Plnění státního rozpočtu ČR za leden až červenec 2014
v mld. Kč | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | 2013 | 2014 | ||||||
Skutečnost leden-červenec | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-červenec | % plnění | Index 2014/2013 | rozdíl 2014 - 2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 - 1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 629,88 | 58,3 | 1 099,31 | 1 104,69 | 670,26 | 60,7 | 106,4 | 40,38 |
VÝDAJE CELKEM | 657,45 | 55,7 | 1 211,31 | 1 216,69 | 665,77 | 54,7 | 101,3 | 8,33 |
SALDO | -27,56 | 27,6 | -112,00 | -112,00 | 4,49 | -4,0 | -16,3 | 32,05 |
Příjmy státního rozpočtu
Na meziročním růstu celkových příjmů o 40,4 mld. Kč se podílely zejména daňové příjmy. Z nich vykázalo nejvyšší růst inkaso DPH (o 10,5 mld. Kč), DPPO (o 4,6 mld. Kč), spotřební daně z tabákových výrobků (o 4,3 mld. Kč), DPFO (o 4,2 mld. Kč) a pojistného na sociální zabezpečení (o 6,0 mld. Kč). Z ostatních příjmů meziročně vzrostly zejména příjmy z EU (o 6,1 mld. Kč) a výrazně se projevil i únorový mimořádný příjem kapitoly ČTÚ z aukce kmitočtů pro rychlé mobilní sítě LTE (8,5 mld. Kč).
Daňové příjmy bez pojistného na sociální zabezpečení meziročně vzrostly o 25,7 mld. Kč, tj. o 8,4 % (rozpočet 2014 počítá s růstem o 2,3 % proti skutečnosti 2013).
Inkaso DPH ve výši 137,6 mld. Kč meziročně vzrostlo o 10,5 mld. Kč, tj. o 8,3 %. Rozpočet počítá s poklesem proti skutečnosti 2013 o 0,6 % (proti rozpočtu 2013 počítá s růstem o 3,2 %). Pro rok 2014 nebyly přijaty žádné významné legislativní změny s dopadem na inkaso státního rozpočtu. Inkaso roku 2014 je částečně pozitivně ovlivněno nevyplacením nadměrných odpočtů DPH v rámci zahájení postupu k odstranění pochybností správcem daně u některých subjektů ke konci roku 2013. Pozitivní vliv na inkaso daně mají i zavedená opatření pro boj s daňovými úniky, mezi které patří například zavedení povinnosti kauce pro obchodníky s pohonnými hmotami.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 78,8 mld. Kč, což je o 5,3 mld. Kč více než ve stejném období roku 2013. Na tom se podílelo zejména inkaso spotřební daně z tabákových výrobků, které dosáhlo 29,3 mld. Kč a meziročně vzrostlo o 4,3 mld. Kč. Relativně vysoké plnění u této daně souvisí s předzásobením tabákovými výrobky z důvodu zvýšení sazeb tabákových výrobků od 1. ledna (vliv předzásobení se projevil z důvodu zvyšování sazeb i začátkem roku 2013). Inkaso spotřební daně z minerálních olejů zatím dosáhlo 40,0 mld. Kč, tj. o 2,2 mld. Kč více než v roce 2013. Inkaso této daně bylo v první polovině roku 2014 ovlivněno zrušením nároku na vrácení spotřební daně z minerálních olejů použitých pro zemědělskou prvovýrobu (tzv. „zelené nafty“). U odvodu z elektřiny ze slunečního záření s inkasem ve výši 1,1 mld. Kč došlo k prodloužení odvodu pro zařízení uvedená do provozu v průběhu roku 2010. Sazba odvodu se však snížila z 26 % na 10 %, resp. z 28 % na 11 %. U tohoto odvodu tak rozpočet 2014 počítá s meziročním poklesem proti skutečnosti 2013 o 3,7 mld. Kč.
U daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti, která při meziročním růstu o 2,2 mld. Kč, tj. o 4,7 %, zatím dosáhla 49,1 mld. Kč, rozpočet očekává růst o 9,4 % proti skutečnosti roku 2013. Odhad růstu celkového výnosu u DPFO ze závislé činnosti na rok 2014 vycházel především z makroekonomických odhadů průměrných mezd a míry růstu nezaměstnanosti.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob placené na základě přiznání zatím dosáhlo záporné hodnoty -0,4 mld. Kč (ve stejném období roku 2013 to bylo -1,8 mld. Kč). Záporné plnění souvisí s vratkami daně na základě daňových přiznání podávaných z velké části do konce března, které probíhají tradičně v dubnu. Přijatá opatření v omezení uplatnění slev na dani u osob, které využívají výdajové paušály, vedla k meziročnímu snížení záporné hodnoty inkasa této daně.
U inkasa daně z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů s dosavadním inkasem ve výši 5,9 mld. Kč a meziročním růstem o 0,7 mld. Kč se ve srovnání s minulým rokem neočekávají žádné výrazné změny.
Inkaso daní z příjmů právnických osob dosáhlo za 7 měsíců roku 50,7 mld. Kč. To představovalo meziroční růst o 4,6 mld. Kč, tj. o 10,0 %. Rozpočet počítá s růstem letošního inkasa proti skutečnosti 2013 o 1,1 %. Inkaso této daně v samotném červnu a červenci 2014 činilo 29,5 mld. Kč, což je o 3,7 mld. Kč více než v červnu a červenci 2013 (část inkasa daně u největších plátců se v obou letech projevila nejen v červnu, ale částečně i začátkem července). Vývoj inkasa DPPO v roce 2014 je ovlivněn vývojem HDP v roce 2013, případnými restrukturalizacemi firem a legislativními změnami. V roce 2013 nedošlo k významným legislativním změnám, které by výrazněji inkaso DPPO ovlivnily. Lze však podobně jako v roce 2013 očekávat negativní dopad zrušení daňové neuznatelnosti odměn statutárních orgánů a dalších orgánů právnických osob.
Inkaso majetkových daní, které zatím dosáhlo 5,0 mld. Kč, tvoří zejména inkaso daně z nabytí nemovitých věcí. U této daně lze očekávat mírný meziroční růst inkasa vlivem celoročního dopadu zvýšení sazby daně o jeden procentní bod, které bylo účinné už od roku 2013. Od roku 2014 došlo k transformaci daně dědické a daně darovací pod daň z příjmů.
U příjmů z pojistného na sociální zabezpečení, které zatím při meziročním růstu o 6,0 mld. Kč, tj. o 2,8 %, dosáhly 220,8 mld. Kč, rozpočet počítá s růstem o 2,9 % proti skutečnosti 2013. Očekávaný růst vychází z reálného stavu vyměřovacích základů pro pojistné v roce 2013 a z makroekonomické predikce meziročního tempa růstu objemu mezd pro rok 2014. Zapracováno bylo i snížení předpokládaného dopadu zapojení občanů do systému 2. pilíře důchodového spoření platného od 1.1.2013.
Na nedaňových a kapitálových příjmech a přijatých transferech ve výši 117,8 mld. Kč (meziroční růst o 8,7 mld. Kč) se nejvíce podílely příjmy z EU. Ty dosáhly 84,1 mld. Kč a byly tak proti stejnému období roku 2013 vyšší o 6,1 mld. Kč. Na meziroční růst také výrazně působil únorový mimořádný příjem kapitoly ČTÚ z aukce kmitočtů pro rychlé mobilní sítě LTE ve výši 8,5 mld. Kč (rozpočet činil 10 mld. Kč). Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny realizované v kapitole Státní dluh zatím dosáhly 5,8 mld. Kč, což představuje meziroční růst o 0,7 mld. Kč. V průběhu července byla stejně jako v roce 2013 převedena na účet kapitoly OSFA šestá splátka za prodej majetkové účasti státu ve společnosti Arcelor Mittal Ostrava, a to na základě usnesení vlády č. 968/2009.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 665,8 mld. Kč čerpané ke konci července 2014 byly meziročně vyšší o 8,3 mld. Kč, tj. o 1,3 %. Rozpočet po změnách roku 2014 počítá v porovnání se skutečností 2013 s meziročním růstem o 3,7 %.
