Plnění státního rozpočtu ČR za leden až červen 2014
Ukazatel | 2013 | 2014 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost červen | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost červen | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014 - 2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 - 1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 549,91 | 51,0 | 1 099,31 | 1 104,67 | 589,06 | 53,3 | 107,1 | 39,15 |
VÝDAJE CELKEM | 581,43 | 49,3 | 1 211,31 | 1 216,68 | 587,60 | 48,3 | 101,1 | 6,18 |
SALDO | -31,52 | 31,5 | -112,00 | -112,01 | 1,45 | -1,3 | -4,6 | 32,97 |
Příjmy státního rozpočtu
Na meziročním růstu celkových příjmů o 39,2 mld. Kč se podílely zejména daňové příjmy. Z nich vykázaly nejvyšší růst inkaso DPH (o 7,3 mld. Kč), spotřební daně z tabákových výrobků (o 5,1 mld. Kč), DPPO (o 4,0 mld. Kč), DPFO (o 3,8 mld. Kč) a pojistného na sociální zabezpečení (o 4,4 mld. Kč). Z ostatních příjmů meziročně vzrostly zejména příjmy z EU (o 9,0 mld. Kč) a výrazně se projevil i únorový mimořádný příjem kapitoly ČTÚ z aukce kmitočtů pro rychlé mobilní sítě LTE (8,5 mld. Kč).
Daňové příjmy bez pojistného na sociální zabezpečení meziročně vzrostly o 21,2 mld. Kč, tj. o 8,0 % (rozpočet 2014 počítá s růstem o 2,3 % proti skutečnosti 2013).
Inkaso DPH ve výši 111,5 mld. Kč meziročně vzrostlo o 7,3 mld. Kč, tj. o 7,0 %. Rozpočet počítá s poklesem proti skutečnosti 2013 o 0,6 % (proti rozpočtu 2013 počítá s růstem o 3,2 %). Pro rok 2014 nebyly přijaty žádné významné legislativní změny s dopadem na inkaso státního rozpočtu. Inkaso roku 2014 je pozitivně ovlivněno nevyplacením nadměrných odpočtů DPH v rámci zahájení postupu k odstranění pochybností správcem daně u některých subjektů ke konci roku 2013. Pozitivní vliv na inkaso daně mají i zavedená opatření pro boj s daňovými úniky, mezi které patří například zavedení povinnosti kauce pro obchodníky s pohonnými hmotami.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 69,6 mld. Kč, což je o 6,8 mld. Kč více než ve stejném období roku 2013. Na tom se podílelo zejména inkaso spotřební daně z tabákových výrobků, které dosáhlo 27,6 mld. Kč a meziročně vzrostlo o 5,1 mld. Kč. Relativně vysoké plnění u této daně (57,3 %) souvisí s předzásobením tabákovými výrobky z důvodu zvýšení sazeb tabákových výrobků od 1. ledna (vliv předzásobení se projevil z důvodu zvyšování sazeb i začátkem roku 2013). Inkaso spotřební daně z minerálních olejů zatím dosáhlo 33,8 mld. Kč, tj. o 2,3 mld. Kč více než v roce 2013. Inkaso této daně bylo v první polovině roku 2014 ovlivněno zrušením nároku na vrácení spotřební daně z minerálních olejů použitých pro zemědělskou prvovýrobu (tzv. „zelené nafty“). U odvodu z elektřiny ze slunečního záření s inkasem ve výši 0,9 mld. Kč došlo k prodloužení odvodu pro zařízení uvedená do provozu v průběhu roku 2010. Sazba odvodu se však snížila z 26 % na 10 %, resp. z 28 % na 11 %. U tohoto odvodu tak rozpočet 2014 počítá s meziročním poklesem proti skutečnosti 2013 o 3,7 mld. Kč.
U daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti, která při meziročním růstu o 1,9 mld. Kč, tj. o 4,7 %, zatím dosáhla 41,5 mld. Kč, rozpočet očekává růst o 9,4 % proti skutečnosti roku 2013. Odhad růstu celkového výnosu u DPFO ze závislé činnosti na rok 2014 vycházel především z makroekonomických odhadů průměrných mezd a míry růstu nezaměstnanosti.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob placené na základě přiznání zatím dosáhlo záporné hodnoty -1,2 mld. Kč (ve stejném období roku 2013 to bylo -2,6 mld. Kč). Záporné plnění souvisí s vratkami daně na základě daňových přiznání podávaných z velké části do konce března, které probíhají tradičně v dubnu. Přijatá opatření v omezení uplatnění slev na dani u osob, které využívají výdajové paušály, vedla k meziročnímu snížení záporné hodnoty inkasa této daně. V samotném červnu 2014 dosáhlo inkaso této daně 3,5 mld. Kč (loni to bylo 3,4 mld. Kč).
U inkasa daně z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů s dosavadním inkasem ve výši 5,0 mld. Kč a meziročním růstem o 0,5 mld. Kč se ve srovnání s minulým rokem neočekávají žádné výrazné změny.
Inkaso daní z příjmů právnických osob dosáhlo za 6 měsíců roku 50,7 mld. Kč. To představovalo meziroční růst o 4,0 mld. Kč, tj. o 8,5 %. Rozpočet počítá s růstem letošního inkasa proti skutečnosti 2013 o 1,1 %. V červnu se již tradičně projevila nejen úhrada čtvrtletních a pololetních záloh na dani (splatnost 16.6.), ale také úhrada daně za rok 2013 u poplatníků, kteří mají povinný audit nebo jim přiznání zpracovává a předkládá daňový poradce (splatnost 1.7.). Inkaso této daně v samotném červnu 2014 činilo 29,5 mld. Kč, což je o 3,0 mld. Kč více než v červnu 2013 (část inkasa daně se stejně jako v roce 2013 zřejmě projeví i v inkasu prvního červencového dne). Vývoj inkasa DPPO v roce 2014 je ovlivněn vývojem HDP v roce 2013, případnými restrukturalizacemi firem a legislativními změnami. V roce 2013 nedošlo k významným legislativním změnám, které by výrazněji inkaso DPPO ovlivnily. Lze však podobně jako v roce 2013 očekávat negativní dopad zrušení daňové neuznatelnosti odměn statutárních orgánů a dalších orgánů právnických osob.
Inkaso majetkových daní, které zatím dosáhlo 4,3 mld. Kč, tvoří zejména inkaso daně z nabytí nemovitých věcí. U této daně lze očekávat mírný meziroční růst inkasa vlivem celoročního dopadu zvýšení sazby daně o jeden procentní bod, které bylo účinné už od roku 2013. Od roku 2014 došlo k transformaci daně dědické a daně darovací pod daň z příjmů.
U příjmů z pojistného na sociální zabezpečení, které zatím při meziročním růstu o 4,4 mld. Kč, tj. o 2,4 %, dosáhly 188,6 mld. Kč, rozpočet počítá s růstem o 2,9 % proti skutečnosti 2013. Očekávaný růst vychází z reálného stavu vyměřovacích základů pro pojistné v roce 2013 a z makroekonomické predikce meziročního tempa růstu objemu mezd pro rok 2014. Zapracováno bylo i snížení předpokládaného dopadu zapojení občanů do systému 2. pilíře důchodového spoření platného od 1.1.2013.
