Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až září 2014
Ukazatel | 2013 | 2014 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-září | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-září | % plnění | Index 2014/2013 | rozdíl 2014 - 2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 - 1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 806,42 | 74,7 | 1 099,31 | 1 116,91 | 826,38 | 74,0 | 102,5 | 19,96 |
VÝDAJE CELKEM | 844,66 | 71,6 | 1 211,31 | 1 228,91 | 860,77 | 70,0 | 101,9 | 16,11 |
SALDO | -38,24 | 38,2 | -112,00 | -112,00 | -34,39 | 30,7 | 89,9 | 3,85 |
Příjmy státního rozpočtu
Na meziročním růstu celkových příjmů o 20,0 mld. Kč se podílely zejména daňové příjmy. Z nich vykázalo nejvyšší růst inkaso DPH (o 8,0 mld. Kč), DPPO (o 5,7 mld. Kč), DPFO (o 4,6 mld. Kč), spotřební daně z minerálních olejů (o 2,6 mld. Kč) a z tabákových výrobků (o 1,8 mld. Kč) a pojistného na sociální zabezpečení (o 6,8 mld. Kč). Z ostatních příjmů meziročně vzrostly příjmy z EU (o 2,0 mld. Kč) a výrazně se projevil i únorový mimořádný příjem kapitoly ČTÚ z aukce kmitočtů pro rychlé mobilní sítě LTE (8,5 mld. Kč). Negativně v meziročním srovnání naopak působila skutečnost, že v září roku 2013 byl proveden převod 10 mld. Kč z privatizačního účtu do příjmů kapitoly VPS, zatímco v letošním roce k tomuto převodu určenému na kompenzaci deficitu důchodového systému teprve dojde (rozpočet ve výši 10,3 mld. Kč).
Daňové příjmy bez pojistného na sociální zabezpečení meziročně vzrostly o 19,9 mld. Kč, tj. o 5,0 % (rozpočet 2014 počítá s růstem o 2,3 % proti skutečnosti 2013).
Inkaso DPH ve výši 166,3 mld. Kč meziročně vzrostlo o 8,0 mld. Kč, tj. o 5,1 %. Rozpočet počítá s poklesem proti skutečnosti 2013 o 0,6 % (proti rozpočtu 2013 počítá s růstem o 3,2 %). Pro rok 2014 nebyly přijaty žádné významné legislativní změny s dopadem na inkaso státního rozpočtu. Inkaso roku 2014 bylo v první polovině roku částečně pozitivně ovlivněno nevyplacením nadměrných odpočtů DPH v rámci zahájení postupu k odstranění pochybností správcem daně u některých subjektů ke konci roku 2013. Tento vliv se vzhledem k postupnému vyplácení těchto nadměrných odpočtů snižuje, což dokládá i klesající meziroční růst inkasa této daně v posledních dvou měsících. Pozitivní vliv na inkaso daně mají i zavedená opatření pro boj s daňovými úniky, mezi které patří například zavedení povinnosti kauce pro obchodníky s pohonnými hmotami. Lze předpokládat, že rozpočtovaná výše této daně bude za celý rok překročena.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 99,0 mld. Kč, což je o 2,0 mld. Kč více než ve stejném období roku 2013. Na tom se podílelo inkaso spotřební daně z minerálních olejů, které zatím dosáhlo 53,0 mld. Kč, tj. o 2,6 mld. Kč více než v roce 2013. Inkaso této daně bylo v první polovině roku 2014 ovlivněno zrušením nároku na vrácení spotřební daně z minerálních olejů použitých pro zemědělskou prvovýrobu (tzv. zelené nafty). Inkaso spotřební daně z tabákových výrobků dosáhlo 33,7 mld. Kč a meziročně vzrostlo o 1,8 mld. Kč. Tento růst souvisí s předzásobením tabákovými výrobky z důvodu zvýšení sazeb tabákových výrobků od 1. ledna (vliv předzásobení se projevil z důvodu zvyšování sazeb i začátkem roku 2013). Lze však pozorovat, že v posledních měsících tento vliv postupně klesá. U odvodu z elektřiny ze slunečního záření s inkasem ve výši 1,6 mld. Kč došlo k prodloužení odvodu pro zařízení uvedená do provozu v průběhu roku 2010. Sazba odvodu se však snížila z 26 % na 10 %, resp. z 28 % na 11 %. U tohoto odvodu tak rozpočet 2014 počítá s meziročním poklesem proti skutečnosti 2013 o 3,7 mld. Kč.
U daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti, která při meziročním růstu o 2,6 mld. Kč, tj. o 4,2 %, zatím dosáhla 63,7 mld. Kč, rozpočet očekává růst o 9,4 % proti skutečnosti roku 2013. Odhad růstu celkového výnosu u DPFO ze závislé činnosti na rok 2014 vycházel především z makroekonomických odhadů průměrných mezd a míry růstu nezaměstnanosti.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob placené na základě přiznání zatím dosáhlo 0,6 mld. Kč (ve stejném období roku 2013 to bylo -0,4 mld. Kč). Nízké plnění souvisí s vratkami daně na základě daňových přiznání podávaných z velké části do konce března, které probíhají tradičně v dubnu. K meziročnímu růstu o 1,0 mld. Kč vedla přijatá opatření spočívající v omezení uplatnění slev na dani u osob, které využívají výdajové paušály. V samotném září činilo inkaso této daně 0,9 mld. Kč (v září 2013 to bylo 1,2 mld. Kč).
U daně z příjmů fyzických osob z kapitálových výnosů s dosavadním inkasem ve výši 7,8 mld. Kč a meziročním růstem o 1,1 mld. Kč se ve srovnání s minulým rokem neočekávaly žádné výrazné změny.
Inkaso daní z příjmů právnických osob dosáhlo za 9 měsíců roku 70,2 mld. Kč. To představovalo meziroční růst o 5,7 mld. Kč, tj. o 8,9 %. Rozpočet počítá s růstem letošního inkasa proti skutečnosti 2013 o 1,1 %. Inkaso této daně v samotném měsíci září činilo 19,2 mld. Kč, zatímco v září 2013 to bylo 18,7 mld. Kč (k 15. září byla placena čtvrtletní záloha na daň). Vývoj inkasa DPPO v roce 2014 je ovlivněn vývojem HDP v roce 2013, případnými restrukturalizacemi firem a legislativními změnami. V roce 2013 nedošlo k významným legislativním změnám, které by výrazněji inkaso DPPO ovlivnily. Na základě pozitivního vývoje inkasa DPPO na přelomu června a července a v září lze očekávat, že rozpočtové očekávání bude naplněno.
Inkaso majetkových daní, které zatím dosáhlo 6,7 mld. Kč, tvoří zejména inkaso daně z nabytí nemovitých věcí. U této daně lze očekávat mírný meziroční růst inkasa vlivem celoročního dopadu zvýšení sazby daně o jeden procentní bod, které je účinné už od roku 2013. Od roku 2014 došlo k transformaci daně dědické a daně darovací pod daň z příjmů.
U příjmů z pojistného na sociální zabezpečení, které zatím při meziročním růstu o 6,8 mld. Kč, tj. o 2,5 %, dosáhly 283,6 mld. Kč, rozpočet počítá s růstem o 2,9 % proti skutečnosti 2013. Očekávaný růst vychází z reálného stavu vyměřovacích základů pro pojistné v roce 2013 a z makroekonomické predikce meziročního tempa růstu objemu mezd pro rok 2014. Zapracováno bylo i snížení předpokládaného dopadu zapojení občanů do systému 2. pilíře důchodového spoření platného od 1.1.2013.