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly zapracovány ve výši 506,5 mld. Kč, což představuje 41,8 % všech rozpočtovaných výdajů a o 3,4 % více než skutečnost dosažená v roce 2013 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 2,2 %). Proti rozpočtu 2013 je plánován růst o 1,6 %. K 31.7.2014 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 238,5 mld. Kč při meziročním růstu o 7,5 mld. Kč, tj. o 2,7 %.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 71,2 mld. Kč a meziročně vzrostly o 3,6 mld. Kč. Na jejich výši se podílely zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 55,4 mld. Kč, což je o 0,8 mld. Kč více než v roce 2013. Šlo o čtyři zálohy regionálnímu školství na leden až srpen ve výši 52,4 mld. Kč, což je o 0,8 mld. Kč více než ve stejném období minulého roku. Soukromým školám byly v podobné výši jako v minulém roce vyplaceny tři čtvrtletní zálohy ve výši 3,1 mld. Kč.
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění (platba státu za tzv. státní pojištěnce) ve výši 39,2 mld. Kč znamenalo meziroční růst o 4,2 mld. Kč. Relativně vysoké plnění ve výši 67,6 % rozpočtu je ovlivněno lednovou předsunutou platbou pojistného ve výši 4,8 mld. Kč (v listopadu a prosinci 2014 bude tato částka zúčtována). V lednu 2013 došlo k předsunuté platbě ve výši 4 mld. Kč. V nárůstu rozpočtu 2014 proti skutečnosti 2013 o 7,9 % se plně projevuje zákonné opatření Senátu č. 342/2013, kterým byla v závěru roku 2013 navýšena platba za státní pojištěnce o 64 Kč/měsíc na 787 Kč/měsíc.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 41,6 mld. Kč, což představovalo meziroční pokles o 0,5 mld. Kč a plnění rozpočtu na 47,1 %.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo na konci července 2014 přebytkem ve výši 4,5 mld. Kč, což je proti stejnému období roku 2013 výsledek lepší o 32,1 mld. Kč. Na tomto výsledku se pozitivně odráží zejména meziročně vyšší inkaso celkových příjmů o 40,4 mld. Kč. Podílely se na tom zejména vyšší příjmy z inkasa DPH (o 10,5 mld. Kč), DPPO (o 4,6 mld. Kč), spotřební daně z tabákových výrobků (o 4,3 mld. Kč), DPFO (o 4,2 mld. Kč), z pojistného na sociálním zabezpečení (o 6,0 mld. Kč), příjmy z EU (o 6,1 mld. Kč) a mimořádné příjmy z aukce kmitočtů (8,5 mld. Kč). Naopak výdaje státního rozpočtu zatím vykazují jen mírný růst o 1,3 %.
Hospodaření rozpočtu v samotném červenci skončilo přebytkem 3,0 mld. Kč (v červenci 2013 to bylo 4,0 mld. Kč), když příjmy činily 81,2 mld. Kč (v červenci 2013 to bylo 80,0 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 78,2 mld. Kč (v červenci 2013 to bylo 76,0 mld. Kč). Na meziročně vyšších příjmech v samotném červenci se podílelo zejména vyšší inkaso DPH (o 3,2 mld. Kč), což bylo částečně kompenzováno nižšími příjmy z EU (o 2,8 mld. Kč). Na meziročně vyšší výdaje v samotném červenci působily nejvíce sociální dávky s růstem o 5,9 mld. Kč.
v mil. Kč | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-červenec | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |
Saldo SR | -2 126 | -23 519 | -26 854 | -62 113 | -48 798 | 10 259 | -445 | 19 676 | 9 275 | -76 160 | -69 007 | -61 056 | -51 693 | -27 562 | 4 490 |
Podrobnější výsledky hospodaření státního rozpočtu za leden až červenec 2014 jsou patrny z tabulkové přílohy.
