Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až srpen 2014
v mld. Kč | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | 2013 | 2014 | ||||||
Skutečnost leden-srpen | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-srpen | % plnění | Index 2014/2013 | rozdíl 2014 - 2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 - 1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 703,49 | 65,2 | 1 099,31 | 1 106,91 | 739,30 | 66,8 | 105,1 | 35,81 |
VÝDAJE CELKEM | 739,70 | 62,7 | 1 211,31 | 1 218,91 | 754,06 | 61,9 | 101,9 | 14,36 |
SALDO | -36,21 | 36,2 | -112,00 | -112,00 | -14,76 | 13,2 | 40,8 | 21,45 |
Příjmy státního rozpočtu
Na meziročním růstu celkových příjmů o 35,8 mld. Kč se podílely zejména daňové příjmy. Z nich vykázalo nejvyšší růst inkaso DPH (o 10,1 mld. Kč), DPPO (o 5,2 mld. Kč), DPFO (o 4,8 mld. Kč), spotřební daně z tabákových výrobků (o 2,6 mld. Kč) a z minerálních olejů (o 2,5 mld. Kč) a pojistného na sociální zabezpečení (o 6,8 mld. Kč). Z ostatních příjmů meziročně vzrostly zejména příjmy z EU (o 3,4 mld. Kč) a výrazně se projevil i únorový mimořádný příjem kapitoly ČTÚ z aukce kmitočtů pro rychlé mobilní sítě LTE (8,5 mld. Kč).
Daňové příjmy bez pojistného na sociální zabezpečení meziročně vzrostly o 23,4 mld. Kč, tj. o 6,8 % (rozpočet 2014 počítá s růstem o 2,3 % proti skutečnosti 2013).
Inkaso DPH ve výši 151,9 mld. Kč meziročně vzrostlo o 10,1 mld. Kč, tj. o 7,1 %. Rozpočet počítá s poklesem proti skutečnosti 2013 o 0,6 % (proti rozpočtu 2013 počítá s růstem o 3,2 %). Pro rok 2014 nebyly přijaty žádné významné legislativní změny s dopadem na inkaso státního rozpočtu. Inkaso roku 2014 je částečně pozitivně ovlivněno nevyplacením nadměrných odpočtů DPH v rámci zahájení postupu k odstranění pochybností správcem daně u některých subjektů ke konci roku 2013. Pozitivní vliv na inkaso daně mají i zavedená opatření pro boj s daňovými úniky, mezi které patří například zavedení povinnosti kauce pro obchodníky s pohonnými hmotami. Lze předpokládat, že rozpočtovaná výše této daně bude překročena.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 88,2 mld. Kč, což je o 3,5 mld. Kč více než ve stejném období roku 2013. Na tom se podílelo inkaso spotřební daně z tabákových výrobků, které dosáhlo 30,9 mld. Kč a meziročně vzrostlo o 2,6 mld. Kč. Tento růst souvisí s předzásobením tabákovými výrobky z důvodu zvýšení sazeb tabákových výrobků od 1. ledna (vliv předzásobení se projevil z důvodu zvyšování sazeb i začátkem roku 2013). Lze však pozorovat, že v posledních měsících tento vliv postupně klesá. Inkaso spotřební daně z minerálních olejů zatím dosáhlo 46,3 mld. Kč, tj. o 2,5 mld. Kč více než v roce 2013. Inkaso této daně bylo v první polovině roku 2014 ovlivněno zrušením nároku na vrácení spotřební daně z minerálních olejů použitých pro zemědělskou prvovýrobu (tzv. zelené nafty). U odvodu z elektřiny ze slunečního záření s inkasem ve výši 1,4 mld. Kč došlo k prodloužení odvodu pro zařízení uvedená do provozu v průběhu roku 2010. Sazba odvodu se však snížila z 26 % na 10 %, resp. z 28 % na 11 %. U tohoto odvodu tak rozpočet 2014 počítá s meziročním poklesem proti skutečnosti 2013 o 3,7 mld. Kč.
U daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti, která při meziročním růstu o 2,5 mld. Kč, tj. o 4,6 %, zatím dosáhla 56,7 mld. Kč, rozpočet očekává růst o 9,4 % proti skutečnosti roku 2013. Odhad růstu celkového výnosu u DPFO ze závislé činnosti na rok 2014 vycházel především z makroekonomických odhadů průměrných mezd a míry růstu nezaměstnanosti.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob placené na základě přiznání zatím dosáhlo záporné hodnoty -0,3 mld. Kč (ve stejném období roku 2013 to bylo -1,6 mld. Kč). Záporné plnění souvisí s vratkami daně na základě daňových přiznání podávaných z velké části do konce března, které probíhají tradičně v dubnu. Přijatá opatření v omezení uplatnění slev na dani u osob, které využívají výdajové paušály, vedla k meziročnímu snížení záporné hodnoty inkasa této daně.
U daně z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů s dosavadním inkasem ve výši 6,8 mld. Kč a meziročním růstem o 1,0 mld. Kč se ve srovnání s minulým rokem neočekávaly žádné výrazné změny.
Inkaso daní z příjmů právnických osob dosáhlo za 8 měsíců roku 51,0 mld. Kč. To představovalo meziroční růst o 5,2 mld. Kč, tj. o 11,4 %. Rozpočet počítá s růstem letošního inkasa proti skutečnosti 2013 o 1,1 %. Vývoj inkasa DPPO v roce 2014 je ovlivněn vývojem HDP v roce 2013, případnými restrukturalizacemi firem a legislativními změnami. V roce 2013 nedošlo k významným legislativním změnám, které by výrazněji inkaso DPPO ovlivnily. Na základě pozitivního vývoje inkasa DPPO na přelomu června a července lze očekávat, že rozpočtové očekávání bude naplněno.
Inkaso majetkových daní, které zatím dosáhlo 5,8 mld. Kč, tvoří zejména inkaso daně z nabytí nemovitých věcí. U této daně lze očekávat mírný meziroční růst inkasa vlivem celoročního dopadu zvýšení sazby daně o jeden procentní bod, které bylo účinné už od roku 2013. Od roku 2014 došlo k transformaci daně dědické a daně darovací pod daň z příjmů.
U příjmů z pojistného na sociální zabezpečení, které zatím při meziročním růstu o 6,8 mld. Kč, tj. o 2,8 %, dosáhly 252,9 mld. Kč, rozpočet počítá s růstem o 2,9 % proti skutečnosti 2013. Očekávaný růst vychází z reálného stavu vyměřovacích základů pro pojistné v roce 2013 a z makroekonomické predikce meziročního tempa růstu objemu mezd pro rok 2014. Zapracováno bylo i snížení předpokládaného dopadu zapojení občanů do systému 2. pilíře důchodového spoření platného od 1.1.2013.
Na nedaňových a kapitálových příjmech a přijatých transferech ve výši 120,5 mld. Kč (meziroční růst o 5,7 mld. Kč) se nejvíce podílely příjmy z EU. Ty dosáhly 85,5 mld. Kč a byly tak proti stejnému období roku 2013 vyšší o 3,4 mld. Kč. Na meziroční růst nejvíce působil únorový mimořádný příjem kapitoly ČTÚ z aukce kmitočtů pro rychlé mobilní sítě LTE ve výši 8,5 mld. Kč (rozpočet činil 10 mld. Kč). Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny realizované v kapitole Státní dluh zatím dosáhly 5,8 mld. Kč, což představuje meziroční pokles o 0,3 mld. Kč.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 754,1 mld. Kč čerpané ke konci srpna 2014 byly meziročně vyšší o 14,4 mld. Kč, tj. o 1,9 %. Rozpočet po změnách roku 2014 počítá v porovnání se skutečností 2013 s meziročním růstem o 3,9 %.
