Pokladní plnění státního rozpočtu za leden a únor 2014
Ve vztahu k tomuto výsledku hospodaření rozhodlo Ministerstvo financí o zrušení aukce státních pokladničních poukázek v plánované jmenovité hodnotě 8 mld. Kč, která se měla uskutečnit 28. února.
Ukazatel | 2013 | 2014 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost únor | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost únor | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014 - 2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 - 1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 196,61 | 18,3 | 1 099,31 | 1 099,52 | 231,62 | 21,1 | 117,8 | 35,01 |
VÝDAJE CELKEM | 191,03 | 16,2 | 1 211,31 | 1 211,52 | 181,55 | 15,0 | 95,0 | -9,48 |
SALDO | 5,58 | -5,6 | -112,00 | -112,00 | 50,07 | -44,7 | 897,0 | 44,49 |
Příjmy státního rozpočtu
Na meziročním růstu celkových příjmů o 35,0 mld. Kč se podílely zejména příjmy z EU (růst o 10,6 mld. Kč) a také mimořádný příjem kapitoly ČTÚ z aukce kmitočtů pro rychlé mobilní sítě LTE (8,5 mld. Kč). Z daňových příjmů vykázalo meziroční růst zejména inkaso DPH (o 7,2 mld. Kč) a spotřební daně z tabákových výrobků (o 5,4 mld. Kč).
Daňové příjmy bez pojistného na sociální zabezpečení meziročně vzrostly o 13,8 mld. Kč, tj. o 14,8 % (rozpočet 2014 počítá s růstem o 2,3 % proti skutečnosti 2013).
Inkaso DPH ve výši 46,6 mld. Kč meziročně vzrostlo o 7,2 mld. Kč, tj. o 18,4 %. Rozpočet počítá s poklesem proti skutečnosti 2013 o 0,6 % (proti rozpočtu 2013 počítá s růstem o 3,2 %). Pro rok 2014 nebyly přijaty žádné významné legislativní změny s dopadem na inkaso státního rozpočtu.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 37,9 mld. Kč, což je o 6,2 mld. Kč více než ve stejném období roku 2013. Na tom se podílelo zejména inkaso spotřební daně z tabákových výrobků, které dosáhlo 23,1 mld. Kč a meziročně vzrostlo o 5,4 mld. Kč. Relativně vysoké plnění u této daně (48,1 %) souvisí s předzásobením tabákovými výrobky z důvodu zvýšení sazeb tabákových výrobků od 1. ledna (vliv předzásobení se projevil z důvodu zvyšování sazeb i začátkem roku 2013).
Inkaso spotřební daně z minerálních olejů zatím dosáhlo 11,4 mld. Kč, tj. o 0,5 mld. Kč více než v roce 2013.Inkaso této daně bude v roce 2014 ovlivněno zejména zrušením nároku na vrácení spotřební daně z minerálních olejů použitých pro zemědělskou prvovýrobu (tzv. „zelené nafty“). U odvodu z elektřiny ze slunečního záření s inkasem ve výši 0,3 mld. Kč došlo k prodloužení odvodu pro zařízení uvedená do provozu v průběhu roku 2010. Sazba odvodu se však snížila z 26 % na 10 %, resp. z 28 % na 11 %. U tohoto odvodu tak rozpočet 2014 počítá s meziročním poklesem proti skutečnosti 2013 o 3,7 mld. Kč.
U daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti, která při meziročním poklesu o 0,2 mld. Kč, tj. o 1,2 %, zatím dosáhla 15,6 mld. Kč, rozpočet očekává růst o 9,4 % proti skutečnosti roku 2013. Odhad růstu celkového výnosu u DPFO ze závislé činnosti na rok 2014 vycházel především z makroekonomických odhadů průměrných mezd a míry růstu nezaměstnanosti.
Dosavadní nízké inkaso daně z příjmů fyzických osob z přiznání (0,3 mld. Kč) souvisí s platebním kalendářem, kdy většina příjmů z této daně plyne do státního rozpočtu na konci každého čtvrtletí. Rozpočet pro letošní rok počítá s meziročním růstem i v důsledku zrušení některých daňových úlev při využití výdajových paušálů.