Dokumenty ke stažení
Tabulková příloha:
2013 | 2014 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost červenec | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost červenec | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014-2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Příjmy celkem | 629,88 | 58,3 | 1 099,31 | 1 104,69 | 670,26 | 60,7 | 106,4 | 40,38 |
v tom: | ||||||||
Daňové příjmy celkem | 520,82 | 55,9 | 945,42 | 945,42 | 552,47 | 58,4 | 106,1 | 31,65 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 306,00 | 55,2 | 562,54 | 562,54 | 331,68 | 59,0 | 108,4 | 25,69 |
v tom: | ||||||||
DPH | 127,07 | 59,9 | 218,70 | 218,70 | 137,61 | 62,9 | 108,3 | 10,54 |
Spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) - z toho: | 73,49 | 51,7 | 139,40 | 139,40 | 78,83 | 56,5 | 107,3 | 5,33 |
- Spotřební daň z minerálních olejů | 37,78 | 51,5 | 74,40 | 74,40 | 39,97 | 53,7 | 105,8 | 2,19 |
- Spotřební daň z tabákových výrobků | 25,03 | 52,4 | 48,10 | 48,10 | 29,31 | 60,9 | 117,1 | 4,28 |
- Odvod z elektřiny ze slunečního záření | 2,45 | 37,6 | 2,10 | 2,10 | 1,12 | 53,5 | 45,9 | -1,32 |
Daně z příjmů PO | 46,13 | 54,7 | 82,40 | 82,40 | 50,74 | 61,6 | 110,0 | 4,62 |
Daně z příjmů FO - v tom: | 50,36 | 51,3 | 104,60 | 104,60 | 54,58 | 52,2 | 108,4 | 4,23 |
- z kapitálových výnosů | 5,26 | 58,5 | 9,00 | 9,00 | 5,93 | 65,9 | 112,7 | 0,67 |
- ze závislé činnosti | 46,86 | 54,2 | 92,40 | 92,40 | 49,07 | 53,1 | 104,7 | 2,22 |
- z přiznání | -1,76 | -65,3 | 3,20 | 3,20 | -0,42 | -13,1 | 23,9 | 1,34 |
Správní poplatky | 0,76 | 59,0 | 1,20 | 1,20 | 0,72 | 59,7 | 93,9 | -0,05 |
Majetkové daně - v tom: | 4,99 | 51,5 | 9,90 | 9,90 | 5,04 | 50,9 | 100,8 | 0,04 |
- Daň dědická | 0,04 | 36,9 | 0,05 | 0,05 | 0,04 | 77,7 | 105,3 | 0,00 |
- Daň darovací | 0,06 | 20,7 | 0,10 | 0,10 | 0,05 | 50,7 | 81,8 | -0,01 |
- Daň z nabytí nemovitých věcí | 4,90 | 52,6 | 9,75 | 9,75 | 4,95 | 50,7 | 101,0 | 0,05 |
Poplatky za uložení odpadů | 0,90 | 63,5 | 1,46 | 1,46 | 0,93 | 63,3 | 103,5 | 0,03 |
Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu | 0,16 | 78,3 | 0,20 | 0,20 | 0,11 | 54,4 | 69,5 | -0,05 |
Odvody z loterií *) | 1,47 | 56,5 | 2,30 | 2,30 | 1,35 | 58,5 | 91,7 | -0,12 |
Ostatní daňové příjmy ****) | 0,68 | 28,0 | 2,38 | 2,38 | 1,79 | 75,5 | 264,0 | 1,11 |
Pojistné na SZ - z toho: | 214,83 | 56,9 | 382,88 | 382,88 | 220,79 | 57,7 | 102,8 | 5,96 |
- na důchody | 191,02 | 56,6 | 340,33 | 340,33 | 196,32 | 57,7 | 102,8 | 5,30 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 109,06 | 73,9 | 153,89 | 159,27 | 117,79 | 74,0 | 108,0 | 8,73 |
