospodaření SR | 13,97 | -14,0 | -112,00 | -112,00 | 43,59 | -38,9 | 312,1 | 29,62 |
*) skutečnost v roce 2013 i 2014 obsahuje celé neinvestiční výdaje kapitoly SD (téměř ze 100 % jsou to úroky a ostatní finanční výdaje)
**) dopočet do celku
Pozn.: Data za minulý rok vycházejí z údajů finančních výkazů za 1. čtvrtletí 2013 (FIN 2-04U)