U inkasa daně z příjmů fyzických osob vybírané srážkou s dosavadním inkasem ve výši 2,0 mld. Kč se ve srovnání s minulým rokem neočekávají žádné výrazné změny.
Dosavadní nízké inkaso daní z příjmů právnických osob (1,3 mld. Kč) souvisí s platebním kalendářem, kdy zálohy daně platí větší plátci až v polovině 3. měsíce příslušného čtvrtletí. Změny legislativy u DPPO se zpravidla promítají v inkasu daně s ročním odstupem, proto by se změny spojené s rekodifikací soukromého práva měly plně projevit až v inkasu daně v roce 2015. Riziko pro predikovanou výši inkasa představuje případné uplatnění daňových ztrát vzniklých a vyměřených v předchozích zdaňovacích obdobích, jako položek odčitatelných od základu daně. Obdobně jako u odpočtu ztrát lze předpokládat pokračování nárůstu objemu uplatňovaných odpočtů na realizaci projektů vědy a výzkumu.
Inkaso majetkových daní, které zatím dosáhlo 1,5 mld. Kč, tvoří zejména inkaso daně z nabytí nemovitých věcí. U této daně lze očekávat mírný meziroční růst inkasa vlivem celoročního dopadu zvýšení sazby daně o jeden procentní bod, které bylo účinné už od roku 2013. Od roku 2014 došlo k transformaci daně dědické a daně darovací pod daň z příjmů.
U příjmů z pojistného na sociální zabezpečení, které zatím při meziročním růstu o 2,3 % dosáhly 61,9 mld. Kč, rozpočet počítá s růstem o 2,9 % proti skutečnosti 2013. Očekávaný růst vychází z reálného stavu vyměřovacích základů pro pojistné v roce 2013 a z makroekonomické predikce meziročního tempa růstu objemu mezd pro rok 2014. Zapracováno bylo i snížení předpokládaného dopadu zapojení občanů do systému 2. pilíře důchodového spoření platného od 1.1.2013.
Na nedaňových a kapitálových příjmech a přijatých transferech ve výši 62,6 mld. Kč (meziroční růst o 19,8 mld. Kč) se nejvíce podílely příjmy z EU. Ty dosáhly 44,6 mld. Kč a byly tak proti stejnému období roku 2013 vyšší o 10,6 mld. Kč. Na meziroční růst také výrazně působil mimořádný příjem kapitoly ČTÚ z aukce kmitočtů pro rychlé mobilní sítě LTE ve výši 8,5 mld. Kč (rozpočet činil 10 mld. Kč). Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny realizované v kapitole Státní dluh zatím dosáhly 3,9 mld. Kč, což představuje meziroční růst o 1,6 mld. Kč.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 181,5 mld. Kč čerpané ke konci února 2014 byly meziročně nižší o 9,5 mld. Kč.
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly zapracovány ve výši 506,5 mld. Kč, což představuje 41,8 % všech rozpočtovaných výdajů a o 3,4 % více než skutečnost dosažená v roce 2013 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 2,2 %). Proti rozpočtu 2013 je plánován růst o 1,6 %. K 28.2.2014 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 75,3 mld. Kč při meziročním růstu o 0,2 mld. Kč.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 17,0 mld. Kč a meziročně klesly o 12,7 mld. Kč. Na jejich poklesu se podílely zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 14,1 mld. Kč (pokles o 12,7 mld. Kč). Meziroční srovnání zkresluje fakt, že v roce 2014 byla zatím odeslána jen jedna záloha regionálnímu školství na první dva měsíce roku ve výši 13,1 mld. Kč, zatímco do února 2013 byly odeslány dvě zálohy na 4 měsíce ve výši 25,8 mld. Kč. Čtvrtletní záloha soukromému školství ve výši 1,0 mld. Kč dosáhla stejné výše jako v roce 2013.