v tom: | ||||||||
Kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) - z toho: | 92,53 | 75,7 | 131,79 | 137,17 | 106,48 | 77,6 | 115,1 | 13,95 |
- Transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu **) | 77,91 | 75,4 | 99,02 | 104,40 | 84,05 | 80,5 | 107,9 | 6,14 |
- Přijaté sankční platby | 0,16 | 14,9 | 0,96 | 0,96 | 0,57 | 58,8 | 360,0 | 0,41 |
- Soudní poplatky | 0,87 | 64,2 | 1,35 | 1,35 | 0,80 | 59,6 | 92,6 | -0,06 |
- Dobrovolné pojistné | 0,10 | 34,4 | 0,29 | 0,29 | 0,11 | 36,8 | 107,1 | 0,01 |
- Příjmy sdílené s EU (clo) ***) | 0,80 | 80,4 | 1,50 | 1,50 | 1,01 | 67,6 | 126,2 | 0,21 |
Kapitola Operace SFA | 1,83 | 98,2 | 1,76 | 1,76 | 1,62 | 92,1 | 88,8 | -0,20 |
Kapitola Státní dluh | 5,10 | 75,0 | 7,40 | 7,40 | 5,77 | 77,9 | 113,1 | 0,67 |
Kapitola VPS | 9,60 | 57,5 | 12,94 | 12,94 | 3,92 | 30,3 | 40,8 | -5,68 |
*) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (20 % výnosu pro SR) **) z transferů přijatých od EU jsou ve skutečnosti roku 2014 obsaženy pouze prostředky na krytí výdajů Společné zemědělské politiky v gesci kapitoly Ministerstvo zemědělství ***) v roce 2013 součástí příjmů kapitoly VPS ****) dopočet do celku |
Celkem r. 2012 | Celkem r. 2013 | Celkem r. 2014 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený | sk.k 31.7.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.7.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.7.***) | % plnění | 2013/2012 | 2014/2013 | 2013/2012 | 2014/2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 754,32 | 424,24 | 56,2 | 755,33 | 422,24 | 55,9 | 769,54 | 455,61 | 59,2 | -2,00 | 33,37 | 99,5 | 107,9 |
DPH | 308,70 | 170,73 | 55,3 | 297,30 | 177,98 | 59,9 | 306,70 | 192,76 | 62,9 | 7,25 | 14,78 | 104,2 | 108,3 |
spotřební daně (vč. energ. daní) | 149,90 | 81,66 | 54,5 | 149,50 | 77,28 | 51,7 | 146,90 | 82,83 | 56,4 | -4,38 | 5,55 | 94,6 | 107,2 |
daně z příjmů PO | 122,90 | 73,84 | 60,1 | 124,90 | 68,63 | 54,9 | 122,10 | 75,45 | 61,8 | -5,21 | 6,82 | 92,9 | 109,9 |
daně z příjmů FO | 135,90 | 73,53 | 54,1 | 147,70 | 76,39 | 51,7 | 157,50 | 81,53 | 51,8 | 2,86 | 5,14 | 103,9 | 106,7 |
- vybíraná srážkou | 12,80 | 8,04 | 62,8 | 13,40 | 7,72 | 57,6 | 13,30 | 8,69 | 65,3 | -0,32 | 0,97 | 96,1 | 112,5 |
- závislá činnost | 117,80 | 66,25 | 56,2 | 128,90 | 69,94 | 54,3 | 137,90 | 73,25 | 53,1 | 3,70 | 3,31 | 105,6 | 104,7 |
- z přiznání | 5,30 | -0,76 | -14,4 | 5,40 | -1,28 | -23,7 | 6,30 | -0,41 | -6,5 | -0,52 | 0,87 | 167,8 | 31,9 |
silniční daň | 5,30 | 3,28 | 62,0 | 5,40 | 3,27 | 60,5 | 5,20 | 3,49 | 67,1 | -0,02 | 0,22 | 99,5 | 106,7 |