Na nedaňových a kapitálových příjmech a přijatých transferech ve výši 122,4 mld. Kč (meziroční pokles o 6,8 mld. Kč) se nejvíce podílely příjmy z EU. Ty dosáhly 85,6 mld. Kč a byly tak proti stejnému období roku 2013 vyšší o 2,0 mld. Kč. Na meziroční pokles nejvíce působila skutečnost, že v tomto roce zatím nebyl uskutečněn převod plánovaných 10,3 mld. Kč z privatizačního účtu do příjmů kapitoly VPS, zatímco v roce 2013 byl tento převod ve výši 10 mld. Kč v souladu s § 5 odst. 3 písm. c) bodem 5 zákona č. 178/2005 Sb., o zrušení Fondu národního majetku, realizován již v září. Tyto prostředky jsou určeny na kompenzaci deficitu důchodového systému. Pozitivně v letošním roce naopak působí únorový mimořádný příjem kapitoly ČTÚ z aukce kmitočtů pro rychlé mobilní sítě LTE ve výši 8,5 mld. Kč (rozpočet činil 10 mld. Kč). Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny realizované v kapitole Státní dluh zatím dosáhly 5,9 mld. Kč, což představuje meziroční pokles o 0,8 mld. Kč.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 860,8 mld. Kč čerpané ke konci září 2014 byly meziročně vyšší o 16,1 mld. Kč, tj. o 1,9 %. Rozpočet po změnách roku 2014 počítá v porovnání se skutečností 2013 s meziročním růstem o 4,8 %.
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly zapracovány ve výši 506,5 mld. Kč, což představuje 41,8 % všech rozpočtovaných výdajů a o 3,4 % více než skutečnost dosažená v roce 2013 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 2,2 %). Proti rozpočtu 2013 je plánován růst o 1,6 %. K 30.9.2014 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 365,1 mld. Kč při meziročním růstu o 5,3 mld. Kč, tj. o 1,5 %.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 90,8 mld. Kč a meziročně vzrostly o 5,8 mld. Kč. Na jejich relativně vysokém plnění (82,1 %) se podílely zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 68,5 mld. Kč, což je o 1,0 mld. Kč více než v roce 2013. Šlo o pět záloh regionálnímu školství na leden až říjen ve výši 65,4 mld. Kč, což je o 1,0 mld. Kč více než ve stejném období minulého roku. Soukromým školám byly v podobné výši jako v minulém roce vyplaceny tři čtvrtletní zálohy v částce 3,1 mld. Kč.
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění (platba státu za tzv. státní pojištěnce) ve výši 49,4 mld. Kč znamenalo meziroční růst o 5,6 mld. Kč. Relativně vysoké plnění ve výši 81,8 % rozpočtu je ovlivněno lednovou předsunutou platbou pojistného ve výši 4,8 mld. Kč (v listopadu a prosinci 2014 by měla být tato částka zúčtována). V lednu 2013 došlo k předsunuté platbě ve výši 4 mld. Kč. V nárůstu rozpočtu 2014 proti skutečnosti 2013 o 7,9 % se projevuje zákonné opatření Senátu č. 342/2013, kterým byla v závěru roku 2013 navýšena platba za státní pojištěnce o 64 Kč/měsíc na 787 Kč/měsíc.
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 59,7 mld. Kč, což představovalo meziroční růst o 1,3 mld. Kč a plnění rozpočtu na 58,8 %.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo na konci září 2014 schodkem ve výši 34,4 mld. Kč, což je proti stejnému období roku 2013 výsledek lepší o 3,8 mld. Kč. Na tomto výsledku se pozitivně odráží zejména meziročně vyšší inkaso celkových příjmů o 20,0 mld. Kč. Podílely se na tom zejména vyšší příjmy z inkasa DPH (o 8,0 mld. Kč), DPPO (o 5,7 mld. Kč), DPFO (o 4,6 mld. Kč), spotřební daně z minerálních olejů (o 2,6 mld. Kč) a z tabákových výrobků (o 1,8 mld. Kč), z pojistného na sociální zabezpečení (o 6,8 mld. Kč), příjmy z EU (o 2,0 mld. Kč) a mimořádné příjmy z aukce kmitočtů (8,5 mld. Kč). Čerpání výdajů sice v posledních měsících vykazuje v meziročním srovnání rostoucí tendenci, nicméně aktuální růst (o 1,9 %) je stále nižší než růst očekávaný rozpočtem po změnách.