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění (platba státu za tzv. státní pojištěnce) ve výši 14,4 mld. Kč znamenalo meziroční růst o 1,5 mld. Kč. Relativně vysoké plnění je ovlivněno lednovou předsunutou platbou pojistného ve výši 4,8 mld. Kč (v listopadu a prosinci 2014 bude tato částka zúčtována). V lednu 2013 došlo k předsunuté platbě ve výši 4 mld. Kč. V nárůstu rozpočtu 2014 proti skutečnosti 2013 o 7,9 % se plně projevuje zákonné opatření Senátu č. 342/2013, kterým byla v závěru roku 2013 navýšena platba za státní pojištěnce o 64 Kč/měsíc na 787 Kč/měsíc.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 10,3 mld. Kč, což představovalo meziroční pokles o 0,2 mld. Kč.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo na konci února 2014 přebytkem ve výši 50,1 mld. Kč, což je proti stejnému období roku 2013 výsledek lepší o 44,5 mld. Kč. Na tomto výsledku se pozitivně odráží meziročně vyšší inkaso celkových příjmů o 35,0 mld. Kč. Na tom se podílely zejména vyšší příjmy z EU (o 10,6 mld. Kč), mimořádné příjmy z aukce kmitočtů (8,5 mld. Kč), vyšší inkaso DPH (o 7,2 mld. Kč) a inkaso spotřební daně z tabákových výrobků (o 5,4 mld. Kč). Meziroční srovnání čerpání výdajů je zkresleno o již zmíněnou 2. zálohu regionálnímu školství, která bude provedena až začátkem března, zatímco v roce 2013 to bylo již koncem února (vliv cca 13 mld. Kč).
Hospodaření rozpočtu v samotném únoru skončilo přebytkem 5,0 mld. Kč (v únoru 2013 schodkem 36,8 mld. Kč), když příjmy činily 102,6 mld. Kč (v únoru 2013 to bylo 71,6 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 97,6 mld. Kč (v únoru 2013 to bylo 108,4 mld. Kč). Na meziročně vyšších příjmech a nižších výdajích v samotném únoru se pozitivně projevily stejné vlivy popsané v předchozím odstavci.
leden-únor | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |
Saldo SR | 3 205 | 3 248 | -24 924 | -24 941 | -2 852 | -2 584 | -558 | -6 730 | -4 970 | 5 398 | -10 598 | -22 823 | -16 558 | 5 582 | 50 071 |
Mgr. Marek Zeman
Vedoucí Tiskového oddělení Ministerstva financí
Dokumenty ke stažení
Tabulková příloha:
2013 | 2014 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost únor | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost únor | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014-2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Příjmy celkem | 196,61 | 18,3 | 1 099,31 | 1 099,52 | 231,62 | 21,1 | 117,8 | 35,01 |
v tom: | ||||||||
Daňové příjmy celkem | 153,82 | 16,5 | 945,42 | 945,42 | 169,00 | 17,9 | 109,9 | 15,19 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 93,25 | 16,8 | 562,54 | 562,54 | 107,07 | 19,0 | 114,8 | 13,82 |
v tom: | ||||||||
DPH | 39,37 | 18,6 | 218,70 | 218,70 | 46,61 | 21,3 | 118,4 | 7,25 |
Spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) | 31,61 | 22,2 | 139,40 | 139,40 | 37,86 | 27,2 | 119,7 | 6,24 |
z toho: Spotřební daň z minerálních olejů | 10,86 | 14,8 | 74,40 | 74,40 | 11,40 | 15,3 | 105,0 | 0,55 |
Spotřební daň z tabákových výrobků | 17,77 | 37,2 | 48,10 | 48,10 | 23,14 | 48,1 | 130,2 | 5,37 |