Na nedaňových a kapitálových příjmech a přijatých transferech ve výši 114,9 mld. Kč (meziroční růst o 13,6 mld. Kč) se nejvíce podílely příjmy z EU. Ty dosáhly 84,0 mld. Kč a byly tak proti stejnému období roku 2013 vyšší o 9,0 mld. Kč. Na meziroční růst také výrazně působil únorový mimořádný příjem kapitoly ČTÚ z aukce kmitočtů pro rychlé mobilní sítě LTE ve výši 8,5 mld. Kč (rozpočet činil 10 mld. Kč). Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny realizované v kapitole Státní dluh zatím dosáhly 5,7 mld. Kč, což představuje meziroční růst o 0,9 mld. Kč. V průběhu června inkasovala kapitola VPS na svůj příjmový účet částku 2,3 mld. Kč z přebytku vzniklého z provozu zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání za rok 2013, jež do státního rozpočtu roku 2014 odvedly obě pověřené pojišťovny Kooperativa a Česká pojišťovna dle § 205d) zákona č. 65/1965 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 587,6 mld. Kč čerpané ke konci června 2014 byly meziročně vyšší o 6,2 mld. Kč, tj. o 1,1 %. Rozpočet po změnách roku 2014 počítá v porovnání se skutečností 2013 s meziročním růstem o 3,7 %.
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly zapracovány ve výši 506,5 mld. Kč, což představuje 41,8 % všech rozpočtovaných výdajů a o 3,4 % více než skutečnost dosažená v roce 2013 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 2,2 %). Proti rozpočtu 2013 je plánován růst o 1,6 %. K 30.6.2014 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 239,7 mld. Kč při meziročním růstu o 1,6 mld. Kč.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 67,8 mld. Kč a meziročně vzrostly o 3,0 mld. Kč. Na jejich výši a relativně vysokém plnění (60,8 %) se podílely zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 54,4 mld. Kč, což je o 0,8 mld. Kč více než v roce 2013. Šlo o čtyři zálohy regionálnímu školství na leden až srpen ve výši 52,4 mld. Kč, což je o 0,8 mld. Kč více než ve stejném období minulého roku. Soukromým školám byly stejně jako v minulém roce vyplaceny dvě čtvrtletní zálohy ve výši 2,0 mld. Kč.
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění (platba státu za tzv. státní pojištěnce) ve výši 33,7 mld. Kč znamenalo meziroční růst o 3,1 mld. Kč. Relativně vysoké plnění ve výši 58,2 % rozpočtu je ovlivněno lednovou předsunutou platbou pojistného ve výši 4,8 mld. Kč (v listopadu a prosinci 2014 bude tato částka zúčtována). V lednu 2013 došlo k předsunuté platbě ve výši 4 mld. Kč. V nárůstu rozpočtu 2014 proti skutečnosti 2013 o 7,9 % se plně projevuje zákonné opatření Senátu č. 342/2013, kterým byla v závěru roku 2013 navýšena platba za státní pojištěnce o 64 Kč/měsíc na 787 Kč/měsíc.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 34,9 mld. Kč, což představovalo meziroční pokles o 1,9 mld. Kč.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo na konci června 2014 přebytkem ve výši 1,5 mld. Kč, což je proti stejnému období roku 2013 výsledek lepší o 33,0 mld. Kč. Na tomto výsledku se pozitivně odráží zejména meziročně vyšší inkaso celkových příjmů o 39,2 mld. Kč. Podílely se na tom zejména vyšší příjmy z inkasa DPH (o 7,3 mld. Kč), spotřební daně z tabákových výrobků (o 5,1 mld. Kč), DPPO (o 4,0 mld. Kč), DPFO (o 3,8 mld. Kč), z pojistného na sociálním zabezpečení (o 4,4 mld. Kč), příjmy z EU (o 9,0 mld. Kč) a mimořádné příjmy z aukce kmitočtů (8,5 mld. Kč). Naopak výdaje státního rozpočtu zatím vykazují jen mírný růst o 1,1 %.
Hospodaření rozpočtu v samotném červnu skončilo přebytkem 11,0 mld. Kč (v červnu 2013 to bylo 8,3 mld. Kč), když příjmy činily 112,8 mld. Kč (v červnu 2013 to bylo 108,0 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 101,8 mld. Kč (v červnu 2013 to bylo 99,8 mld. Kč). Na meziročně vyšších příjmech v samotném červnu se podílelo zejména vyšší inkaso DPPO (o 3,0 mld. Kč). Na meziročně vyšší výdaje v samotném červnu působily nejvíce investiční transfery SFDI s růstem o 2,8 mld. Kč.
leden-červen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |
Saldo SR | -4 933 | -29 653 | -915 | -53 399 | -49 702 | 3 763 | 7 642 | 1 275 | -5 652 | -68 259 | -75 662 | -62 856 | -71 722 | -31 518 | 1 453 |
Podrobnější výsledky hospodaření státního rozpočtu za leden až červen 2014 jsou patrny z tabulkové přílohy. Zpřesněné výsledky hospodaření státního rozpočtu za 1. pololetí roku 2014 budou známy koncem července z finančních výkazů jednotlivých kapitol státního rozpočtu.