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly zapracovány ve výši 506,5 mld. Kč, což představuje 41,8 % všech rozpočtovaných výdajů a o 3,4 % více než skutečnost dosažená v roce 2013 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 2,2 %). Proti rozpočtu 2013 je plánován růst o 1,6 %. K 31.8.2014 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 322,2 mld. Kč při meziročním růstu o 4,7 mld. Kč, tj. o 1,5 %.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 73,5 mld. Kč a meziročně vzrostly o 4,0 mld. Kč. Na jejich výši se podílely zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 55,4 mld. Kč, což je o 0,8 mld. Kč více než v roce 2013. Šlo o čtyři zálohy regionálnímu školství na leden až srpen ve výši 52,4 mld. Kč, což je o 0,8 mld. Kč více než ve stejném období minulého roku. Soukromým školám byly v podobné výši jako v minulém roce vyplaceny tři čtvrtletní zálohy ve výši 3,1 mld. Kč.
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění (platba státu za tzv. státní pojištěnce) ve výši 44,3 mld. Kč znamenalo meziroční růst o 4,9 mld. Kč. Relativně vysoké plnění ve výši 73,3 % rozpočtu je ovlivněno lednovou předsunutou platbou pojistného ve výši 4,8 mld. Kč (v listopadu a prosinci 2014 by měla být tato částka zúčtována). V lednu 2013 došlo k předsunuté platbě ve výši 4 mld. Kč. V nárůstu rozpočtu 2014 proti skutečnosti 2013 o 7,9 % se plně projevuje zákonné opatření Senátu č. 342/2013, kterým byla v závěru roku 2013 navýšena platba za státní pojištěnce o 64 Kč/měsíc na 787 Kč/měsíc.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 50,8 mld. Kč, což představovalo meziroční růst o 2,8 mld. Kč a plnění rozpočtu na 56,2 %.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo na konci srpna 2014 schodkem ve výši 14,8 mld. Kč, což je proti stejnému období roku 2013 výsledek lepší o 21,5 mld. Kč. Na tomto výsledku se pozitivně odráží zejména meziročně vyšší inkaso celkových příjmů o 35,8 mld. Kč. Podílely se na tom zejména vyšší příjmy z inkasa DPH (o 10,1 mld. Kč), DPPO (o 5,2 mld. Kč), DPFO (o 4,8 mld. Kč), spotřební daně z tabákových výrobků (o 2,6 mld. Kč) a minerálních olejů (o 2,5 mld. Kč), z pojistného na sociální zabezpečení (o 6,0 mld. Kč), příjmy z EU (o 3,4 mld. Kč) a mimořádné příjmy z aukce kmitočtů (8,5 mld. Kč). Čerpání výdajů sice v posledních měsících vykazuje v meziročním srovnání rostoucí tendenci, nicméně aktuální růst (o 1,9 %) je stále nižší než růst očekávaný rozpočtem po změnách.
Hospodaření rozpočtu v samotném srpnu skončilo schodkem 19,3 mld. Kč (v srpnu 2013 to bylo 8,7 mld. Kč), když příjmy činily 69,0 mld. Kč (v srpnu 2013 to bylo 73,6 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 88,3 mld. Kč (v srpnu 2013 to bylo 82,3 mld. Kč). Na meziročně nižších příjmech v samotném srpnu o 4,6 mld. Kč se podílelo zejména nižší inkaso příjmů z EU (o 2,8 mld. Kč) a také nižší inkaso spotřební daně z tabákových výrobků (o 1,7 mld. Kč). Na meziročně vyšší výdaje v samotném srpnu o 6,0 mld. Kč působily nejvíce vyšší transfery SFDI (o 3,5 mld. Kč) či transfery podnikatelským subjektům (o 3,0 mld. Kč – zejména čerpáním výdajů v rámci OP Podnikání a inovace v gesci kapitoly Ministerstvo průmyslu a obchodu).
v mil. Kč | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
leden-srpen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |
Saldo SR | -12 367 | -25 565 | -32 956 | -71 885 | -50 687 | 10 008 | -6 440 | 22 226 | 5 318 | -89 578 | -78 673 | -87 275 | -67 022 | -36 213 | -14 758 |
Podrobnější výsledky hospodaření státního rozpočtu za leden až srpen 2014 jsou patrny z tabulkové přílohy.