daň z nemovitosti | 8,70 | 6,45 | 74,1 | 9,00 | 6,72 | 74,7 | 9,80 | 6,79 | 69,3 | 0,27 | 0,07 | 104,3 | 101,1 |
majetkové daně | 12,20 | 7,14 | 58,5 | 9,70 | 4,99 | 51,5 | 9,90 | 5,04 | 50,9 | -2,15 | 0,04 | 69,9 | 100,8 |
dálniční poplatek ****) | 2,90 | 2,97 | 102,5 | 3,90 | 3,03 | 77,6 | 3,90 | 2,84 | 72,9 | 0,05 | -0,18 | 101,8 | 94,0 |
ostatní daně a poplatky | 7,82 | 4,64 | 59,3 | 7,93 | 3,96 | 50,0 | 7,54 | 4,89 | 64,9 | -0,68 | 0,93 | 85,3 | 123,5 |
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění *****) | 97,18 | 99,36 | 103,19 | 2,18 | 3,83 | 102,2 | 103,9 | ||||||
*) v rozp.celost.daní v roce 2012 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (5,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví **) v rozp.celost.daní v roce 2013 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,1 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,5 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,6 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účet. ***) v rozp.celost.daní v roce 2014 není zahrn.DPPO za obce a kraje (5,7 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,3 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,7 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účet. ****) údaj skutečnosti za uvedené roky odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků) *****) uvedeno jen pro informaci, údaj není součástí celk.daňových příijmů, jde o výběr pojistného zdr.pojišťovnami od 18. dne předchozího m |
2013 | 2014 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost červenec | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost červenec | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014-2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Výdaje celkem | 657,45 | 55,7 | 1 211,31 | 1 216,69 | 665,77 | 54,7 | 101,3 | 8,33 |
Běžné výdaje | 615,34 | 57,2 | 1 137,01 | 1 128,36 | 624,16 | 55,3 | 101,4 | 8,82 |
v tom: | ||||||||
Výdaje na platy, ost.platby za proved.práci a pojistné | 44,79 | 49,0 | 94,48 | 94,96 | 46,15 | 48,6 | 103,0 | 1,35 |
Neinvestiční nákupy a související výdaje - z toho: | 64,72 | 51,0 | 129,55 | 129,92 | 60,32 | 46,4 | 93,2 | -4,40 |
- Úroky a ost.finanční výdaje kap. Státní dluh *) | 35,91 | 57,7 | 65,77 | 65,41 | 33,09 | 50,6 | 92,1 | -2,82 |
- Výdaje na realizaci záruk | 1,12 | 40,6 | 3,01 | 3,01 | 1,03 | 34,3 | x | -0,08 |
Neinvestiční transfery podnikatelským subjektům | 18,38 | 57,4 | 47,60 | 40,08 | 20,21 | 50,4 | 109,9 | 1,83 |
Neinvestiční transfery neziskovým a pod.organizacím | 8,79 | 80,7 | 8,81 | 12,17 | 9,12 | 75,0 | 103,8 | 0,33 |