Hospodaření rozpočtu v samotném září skončilo schodkem 19,6 mld. Kč (v září 2013 to bylo 2,0 mld. Kč), když příjmy činily 87,1 mld. Kč (v září 2013 to bylo 102,9 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 106,7 mld. Kč (v září 2013 to bylo 105,0 mld. Kč). Na meziročně nižších příjmech v samotném září o 15,9 mld. Kč se podílel již zmíněný převod 10 mld. Kč z privatizačního účtu v září roku 2013 (v tomto roce zatím neproběhl) a také nižší inkaso DPH (o 2,0 mld. Kč), příjmů z EU (o 1,3 mld. Kč) a také nižší inkaso spotřební daně z tabákových výrobků (o 0,9 mld. Kč). Na meziročně vyšší výdaje v samotném září o 1,8 mld. Kč působily nejvíce vyšší transfery veřejným rozpočtům územní úrovně (o 1,9 mld. Kč).
leden-září | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |
Saldo SR | -17 306 | -22 551 | -21 434 | -80 267 | -40 516 | 25 748 | 1 489 | 36 316 | 10 473 | -87 296 | -99 555 | -105 138 | -71 412 | -38 241 | -34 391 |
Podrobnější výsledky hospodaření státního rozpočtu za leden až září 2014 jsou patrny z tabulkové přílohy.
Dokumenty ke stažení
Tabulková příloha:
2013 | 2014 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost září | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost září | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014-2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Příjmy celkem | 806,42 | 74,7 | 1 099,31 | 1 116,91 | 826,38 | 74,0 | 102,5 | 19,96 |
v tom: | ||||||||
Daňové příjmy celkem | 677,28 | 72,7 | 945,42 | 945,42 | 704,00 | 74,5 | 103,9 | 26,72 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 400,51 | 72,3 | 562,54 | 562,54 | 420,38 | 74,7 | 105,0 | 19,87 |
v tom: | ||||||||
DPH | 158,27 | 74,7 | 218,70 | 218,70 | 166,31 | 76,0 | 105,1 | 8,04 |
Spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) - z toho: | 97,06 | 68,3 | 139,40 | 139,40 | 99,01 | 71,0 | 102,0 | 1,95 |
- Spotřební daň z minerálních olejů | 50,36 | 68,7 | 74,40 | 74,40 | 52,95 | 71,2 | 105,2 | 2,59 |
- Spotřební daň z tabákových výrobků | 31,92 | 66,8 | 48,10 | 48,10 | 33,67 | 70,0 | 105,5 | 1,76 |
- Odvod z elektřiny ze slunečního záření | 4,18 | 64,4 | 2,10 | 2,10 | 1,62 | 77,2 | 38,7 | -2,56 |
Daně z příjmů PO | 64,46 | 76,5 | 82,40 | 82,40 | 70,19 | 85,2 | 108,9 | 5,73 |
Daně z příjmů FO - v tom: | 67,49 | 68,8 | 104,60 | 104,60 | 72,10 | 68,9 | 106,8 | 4,61 |
- z kapitálových výnosů | 6,73 | 74,7 | 9,00 | 9,00 | 7,81 | 86,8 | 116,1 | 1,08 |
- ze závislé činnosti | 61,17 | 70,8 | 92,40 | 92,40 | 63,72 | 69,0 | 104,2 | 2,55 |
- z přiznání | -0,41 | -15,1 | 3,20 | 3,20 | 0,57 | 17,8 | x | 0,98 |
Správní poplatky | 1,23 | 95,8 | 1,20 | 1,20 | 0,87 | 72,9 | 70,7 | -0,36 |