Dokumenty ke stažení
Tabulková příloha:
2013 | 2014 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost srpen | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost srpen | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014-2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Příjmy celkem | 703,49 | 65,2 | 1 099,31 | 1 106,91 | 739,30 | 66,8 | 105,1 | 35,81 |
v tom: | ||||||||
Daňové příjmy celkem | 588,62 | 63,2 | 945,42 | 945,42 | 618,75 | 65,4 | 105,1 | 30,13 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 342,45 | 61,8 | 562,54 | 562,54 | 365,81 | 65,0 | 106,8 | 23,36 |
v tom: | ||||||||
DPH | 141,82 | 66,9 | 218,70 | 218,70 | 151,89 | 69,4 | 107,1 | 10,07 |
Spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) - z toho: | 84,75 | 59,6 | 139,40 | 139,40 | 88,21 | 63,3 | 104,1 | 3,46 |
- Spotřební daň z minerálních olejů | 43,82 | 59,8 | 74,40 | 74,40 | 46,35 | 62,3 | 105,8 | 2,53 |
- Spotřební daň z tabákových výrobků | 28,27 | 59,1 | 48,10 | 48,10 | 30,88 | 64,2 | 109,2 | 2,61 |
- Odvod z elektřiny ze slunečního záření | 3,25 | 50,0 | 2,10 | 2,10 | 1,38 | 65,9 | 42,6 | -1,87 |
Daně z příjmů PO | 45,74 | 54,3 | 82,40 | 82,40 | 50,98 | 61,9 | 111,4 | 5,23 |
Daně z příjmů FO - v tom: | 58,45 | 59,6 | 104,60 | 104,60 | 63,26 | 60,5 | 108,2 | 4,81 |
- z kapitálových výnosů | 5,85 | 65,0 | 9,00 | 9,00 | 6,80 | 75,6 | 116,3 | 0,95 |
- ze závislé činnosti | 54,25 | 62,8 | 92,40 | 92,40 | 56,74 | 61,4 | 104,6 | 2,49 |
- z přiznání | -1,65 | -61,1 | 3,20 | 3,20 | -0,29 | -8,9 | 17,3 | 1,36 |
Správní poplatky | 0,83 | 64,5 | 1,20 | 1,20 | 0,80 | 66,4 | 95,6 | -0,04 |
Majetkové daně - v tom: | 5,76 | 59,4 | 9,90 | 9,90 | 5,80 | 58,5 | 100,6 | 0,03 |
- Daň dědická | 0,04 | 41,9 | 0,05 | 0,05 | 0,04 | 84,9 | 101,2 | 0,00 |
- Daň darovací | 0,07 | 23,3 | 0,10 | 0,10 | 0,06 | 56,3 | 80,7 | -0,01 |
- Daň z nabytí nemovitých věcí (vč. daně z převodu nem.) | 5,65 | 60,8 | 9,75 | 9,75 | 5,70 | 58,4 | 100,8 | 0,05 |
Poplatky za uložení odpadů | 0,90 | 64,0 | 1,46 | 1,46 | 1,03 | 70,4 | 114,0 | 0,13 |
Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu | 0,18 | 88,3 | 0,20 | 0,20 | 0,11 | 57,4 | 65,1 | -0,06 |
Odvody z loterií *) | 2,02 | 77,8 | 2,30 | 2,30 | 1,79 | 77,9 | 88,6 | -0,23 |
Ostatní daňové příjmy ****) | 1,99 | 82,0 | 2,38 | 2,38 | 1,95 | 82,1 | 98,0 | -0,04 |
Pojistné na SZ - z toho: | 246,17 | 65,2 | 382,88 | 382,88 | 252,95 | 66,1 | 102,8 | 6,77 |
- na důchody | 218,89 | 64,9 | 340,33 | 340,33 | 224,91 | 66,1 | 102,7 | 6,02 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 114,87 | 77,8 | 153,89 | 161,49 | 120,55 | 74,6 | 104,9 | 5,68 |