Neinvestiční transfery státním fondům - z toho: | 14,21 | 36,4 | 49,55 | 48,89 | 13,36 | 27,3 | 94,0 | -0,85 |
- Neinvestiční transfery SZIF | 9,46 | 29,2 | 40,01 | 38,98 | 8,38 | 21,5 | 88,6 | -1,08 |
Neinv. transfery fondům soc. a veřejného zdrav.poj. | 34,98 | 65,8 | 57,93 | 57,93 | 39,18 | 67,6 | 112,0 | 4,20 |
Neinv. transfery veřejným rozpočtům územní úrovně | 67,61 | 65,6 | 108,09 | 111,19 | 71,19 | 64,0 | 105,3 | 3,58 |
Neinv. transfery příspěvkovým a pod. organizacím | 42,41 | 72,1 | 60,43 | 56,91 | 39,45 | 69,3 | 93,0 | -2,96 |
Sociální dávky **) - v tom: | 276,02 | 55,9 | 506,52 | 502,78 | 283,52 | 56,4 | 102,7 | 7,50 |
- Důchody | 214,98 | 55,4 | 391,11 | 387,37 | 218,41 | 56,4 | 101,6 | 3,43 |
- Prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 5,92 | 60,7 | 10,68 | 10,68 | 5,92 | 55,4 | 99,9 | 0,00 |
- Ostatní soc.dávky | 34,38 | 58,0 | 65,67 | 65,69 | 37,09 | 56,5 | 107,9 | 2,71 |
- Státní soc.podpora | 20,73 | 56,3 | 39,06 | 39,05 | 22,09 | 56,6 | 106,5 | 1,35 |
Stavební spoření | 4,82 | 84,6 | 5,30 | 5,30 | 4,62 | 87,3 | x | -0,20 |
Státní příspěvek na důchodové připojištění | 3,26 | 50,9 | 8,00 | 8,00 | 3,46 | 43,3 | 106,3 | 0,21 |
Odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 26,05 | 72,4 | 36,40 | 36,40 | 26,41 | 72,5 | 101,4 | 0,36 |
Ostatní běžné výdaje ***) | 9,29 | 51,4 | 24,36 | 23,83 | 7,16 | 30,0 | 77,1 | -2,13 |
Kapitálové výdaje | 42,10 | 40,5 | 74,30 | 88,33 | 41,62 | 47,1 | 98,8 | -0,49 |
v tom: | ||||||||
Investiční nákupy a související výdaje | 4,23 | 36,7 | 11,50 | 10,86 | 3,02 | 27,8 | 71,4 | -1,21 |
Investiční transfery podnikatelským subjektům | 9,42 | 70,7 | 3,04 | 16,35 | 9,84 | 60,2 | 104,5 | 0,42 |
Investiční transfery státním fondům - z toho: | 8,63 | 28,7 | 23,36 | 24,16 | 9,51 | 39,4 | 110,2 | 0,88 |
- Investiční transfery SFDI | 5,87 | 20,2 | 23,36 | 23,11 | 6,36 | 27,5 | 108,4 | 0,49 |
Investiční transfery veřej. rozpočtům územní úrovně | 11,62 | 72,3 | 11,19 | 16,32 | 11,48 | 70,4 | 98,8 | -0,14 |
Investiční transfery příspěvkovým a pod.organizacím | 6,13 | 33,7 | 10,06 | 9,76 | 5,94 | 60,9 | 96,9 | -0,19 |
Ostatní kapitálové výdaje ***) | 2,08 | 14,2 | 15,14 | 10,89 | 1,83 | 16,8 | 87,7 | -0,26 |
Saldo hospodaření SR | -27,56 | 27,6 | -112,00 | -112,00 | 4,49 | -4,0 | -16,3 | 32,05 |
*) skutečnost v roce 2014 obsahuje celé neinvestiční výdaje kapitoly SD (téměř ze 100 % jsou to úroky a ostatní finanční výdaje) **) pouze položka rozpočtové skladby 5410 "Sociální dávky" (tj. bez souvisejících výdajů, které jsou z hlediska závazných ukazatelů také sociálními dávkami) ***) dopočet do celku |