Majetkové daně - v tom: | 6,53 | 67,3 | 9,90 | 9,90 | 6,72 | 67,9 | 102,9 | 0,19 |
- Daň dědická | 0,05 | 47,7 | 0,05 | 0,05 | 0,05 | 93,6 | 98,2 | 0,00 |
- Daň darovací | 0,08 | 25,7 | 0,10 | 0,10 | 0,06 | 61,1 | 79,4 | -0,02 |
- Daň z nabytí nemovitých věcí (vč. daně z převodu nem.) | 6,41 | 68,9 | 9,75 | 9,75 | 6,61 | 67,8 | 103,3 | 0,21 |
Poplatky za uložení odpadů | 1,14 | 80,9 | 1,46 | 1,46 | 1,14 | 78,2 | 100,2 | 0,00 |
Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu | 0,19 | 96,4 | 0,20 | 0,20 | 0,13 | 66,7 | 69,1 | -0,06 |
Odvody z loterií *) | 1,98 | 76,0 | 2,30 | 2,30 | 1,83 | 79,5 | 92,5 | -0,15 |
Ostatní daňové příjmy ****) | 2,16 | 88,8 | 2,38 | 2,38 | 2,06 | 86,8 | 95,7 | -0,09 |
Pojistné na SZ - z toho: | 276,77 | 73,3 | 382,88 | 382,88 | 283,62 | 74,1 | 102,5 | 6,85 |
- na důchody | 247,24 | 73,3 | 340,33 | 340,33 | 252,18 | 74,1 | 102,0 | 4,94 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 129,14 | 87,4 | 153,89 | 171,50 | 122,38 | 71,4 | 94,8 | -6,76 |
v tom: | ||||||||
Kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) - z toho: | 100,42 | 82,0 | 131,79 | 149,40 | 110,50 | 74,0 | 110,0 | 10,08 |
- Transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu **) | 83,54 | 80,7 | 99,02 | 116,63 | 85,57 | 73,4 | 102,4 | 2,02 |
- Přijaté sankční platby | 1,25 | 117,4 | 0,96 | 0,96 | 0,73 | 75,4 | 57,9 | -0,53 |
- Soudní poplatky | 1,08 | 80,0 | 1,35 | 1,35 | 1,00 | 74,5 | 93,1 | -0,07 |
- Dobrovolné pojistné | 0,23 | 79,4 | 0,29 | 0,29 | 0,14 | 49,1 | 61,8 | -0,09 |
- Příjmy sdílené s EU (clo) ***) | 1,05 | 105,0 | 1,50 | 1,50 | 1,35 | 90,3 | 129,0 | 0,30 |
Kapitola Operace SFA | 1,95 | 104,5 | 1,76 | 1,76 | 1,79 | 101,4 | 91,8 | -0,16 |
Kapitola Státní dluh | 6,73 | 99,0 | 7,40 | 7,40 | 5,95 | 80,4 | 88,4 | -0,78 |
Kapitola VPS | 20,04 | 120,0 | 12,94 | 12,94 | 4,14 | 32,0 | 20,7 | -15,90 |
*) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (20 % výnosu pro SR) **) z transferů přijatých od EU jsou ve skutečnosti roku 2014 obsaženy pouze prostředky na krytí výdajů Společné zemědělské politiky v gesci kapitoly Ministerstvo zemědělství ***) v roce 2013 součástí příjmů kapitoly VPS ****) dopočet do celku |
Celkem r. 2012 | Celkem r. 2013 | Celkem r. 2014 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený | sk.k 30.9.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 30.9.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 30.9.***) | % plnění | 2013/2012 | 2014/2013 | 2013/2012 | 2014/2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 754,32 | 532,26 | 70,6 | 755,33 | 547,08 | 72,4 | 769,54 | 575,48 | 74,8 | 14,82 | 28,40 | 102,8 | 105,2 |