Odvod z elektřiny ze slunečního záření | 0,28 | 4,3 | 2,10 | 2,10 | 0,28 | 13,5 | 102,0 | 0,01 |
Daně z příjmů PO | 1,13 | 1,3 | 82,40 | 82,40 | 1,26 | 1,5 | 111,3 | 0,13 |
Daně z příjmů FO | 18,13 | 18,5 | 104,60 | 104,60 | 18,00 | 17,2 | 99,3 | -0,13 |
v tom: z kapitálových výnosů | 2,08 | 23,1 | 9,00 | 9,00 | 2,05 | 22,7 | 98,3 | -0,04 |
ze závislé činnosti | 15,81 | 18,3 | 92,40 | 92,40 | 15,62 | 16,9 | 98,8 | -0,18 |
z přiznání | 0,24 | 9,1 | 3,20 | 3,20 | 0,33 | 10,4 | 135,4 | 0,09 |
Správní poplatky | 0,36 | 27,8 | 1,20 | 1,20 | 0,31 | 26,0 | 86,9 | -0,05 |
Majetkové daně | 1,19 | 12,2 | 9,90 | 9,90 | 1,51 | 15,3 | 127,4 | 0,32 |
v tom: Daň dědická | 0,01 | 7,2 | 0,05 | 0,05 | 0,01 | 16,1 | 112,1 | 0,00 |
Daň darovací | 0,01 | 3,5 | 0,10 | 0,10 | 0,02 | 18,6 | 176,8 | 0,01 |
Daň z nabytí nemovitých věcí | 1,17 | 12,6 | 9,75 | 9,75 | 1,48 | 15,2 | 127,0 | 0,32 |
Poplatky za uložení odpadů | 0,14 | 9,6 | 1,46 | 1,46 | 0,29 | 20,1 | 217,5 | 0,16 |
Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu | 0,10 | 50,1 | 0,20 | 0,20 | 0,03 | 17,0 | 33,9 | -0,07 |
Odvody z loterií *) | 0,17 | 6,5 | 2,30 | 2,30 | 0,07 | 3,2 | 43,6 | -0,10 |
Ostatní daňové příjmy ****) | 1,06 | 43,5 | 2,38 | 2,38 | 1,12 | 47,0 | 105,8 | 0,06 |
Pojistné na SZ | 60,57 | 16,0 | 382,88 | 382,88 | 61,93 | 16,2 | 102,3 | 1,36 |
z toho: Na důchody | 53,85 | 16,0 | 340,33 | 340,33 | 55,06 | 16,2 | 102,3 | 1,21 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 42,80 | 29,6 | 153,89 | 154,10 | 62,62 | 40,6 | 146,3 | 19,82 |
v tom: | ||||||||
Kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) | 39,92 | 33,5 | 131,79 | 132,00 | 58,31 | 44,2 | 146,1 | 18,39 |
z toho: Transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu **) | 33,97 | 34,0 | 99,02 | 99,23 | 44,61 | 45,0 | 131,3 | 10,64 |
Přijaté sankční platby | 0,14 | 13,0 | 0,96 | 0,96 | 0,14 | 14,3 | 100,4 | 0,00 |
Soudní poplatky | 0,27 | 20,0 | 1,35 | 1,35 | 0,24 | 18,0 | 89,4 | -0,03 |
Dobrovolné pojistné | 0,04 | 11,5 | 0,29 | 0,29 | 0,04 | 12,7 | 94,7 | 0,00 |
Příjmy sdílené s EU (clo) ***) | 0,22 | 22,2 | 1,50 | 1,50 | 0,25 | 16,5 | 111,1 | 0,02 |
Kapitola Operace SFA | 0,17 | 9,2 | 1,76 | 1,76 | 0,02 | 0,9 | 9,6 | -0,15 |
Kapitola Státní dluh | 2,27 | 33,4 | 7,40 | 7,40 | 3,91 | 52,9 | 172,1 | 1,64 |
Kapitola VPS | 0,43 | 2,6 | 12,94 | 12,94 | 0,38 | 2,9 | 87,3 | -0,06 |
*) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (20 % výnosu pro SR)
**) z transferů přijatých od EU jsou ve skutečnosti roku 2013 a 2014 obsaženy pouze prostředky na krytí výdajů Společné zemědělské politiky v gesci kapitoly Ministerstvo zemědělství
***) v roce 2013 součástí příjmů kapitoly VPS
****) dopočet do celku
Celkem r. 2012 | Celkem r. 2013 | Celkem r. 2014 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený | sk.k 29.2.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 28.2.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 28.2.***) | % plnění | 2013/2012 | 2014/2013 | 2013/2012 | 2014/2013 | |