Dokumenty ke stažení
Tabulková příloha:
2013 | 2014 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost červen | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost červen | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014-2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Příjmy celkem | 549,91 | 51,0 | 1 099,31 | 1 104,67 | 589,06 | 53,3 | 107,1 | 39,15 |
v tom: | ||||||||
Daňové příjmy celkem | 448,61 | 48,1 | 945,42 | 945,42 | 474,16 | 50,2 | 105,7 | 25,55 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 264,43 | 47,7 | 562,54 | 562,54 | 285,58 | 50,8 | 108,0 | 21,16 |
v tom: | ||||||||
DPH | 104,24 | 49,2 | 218,70 | 218,70 | 111,54 | 51,0 | 107,0 | 7,30 |
Spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) | 62,75 | 44,1 | 139,40 | 139,40 | 69,58 | 49,9 | 110,9 | 6,83 |
z toho: - Spotřební daň z minerálních olejů | 31,52 | 43,0 | 74,40 | 74,40 | 33,83 | 45,5 | 107,3 | 2,31 |
- Spotřební daň z tabákových výrobků | 22,42 | 46,9 | 48,10 | 48,10 | 27,56 | 57,3 | 122,9 | 5,14 |
- Odvod z elektřiny ze slunečního záření | 1,76 | 27,1 | 2,10 | 2,10 | 0,89 | 42,2 | 50,2 | -0,88 |
Daně z příjmů PO | 46,73 | 55,4 | 82,40 | 82,40 | 50,70 | 61,5 | 108,5 | 3,97 |
Daně z příjmů FO | 41,43 | 42,2 | 104,60 | 104,60 | 45,20 | 43,2 | 109,1 | 3,77 |
v tom: - z kapitálových výnosů | 4,45 | 49,4 | 9,00 | 9,00 | 4,95 | 55,0 | 111,4 | 0,50 |
- ze závislé činnosti | 39,57 | 45,8 | 92,40 | 92,40 | 41,45 | 44,9 | 104,7 | 1,87 |
- z přiznání | -2,59 | -96,0 | 3,20 | 3,20 | -1,20 | -37,5 | 46,3 | 1,39 |
Správní poplatky | 0,87 | 67,8 | 1,20 | 1,20 | 0,63 | 52,8 | 72,4 | -0,24 |
Majetkové daně | 4,17 | 43,0 | 9,90 | 9,90 | 4,28 | 43,2 | 102,4 | 0,10 |
v tom: -Daň dědická | 0,03 | 29,4 | 0,05 | 0,05 | 0,03 | 64,9 | 110,2 | 0,00 |
- Daň darovací | 0,05 | 15,7 | 0,10 | 0,10 | 0,04 | 44,8 | 95,3 | 0,00 |
- Daň z nabytí nemovitých věcí | 4,10 | 44,1 | 9,75 | 9,75 | 4,20 | 43,1 | 102,5 | 0,10 |
Poplatky za uložení odpadů | 0,79 | 55,9 | 1,46 | 1,46 | 0,79 | 54,3 | 100,7 | 0,01 |
Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu | 0,15 | 73,8 | 0,20 | 0,20 | 0,10 | 48,7 | 66,0 | -0,05 |
Odvody z loterií *) | 1,47 | 56,6 | 2,30 | 2,30 | 1,16 | 50,4 | 78,8 | -0,31 |
Ostatní daňové příjmy ****) | 1,82 | 75,2 | 2,38 | 2,38 | 1,61 | 67,6 | 88,0 | -0,22 |
Pojistné na SZ | 184,18 | 48,8 | 382,88 | 382,88 | 188,58 | 49,3 | 102,4 | 4,40 |
z toho: Na důchody | 164,53 | 48,8 | 340,33 | 340,33 | 167,67 | 49,3 | 101,9 | 3,15 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 101,30 | 69,1 | 153,89 | 159,25 | 114,90 | 72,1 | 113,4 | 13,60 |
v tom: | ||||||||
Kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) | 86,23 | 71,1 | 131,79 | 137,15 | 104,75 | 76,4 | 121,5 | 18,53 |
z toho: - Transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu **) | 75,05 | 73,4 | 99,02 | 104,39 | 84,01 | 80,5 | 111,9 | 8,95 |
- Přijaté sankční platby | 0,89 | 84,2 | 0,96 | 0,96 | 0,48 | 49,5 | 53,6 | -0,41 |
- Soudní poplatky | 0,76 | 56,3 | 1,35 | 1,35 | 0,67 | 50,0 | 88,6 | -0,09 |
- Dobrovolné pojistné | 0,15 | 50,6 | 0,29 | 0,29 | 0,09 | 30,8 | 60,9 | -0,06 |
- Příjmy sdílené s EU (clo) ***) | 0,68 | 67,7 | 1,50 | 1,50 | 0,85 | 56,4 | 125,0 | 0,17 |
Kapitola Operace SFA | 0,84 | 45,1 | 1,76 | 1,76 | 0,59 | 33,6 | 70,4 | -0,25 |
Kapitola Státní dluh | 4,88 | 71,7 | 7,40 | 7,40 | 5,75 | 77,7 | 117,8 | 0,87 |
Kapitola VPS | 9,36 | 56,0 | 12,94 | 12,94 | 3,81 | 29,4 | 40,7 | -5,55 |
*) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (20 % výnosu pro SR)
**) z transferů přijatých od EU jsou ve skutečnosti roku 2014 obsaženy pouze prostředky na krytí výdajů Společné zemědělské politiky v gesci kapitoly Ministerstvo zemědělství
***) v roce 2013 součástí příjmů kapitoly VPS
****) dopočet do celku
Pozn.: Data za minulý rok vycházejí z údajů finančních výkazů za 1. pololetí 2013 (FIN 2-04U)
Celkem r. 2012 | Celkem r. 2013 | Celkem r. 2014 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený | sk.k 30.6.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 30.6.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 30.6.***) | % plnění | 2013/2012 | 2014/2013 | 2013/2012 | 2014/2013 | |
Daňové příjmy | 754,32 | 345,90 | 45,9 | 755,33 | 361,55 | 47,9 | 769,54 | 389,64 | 50,6 | 15,65 | 28,10 | 104,5 | 107,8 |
- DPH | 308,70 | 128,28 | 41,6 | 297,30 | 146,09 | 49,1 | 306,70 | 156,15 | 50,9 | 17,81 | 10,06 | 113,9 | 106,9 |
- spotřební daně (vč. energ. daní) | 149,90 | 68,03 | 45,4 | 149,50 | 65,94 | 44,1 | 146,90 | 72,96 | 49,7 | -2,09 | 7,03 | 96,9 | 110,7 |
- daně z příjmů PO | 122,90 | 68,03 | 55,4 | 124,90 | 66,23 | 53,0 | 122,10 | 71,79 | 58,8 | -1,80 | 5,56 | 97,4 | 108,4 |
- daně z příjmů FO | 135,90 | 61,46 | 45,2 | 147,70 | 63,48 | 43,0 | 157,50 | 68,30 | 43,4 | 2,01 | 4,82 | 103,3 | 107,6 |
vybíraná srážkou | 12,80 | 6,68 | 52,2 | 13,40 | 6,53 | 48,7 | 13,30 | 7,23 | 54,3 | -0,15 | 0,70 | 97,8 | 110,7 |
závislá činnost | 117,80 | 55,98 | 47,5 | 128,90 | 59,05 | 45,8 | 137,90 | 61,85 | 44,9 | 3,07 | 2,80 | 105,5 | 104,7 |
z přiznání | 5,30 | -1,20 | -22,6 | 5,40 | -2,11 | -39,0 | 6,30 | -0,78 | -12,4 | -0,91 | 1,32 | 176,0 | 37,2 |
- silniční daň | 5,30 | 2,40 | 45,3 | 5,40 | 2,39 | 44,2 | 5,20 | 2,57 | 49,5 | -0,01 | 0,18 | 99,5 | 107,6 |
- daň z nemovitosti | 8,70 | 6,33 | 72,7 | 9,00 | 6,62 | 73,6 | 9,80 | 6,65 | 67,9 | 0,30 | 0,03 | 104,7 | 100,5 |