DPH | 308,70 | 199,40 | 64,6 | 297,30 | 221,62 | 74,5 | 306,70 | 232,82 | 75,9 | 22,22 | 11,19 | 111,1 | 105,1 |
spotřební daně (vč. energ. daní) | 149,90 | 105,96 | 70,7 | 149,50 | 102,13 | 68,3 | 146,90 | 104,31 | 71,0 | -3,83 | 2,18 | 96,4 | 102,1 |
daně z příjmů PO | 122,90 | 101,20 | 82,3 | 124,90 | 95,25 | 76,3 | 122,10 | 103,68 | 84,9 | -5,95 | 8,43 | 94,1 | 108,9 |
daně z příjmů FO | 135,90 | 97,21 | 71,5 | 147,70 | 101,29 | 68,6 | 157,50 | 107,68 | 68,4 | 4,09 | 6,39 | 104,2 | 106,3 |
- vybíraná srážkou | 12,80 | 10,15 | 79,3 | 13,40 | 9,91 | 73,9 | 13,30 | 11,48 | 86,3 | -0,25 | 1,57 | 97,6 | 115,9 |
- závislá činnost | 117,80 | 86,45 | 73,4 | 128,90 | 91,31 | 70,8 | 137,90 | 95,11 | 69,0 | 4,86 | 3,81 | 105,6 | 104,2 |
- z přiznání | 5,30 | 0,60 | 11,4 | 5,40 | 0,08 | 1,5 | 6,30 | 1,09 | 17,3 | -0,52 | 1,01 | 13,0 | 1387,1 |
silniční daň | 5,30 | 3,44 | 64,9 | 5,40 | 3,44 | 63,7 | 5,20 | 3,68 | 70,8 | 0,00 | 0,25 | 99,9 | 107,1 |
daň z nemovitosti | 8,70 | 7,06 | 81,1 | 9,00 | 7,27 | 80,8 | 9,80 | 7,35 | 75,0 | 0,21 | 0,08 | 103,0 | 101,1 |
majetkové daně | 12,20 | 8,58 | 70,3 | 9,70 | 6,53 | 67,3 | 9,90 | 6,72 | 67,9 | -2,05 | 0,19 | 76,1 | 102,9 |
dálniční poplatek ****) | 2,90 | 3,30 | 113,9 | 3,90 | 3,36 | 86,1 | 3,90 | 3,19 | 81,7 | 0,05 | -0,17 | 101,6 | 95,0 |
ostatní daně a poplatky | 7,82 | 6,11 | 78,1 | 7,93 | 6,19 | 78,1 | 7,54 | 6,04 | 80,2 | 0,08 | -0,15 | 101,3 | 97,6 |
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění *****) | 124,60 | 127,49 | 131,69 | 2,89 | 4,20 | 102,3 | 103,3 | ||||||
*) v rozp.celost.daní v roce 2012 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (5,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví **) v rozp.celost.daní v roce 2013 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,1 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,5 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,6 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účet. ***) v rozp.celost.daní v roce 2014 není zahrn.DPPO za obce a kraje (5,7 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,3 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,7 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účet. ****) údaj skutečnosti za uvedené roky odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků) *****) uvedeno jen pro informaci, údaj není součástí celk.daňových příijmů, jde o výběr pojistného zdr.pojišťovnami od 18. dne předchozího měsíce do 17. dne běžného měsíce, nezahrnuje platbu za tzv. státní pojištěnce a nejedná se o příjem SR |