v tom: | ||||||||
Kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) - z toho: | 96,98 | 79,3 | 131,79 | 139,39 | 109,12 | 78,3 | 112,5 | 12,14 |
- Transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu **) | 82,15 | 79,5 | 99,02 | 106,62 | 85,51 | 80,2 | 104,1 | 3,37 |
- Přijaté sankční platby | 0,23 | 22,2 | 0,96 | 0,96 | 0,64 | 66,6 | 273,6 | 0,41 |
- Soudní poplatky | 0,97 | 72,1 | 1,35 | 1,35 | 0,90 | 66,4 | 92,0 | -0,08 |
- Dobrovolné pojistné | 0,12 | 40,2 | 0,29 | 0,29 | 0,12 | 42,9 | 106,8 | 0,01 |
- Příjmy sdílené s EU (clo) ***) | 0,93 | 93,0 | 1,50 | 1,50 | 1,18 | 78,5 | 126,6 | 0,25 |
Kapitola Operace SFA | 2,03 | 109,1 | 1,76 | 1,76 | 1,71 | 96,9 | 84,0 | -0,32 |
Kapitola Státní dluh | 6,08 | 89,4 | 7,40 | 7,40 | 5,78 | 78,1 | 95,0 | -0,30 |
Kapitola VPS | 9,78 | 58,6 | 12,94 | 12,94 | 3,95 | 30,5 | 40,4 | -5,83 |
*) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (20 % výnosu pro SR) **) z transferů přijatých od EU jsou ve skutečnosti roku 2014 obsaženy pouze prostředky na krytí výdajů Společné zemědělské politiky v gesci kapitoly Ministerstvo zemědělství ***) v roce 2013 součástí příjmů kapitoly VPS ****) dopočet do celku |
Celkem r. 2012 | Celkem r. 2013 | Celkem r. 2014 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený | sk.k 31.8.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.8.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.8.***) | % plnění | 2013/2012 | 2014/2013 | 2013/2012 | 2014/2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 754,32 | 459,50 | 60,9 | 755,33 | 469,37 | 62,1 | 769,54 | 500,80 | 65,1 | 9,87 | 31,43 | 102,1 | 106,7 |
- DPH | 308,70 | 177,50 | 57,5 | 297,30 | 198,77 | 66,9 | 306,70 | 212,86 | 69,4 | 21,27 | 14,08 | 112,0 | 107,1 |
- spotřební daně (vč. energ. daní) | 149,90 | 94,27 | 62,9 | 149,50 | 89,13 | 59,6 | 146,90 | 92,84 | 63,2 | -5,14 | 3,71 | 94,5 | 104,2 |
- daně z příjmů PO | 122,90 | 75,61 | 61,5 | 124,90 | 67,71 | 54,2 | 122,10 | 75,49 | 61,8 | -7,90 | 7,78 | 89,6 | 111,5 |
- daně z příjmů FO | 135,90 | 85,14 | 62,6 | 147,70 | 88,44 | 59,9 | 157,50 | 94,38 | 59,9 | 3,30 | 5,94 | 103,9 | 106,7 |
vybíraná srážkou | 12,80 | 9,26 | 72,3 | 13,40 | 8,63 | 64,4 | 13,30 | 9,96 | 74,9 | -0,63 | 1,33 | 93,2 | 115,4 |
závislá činnost | 117,80 | 76,53 | 65,0 | 128,90 | 80,97 | 62,8 | 137,90 | 84,69 | 61,4 | 4,44 | 3,72 | 105,8 | 104,6 |
z přiznání | 5,30 | -0,65 | -12,3 | 5,40 | -1,16 | -21,5 | 6,30 | -0,27 | -4,3 | -0,51 | 0,89 | 178,5 | 23,5 |
- silniční daň | 5,30 | 3,38 | 63,7 | 5,40 | 3,36 | 62,2 | 5,20 | 3,60 | 69,2 | -0,02 | 0,24 | 99,4 | 107,1 |