- majetkové daně | 12,20 | 4,37 | 35,8 | 9,70 | 4,17 | 43,0 | 9,90 | 4,28 | 43,2 | -0,20 | 0,10 | 95,5 | 102,4 |
- dálniční poplatek ****) | 2,90 | 2,79 | 96,2 | 3,90 | 2,84 | 72,9 | 3,90 | 2,66 | 68,1 | 0,05 | -0,19 | 101,9 | 93,4 |
- ostatní daně a poplatky | 7,82 | 4,21 | 53,9 | 7,93 | 3,79 | 47,8 | 7,54 | 4,29 | 56,9 | -0,42 | 0,50 | 89,9 | 113,2 |
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění *****) | 82,64 | 84,21 | 87,08 | 1,57 | 2,87 | 101,9 | 103,4 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2012 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (5,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
**) v rozp.celost.daní v roce 2013 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,1 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,5 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,6 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
***) v rozp.celost.daní v roce 2014 není zahrn.DPPO za obce a kraje (5,7 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,3 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,7 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
****) údaj skutečnosti za uvedené roky odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků)
*****) uvedeno jen pro informaci, údaj není součástí celk.daňových příjmů, jde o výběr pojistného zdr.pojišťovnami od 18. dne předchozího měsíce do 17. dne běžného měsíce, nezahrnuje platbu za tzv. státní pojištěnce a nejedná se o příjem SR
2013 | 2014 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost červen | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost červen | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014-2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Výdaje celkem | 581,43 | 49,3 | 1 211,31 | 1 216,68 | 587,60 | 48,3 | 101,1 | 6,18 |
Běžné výdaje | 544,65 | 50,7 | 1 137,01 | 1 128,17 | 552,73 | 49,0 | 101,5 | 8,08 |
v tom: | ||||||||
Výdaje na platy, ost.platby za proved.práci a pojistné | 36,88 | 40,4 | 94,48 | 94,84 | 38,09 | 40,2 | 103,3 | 1,21 |
Neinvestiční nákupy a související výdaje | 59,90 | 47,1 | 129,55 | 130,01 | 56,61 | 43,5 | 94,5 | -3,29 |
z toho: - Úroky a ost.finanční výdaje kap. Státní dluh *) | 35,28 | 56,6 | 65,77 | 65,41 | 32,61 | 49,9 | 92,4 | -2,67 |
- Výdaje na realizaci záruk | 1,12 | 40,6 | 3,01 | 3,01 | 1,03 | 34,3 | x | -0,08 |
Neinvestiční transfery podnikatelským subjektům | 16,96 | 53,8 | 47,60 | 39,88 | 19,03 | 47,7 | 112,2 | 2,07 |
Neinvestiční transfery neziskovým a pod.organizacím | 8,17 | 79,7 | 8,81 | 12,10 | 8,64 | 71,4 | 105,8 | 0,47 |