Daňové příjmy | 754,32 | 100,43 | 13,3 | 755,33 | 121,05 | 16,0 | 769,54 | 138,42 | 18,0 | 20,62 | 17,37 | 120,5 | 114,3 |
- DPH | 308,70 | 40,68 | 13,2 | 297,30 | 54,98 | 18,5 | 306,70 | 65,29 | 21,3 | 14,30 | 10,31 | 135,1 | 118,7 |
- spotřební daně (vč. energ. daní) | 149,90 | 27,65 | 18,4 | 149,50 | 32,70 | 21,9 | 146,90 | 39,00 | 26,5 | 5,05 | 6,30 | 118,3 | 119,3 |
- daně z příjmů PO | 122,90 | 1,46 | 1,2 | 124,90 | 1,66 | 1,3 | 122,10 | 1,83 | 1,5 | 0,20 | 0,16 | 113,6 | 109,8 |
- daně z příjmů FO | 135,90 | 26,07 | 19,2 | 147,70 | 27,08 | 18,3 | 157,50 | 26,91 | 17,1 | 1,01 | -0,17 | 103,9 | 99,4 |
vybíraná srážkou | 12,80 | 3,08 | 24,1 | 13,40 | 3,05 | 22,7 | 13,30 | 3,00 | 22,5 | -0,03 | -0,05 | 98,9 | 98,3 |
závislá činnost | 117,80 | 22,47 | 19,1 | 128,90 | 23,57 | 18,3 | 137,90 | 23,30 | 16,9 | 1,10 | -0,27 | 104,9 | 98,9 |
z přiznání | 5,30 | 0,52 | 9,8 | 5,40 | 0,46 | 8,6 | 6,30 | 0,60 | 9,6 | -0,05 | 0,14 | 89,5 | 130,6 |
- silniční daň | 5,30 | 0,83 | 15,6 | 5,40 | 0,84 | 15,6 | 5,20 | 0,89 | 17,2 | 0,02 | 0,05 | 102,1 | 105,9 |
- daň z nemovitosti | 8,70 | 0,15 | 1,7 | 9,00 | 0,15 | 1,6 | 9,80 | 0,17 | 1,8 | 0,00 | 0,02 | 97,9 | 116,2 |
- majetkové daně | 12,20 | 1,30 | 10,7 | 9,70 | 1,19 | 12,2 | 9,90 | 1,51 | 15,3 | -0,11 | 0,32 | 91,2 | 127,4 |
- dálniční poplatek ****) | 2,90 | 0,79 | 27,4 | 3,90 | 0,76 | 19,5 | 3,90 | 0,99 | 25,4 | -0,03 | 0,23 | 95,8 | 130,0 |
- ostatní daně a poplatky | 7,82 | 1,49 | 19,0 | 7,93 | 1,68 | 21,2 | 7,54 | 1,83 | 24,3 | 0,20 | 0,15 | 113,1 | 108,7 |
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění *****) | 29,49 | 28,02 | 29,62 | -1,47 | 1,60 | 95,0 | 105,7 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2012 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (5,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
**) v rozp.celost.daní v roce 2013 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,1 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,5 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,6 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
***) v rozp.celost.daní v roce 2014 není zahrn.DPPO za obce a kraje (5,7 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,3 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,7 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
****) údaj skutečnosti za uvedené roky odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků)
*****) uvedeno jen pro informaci, údaj není součástí celk.daňových příjmů, jde o výběr pojistného zdr.pojišťovnami od 18. dne předchozího měsíce do 17. dne běžného měsíce, nezahrnuje platbu za tzv. státní pojištěnce a nejedná se o příjem SR
2013 | 2014 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost únor | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost únor | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014-2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Výdaje celkem | 191,03 | 16,2 | 1 211,31 | 1 211,52 | 181,55 | 15,0 | 95,0 | -9,48 |
Běžné výdaje | 180,53 | 16,8 | 1 137,01 | 1 128,53 | 171,28 | 15,2 | 94,9 | -9,25 |