- daň z nemovitosti | 8,70 | 6,93 | 79,6 | 9,00 | 7,10 | 78,9 | 9,80 | 7,16 | 73,0 | 0,18 | 0,06 | 102,5 | 100,8 |
- majetkové daně | 12,20 | 7,90 | 64,8 | 9,70 | 5,76 | 59,4 | 9,90 | 5,80 | 58,5 | -2,14 | 0,03 | 72,9 | 100,6 |
- dálniční poplatek ****) | 2,90 | 3,13 | 107,8 | 3,90 | 3,17 | 81,3 | 3,90 | 3,00 | 77,0 | 0,04 | -0,17 | 101,4 | 94,7 |
- ostatní daně a poplatky | 7,82 | 5,65 | 72,2 | 7,93 | 5,93 | 74,8 | 7,54 | 5,68 | 75,4 | 0,27 | -0,24 | 104,8 | 95,9 |
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění *****) | 113,07 | 113,79 | 116,28 | 0,72 | 2,49 | 100,6 | 102,2 | ||||||
*) v rozp.celost.daní v roce 2012 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (5,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví **) v rozp.celost.daní v roce 2013 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,1 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,5 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,6 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účet. ***) v rozp.celost.daní v roce 2014 není zahrn.DPPO za obce a kraje (5,7 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,3 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,7 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účet. ****) údaj skutečnosti za uvedené roky odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků) *****) uvedeno jen pro informaci, údaj není součástí celk.daňových příijmů, jde o výběr pojistného zdr.pojišťovnami od 18. dne předchozího měsíce do 17. dne běžného měsíce, nezahrnuje platbu za tzv. státní pojištěnce a nejedná se o příjem SR |
2013 | 2014 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost srpen | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost srpen | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014-2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Výdaje celkem | 739,70 | 62,7 | 1 211,31 | 1 218,91 | 754,06 | 61,9 | 101,9 | 14,36 |
Běžné výdaje | 691,64 | 64,3 | 1 137,01 | 1 128,53 | 703,25 | 62,3 | 101,7 | 11,61 |
v tom: | ||||||||
Výdaje na platy, ost.platby za proved.práci a pojistné | 52,46 | 57,2 | 94,48 | 95,03 | 54,19 | 57,0 | 103,3 | 1,74 |
Neinvestiční nákupy a související výdaje - z toho: | 71,73 | 56,3 | 129,55 | 129,59 | 68,79 | 53,1 | 95,9 | -2,94 |
- Úroky a ost.finanční výdaje kap. Státní dluh *) | 39,41 | 63,4 | 65,77 | 65,19 | 37,39 | 57,4 | 94,9 | -2,02 |
- Výdaje na realizaci záruk | 1,12 | 40,6 | 3,01 | 3,01 | 1,03 | 34,3 | x | -0,08 |
Neinvestiční transfery podnikatelským subjektům | 22,56 | 70,1 | 47,60 | 40,23 | 25,87 | 64,3 | 114,7 | 3,31 |
Neinvestiční transfery neziskovým a pod.organizacím | 9,27 | 84,9 | 8,81 | 12,19 | 9,53 | 78,2 | 102,8 | 0,26 |