Neinvestiční transfery státním fondům | 13,92 | 35,7 | 49,55 | 48,64 | 13,05 | 26,8 | 93,7 | -0,87 |
z toho: - Neinvestiční transfery SZIF | 9,17 | 28,4 | 40,01 | 38,98 | 8,08 | 20,7 | 88,1 | -1,09 |
Neinv. transfery fondům soc. a veřejného zdrav.poj. | 30,57 | 57,5 | 57,93 | 57,93 | 33,70 | 58,2 | 110,2 | 3,13 |
Neinv. transfery veřejným rozpočtům územní úrovně | 64,79 | 63,0 | 108,09 | 111,52 | 67,83 | 60,8 | 104,7 | 3,04 |
Neinv. transfery příspěvkovým a pod. organizacím | 38,23 | 65,0 | 60,43 | 56,81 | 37,01 | 65,1 | 96,8 | -1,21 |
Sociální dávky **) | 238,09 | 48,2 | 506,52 | 502,76 | 239,71 | 47,7 | 100,7 | 1,62 |
v tom: - Důchody | 184,08 | 47,4 | 391,11 | 387,37 | 183,79 | 47,4 | 99,8 | -0,29 |
- Prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 5,34 | 54,8 | 10,68 | 10,67 | 5,26 | 49,3 | 98,5 | -0,08 |
- Ostatní soc.dávky | 29,98 | 50,6 | 65,67 | 65,66 | 31,73 | 48,3 | 105,8 | 1,75 |
- Státní soc.podpora | 18,68 | 50,7 | 39,06 | 39,06 | 18,91 | 48,4 | 101,2 | 0,22 |
Stavební spoření | 4,82 | 84,6 | 5,30 | 5,30 | 4,62 | 87,3 | x | -0,20 |
Státní příspěvek na důchodové připojištění | 3,26 | 50,9 | 8,00 | 8,00 | 3,46 | 43,3 | 106,3 | 0,21 |
Odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 23,04 | 64,0 | 36,40 | 36,40 | 24,26 | 66,6 | 105,3 | 1,21 |
Ostatní běžné výdaje ***) | 6,02 | 32,4 | 24,36 | 23,98 | 6,71 | 28,0 | 111,5 | 0,69 |
Kapitálové výdaje | 36,78 | 35,4 | 74,30 | 88,51 | 34,87 | 39,4 | 94,8 | -1,91 |
v tom: | ||||||||
Investiční nákupy a související výdaje | 3,57 | 31,2 | 11,50 | 10,77 | 2,20 | 20,4 | 61,7 | -1,37 |
Investiční transfery podnikatelským subjektům | 8,04 | 59,9 | 3,04 | 16,42 | 7,90 | 48,1 | 98,2 | -0,14 |
Investiční transfery státním fondům | 8,50 | 28,3 | 23,36 | 24,42 | 9,09 | 37,2 | 107,0 | 0,59 |
z toho: Investiční transfery SFDI | 5,87 | 20,2 | 23,36 | 23,37 | 6,36 | 27,2 | 108,4 | 0,49 |
Investiční transfery veřej. rozpočtům územní úrovně | 10,41 | 65,2 | 11,19 | 17,05 | 9,48 | 55,6 | 91,1 | -0,93 |
Investiční transfery příspěvkovým a pod.organizacím | 4,28 | 23,7 | 10,06 | 9,86 | 4,73 | 48,0 | 110,5 | 0,45 |
Ostatní kapitálové výdaje ***) | 1,99 | 13,4 | 15,14 | 10,00 | 1,48 | 14,8 | 74,6 | -0,50 |
Saldo hospodaření SR | -31,52 | 31,5 | -112,00 | -112,01 | 1,45 | -1,3 | -4,6 | 32,97 |
*) skutečnost v roce 2013 i 2014 obsahuje celé neinvestiční výdaje kapitoly SD (téměř ze 100 % jsou to úroky a ostatní finanční výdaje)
**) pouze položka rozpočtové skladby 5410 "Sociální dávky" (tj. bez souvisejících výdajů, které jsou z hlediska závazných ukazatelů také sociálními dávkami)
***) dopočet do celku
Pozn.: Data za minulý rok vycházejí z údajů finančních výkazů za 1. pololetí 2013 (FIN 2-04U)