v tom: | ||||||||
Výdaje na platy, ost.platby za proved.práci a pojistné | 7,22 | 8,0 | 94,48 | 94,74 | 6,93 | 7,3 | 96,1 | -0,28 |
Neinvestiční nákupy a související výdaje | 11,33 | 8,6 | 129,55 | 131,05 | 10,26 | 7,8 | 90,6 | -1,07 |
z toho: Úroky a ost.finanční výdaje kap. Státní dluh *) | 4,04 | 6,3 | 65,77 | 65,77 | 3,56 | 5,4 | 88,1 | -0,48 |
Výdaje na realizaci záruk | 0,00 | 0,0 | 3,01 | 3,01 | 0,00 | 0,0 | x | 0,00 |
Neinvestiční transfery podnikatelským subjektům | 4,96 | 15,4 | 47,60 | 39,76 | 5,54 | 13,9 | 111,8 | 0,58 |
Neinvestiční transfery neziskovým a pod.organizacím | 2,36 | 25,2 | 8,81 | 9,16 | 2,36 | 25,8 | 100,0 | 0,00 |
Neinvestiční transfery státním fondům | 6,83 | 18,2 | 49,55 | 49,25 | 7,73 | 15,7 | 113,2 | 0,90 |
z toho: Neinvestiční transfery SZIF | 5,58 | 17,2 | 40,01 | 39,59 | 4,80 | 12,1 | 86,1 | -0,78 |
Neinv. transfery fondům soc. a veřejného zdrav.poj. | 12,86 | 24,2 | 57,93 | 57,93 | 14,39 | 24,8 | 111,9 | 1,53 |
Neinv. transfery veřejným rozpočtům územní úrovně | 29,79 | 29,0 | 108,09 | 107,14 | 17,04 | 15,9 | 57,2 | -12,75 |
Neinv. transfery příspěvkovým a pod. organizacím | 14,65 | 26,4 | 60,43 | 61,88 | 14,95 | 24,2 | 102,0 | 0,30 |
Sociální dávky | 75,08 | 15,1 | 506,52 | 502,77 | 75,25 | 15,0 | 100,2 | 0,18 |
v tom: Důchody | 57,28 | 14,6 | 391,11 | 387,37 | 56,73 | 14,6 | 99,0 | -0,55 |
Prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 1,82 | 18,6 | 10,68 | 10,67 | 1,87 | 17,5 | 102,9 | 0,05 |
Ostatní soc.dávky | 9,90 | 16,7 | 65,67 | 65,66 | 10,34 | 15,7 | 104,4 | 0,44 |
Státní soc.podpora | 6,07 | 16,5 | 39,06 | 39,06 | 6,31 | 16,1 | 103,9 | 0,23 |
Stavební spoření | 0,00 | 0,0 | 5,30 | 5,30 | 0,00 | 0,0 | x | 0,00 |
Státní příspěvek na důchodové připojištění | 1,58 | 24,6 | 8,00 | 8,00 | 1,75 | 21,8 | 110,9 | 0,17 |
Odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 11,52 | 32,0 | 36,40 | 36,40 | 12,28 | 33,7 | 106,6 | 0,76 |
Ostatní běžné výdaje **) | 2,36 | 12,6 | 24,36 | 25,15 | 2,79 | 11,1 | 118,3 | 0,43 |
Kapitálové výdaje | 10,50 | 10,6 | 74,30 | 82,98 | 10,27 | 12,4 | 97,8 | -0,23 |
v tom: | ||||||||
Investiční nákupy a související výdaje | 0,18 | 1,9 | 11,50 | 11,36 | 0,18 | 1,6 | 99,7 | 0,00 |
Investiční transfery podnikatelským subjektům | 1,34 | 13,1 | 3,04 | 13,12 | 1,91 | 14,5 | 142,7 | 0,57 |
Investiční transfery státním fondům | 4,38 | 14,9 | 23,36 | 23,78 | 3,54 | 14,9 | 80,7 | -0,85 |
z toho: Investiční transfery SFDI | 3,97 | 13,8 | 23,36 | 23,36 | 2,83 | 12,1 | 71,3 | -1,14 |
Investiční transfery veřej. rozpočtům územní úrovně | 3,51 | 20,4 | 11,19 | 15,02 | 3,46 | 23,0 | 98,6 | -0,05 |
Investiční transfery příspěvkovým a pod.organizacím | 0,99 | 5,2 | 10,06 | 10,28 | 0,86 | 8,3 | 86,6 | -0,13 |
Ostatní kapitálové výdaje **) | 0,10 | 0,8 | 15,14 | 9,44 | 0,33 | 3,5 | 320,4 | 0,23 |
Saldo hospodaření SR | 5,58 | -5,6 | -112,00 | -112,00 | 50,07 | -44,7 | 897,0 | 44,49 |
*) skutečnost v roce 2013 i 2014 obsahuje celé neinvestiční výdaje kapitoly SD (téměř ze 100 % jsou to úroky a ostatní finanční výdaje)
**) dopočet do celku