Neinvestiční transfery státním fondům - z toho: | 14,49 | 37,2 | 49,55 | 48,90 | 15,48 | 31,7 | 106,9 | 1,00 |
- Neinvestiční transfery SZIF | 9,72 | 30,1 | 40,01 | 38,98 | 8,44 | 21,7 | 86,9 | -1,28 |
Neinv. transfery fondům soc. a veřejného zdrav.poj. | 39,39 | 74,1 | 57,93 | 60,43 | 44,31 | 73,3 | 112,5 | 4,91 |
Neinv. transfery veřejným rozpočtům územní úrovně | 69,59 | 67,3 | 108,09 | 110,99 | 73,54 | 66,3 | 105,7 | 3,95 |
Neinv. transfery příspěvkovým a pod. organizacím | 46,10 | 78,9 | 60,43 | 57,24 | 42,93 | 75,0 | 93,1 | -3,17 |
Sociální dávky **) - v tom: | 317,50 | 64,3 | 506,52 | 502,78 | 322,20 | 64,1 | 101,5 | 4,70 |
- Důchody | 248,30 | 64,0 | 391,11 | 387,37 | 248,17 | 64,1 | 99,9 | -0,13 |
- Prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 6,60 | 67,7 | 10,68 | 10,68 | 6,62 | 62,0 | 100,3 | 0,02 |
- Ostatní soc.dávky | 39,07 | 66,0 | 65,67 | 65,69 | 42,29 | 64,4 | 108,2 | 3,22 |
- Státní soc.podpora | 23,52 | 63,9 | 39,06 | 39,05 | 25,10 | 64,3 | 106,7 | 1,58 |
Stavební spoření | 4,82 | 84,6 | 5,30 | 5,30 | 4,62 | 87,3 | x | -0,20 |
Státní příspěvek na důchodové připojištění | 4,97 | 77,7 | 8,00 | 8,00 | 5,18 | 64,8 | 104,3 | 0,21 |
Odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 28,95 | 80,4 | 36,40 | 36,40 | 28,25 | 77,6 | 97,6 | -0,70 |
Ostatní běžné výdaje ***) | 9,81 | 56,9 | 24,36 | 21,45 | 8,35 | 38,9 | 85,2 | -1,45 |
Kapitálové výdaje | 48,06 | 46,2 | 74,30 | 90,38 | 50,81 | 56,2 | 105,7 | 2,75 |
v tom: | ||||||||
Investiční nákupy a související výdaje | 4,94 | 40,6 | 11,50 | 10,92 | 3,56 | 32,6 | 72,2 | -1,37 |
Investiční transfery podnikatelským subjektům | 10,35 | 75,7 | 3,04 | 16,85 | 12,30 | 73,0 | 118,9 | 1,95 |
Investiční transfery státním fondům - z toho: | 9,77 | 32,4 | 23,36 | 24,09 | 12,30 | 51,0 | 125,8 | 2,53 |
- Investiční transfery SFDI | 6,87 | 23,6 | 23,36 | 23,04 | 8,86 | 38,5 | 129,0 | 1,99 |
Investiční transfery veřej. rozpočtům územní úrovně | 13,87 | 82,7 | 11,19 | 17,56 | 13,55 | 77,2 | 97,7 | -0,33 |
Investiční transfery příspěvkovým a pod.organizacím | 6,75 | 37,2 | 10,06 | 9,74 | 7,12 | 73,1 | 105,4 | 0,36 |
Ostatní kapitálové výdaje ***) | 2,37 | 18,0 | 15,14 | 11,23 | 1,98 | 17,6 | 83,4 | -0,39 |
Saldo hospodaření SR | -36,21 | 36,2 | -112,00 | -112,00 | -14,76 | 13,2 | 40,8 | 21,45 |
*) skutečnost v roce 2014 obsahuje celé neinvestiční výdaje kapitoly SD (téměř ze 100 % jsou to úroky a ostatní finanční výdaje) **) pouze položka rozpočtové skladby 5410 "Sociální dávky" (tj. bez souvisejících výdajů, které jsou z hlediska závazných ukazatelů také sociálními dávkami) ***) dopočet do celku |