2013 | 2014 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost září | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost září | % plnění | Index 2014/2013 | Rozdíl 2014-2013 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Výdaje celkem | 844,66 | 71,6 | 1 211,31 | 1 228,91 | 860,77 | 70,0 | 101,9 | 16,11 |
Běžné výdaje | 786,27 | 73,1 | 1 137,01 | 1 127,54 | 801,12 | 71,1 | 101,9 | 14,85 |
v tom: | ||||||||
Výdaje na platy, ost.platby za proved.práci a pojistné | 60,04 | 65,4 | 94,48 | 95,08 | 61,86 | 65,1 | 103,0 | 1,81 |
Neinvestiční nákupy a související výdaje - z toho: | 86,33 | 67,7 | 129,55 | 129,41 | 83,21 | 64,3 | 96,4 | -3,12 |
- Úroky a ost.finanční výdaje kap. Státní dluh *) | 51,28 | 84,0 | 65,77 | 64,80 | 49,12 | 75,8 | 95,8 | -2,17 |
- Výdaje na realizaci záruk | 1,12 | 40,6 | 3,01 | 3,01 | 1,03 | 34,3 | 92,5 | -0,08 |
Neinvestiční transfery podnikatelským subjektům | 24,34 | 77,2 | 47,60 | 39,56 | 27,89 | 70,5 | 114,6 | 3,55 |
Neinvestiční transfery neziskovým a pod.organizacím | 10,47 | 88,8 | 8,81 | 12,25 | 11,00 | 89,7 | 105,0 | 0,53 |
Neinvestiční transfery státním fondům - z toho: | 16,18 | 41,3 | 49,55 | 49,03 | 16,25 | 33,1 | 100,5 | 0,07 |
- Neinvestiční transfery SZIF | 10,14 | 31,6 | 40,01 | 38,88 | 8,62 | 22,2 | 85,0 | -1,52 |
Neinv. transfery fondům soc. a veřejného zdrav.poj. | 43,78 | 82,3 | 57,93 | 60,43 | 49,42 | 81,8 | 112,9 | 5,64 |
Neinv. transfery veřejným rozpočtům územní úrovně | 85,00 | 81,7 | 108,09 | 110,62 | 90,83 | 82,1 | 106,8 | 5,82 |
Neinv. transfery příspěvkovým a pod. organizacím | 49,30 | 84,0 | 60,43 | 58,15 | 46,91 | 80,7 | 95,2 | -2,39 |
Sociální dávky **) - v tom: | 359,71 | 72,8 | 506,52 | 502,79 | 365,06 | 72,6 | 101,5 | 5,35 |
- Důchody | 279,36 | 72,0 | 391,11 | 387,37 | 282,00 | 72,8 | 100,9 | 2,64 |
- Prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 7,53 | 77,2 | 10,68 | 10,68 | 7,33 | 68,7 | 97,4 | -0,19 |
- Ostatní soc.dávky | 44,78 | 75,6 | 65,67 | 65,69 | 47,49 | 72,3 | 106,0 | 2,71 |
- Státní soc.podpora | 28,04 | 76,2 | 39,06 | 39,05 | 28,21 | 72,3 | 100,6 | 0,17 |
Stavební spoření | 4,84 | 85,0 | 5,30 | 5,30 | 4,65 | 87,6 | 95,9 | -0,20 |
Státní příspěvek na důchodové připojištění | 4,97 | 77,7 | 8,00 | 8,00 | 5,18 | 64,8 | 104,3 | 0,21 |
Odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 31,83 | 88,4 | 36,40 | 36,40 | 29,48 | 81,0 | 92,6 | -2,36 |
Ostatní běžné výdaje ***) | 9,48 | 61,8 | 24,36 | 20,52 | 9,39 | 45,8 | 99,1 | -0,08 |
Kapitálové výdaje | 58,39 | 55,7 | 74,30 | 101,37 | 59,65 | 58,8 | 102,2 | 1,26 |
v tom: | ||||||||
Investiční nákupy a související výdaje | 5,45 | 43,1 | 11,50 | 11,09 | 4,48 | 40,4 | 82,1 | -0,98 |
Investiční transfery podnikatelským subjektům | 12,30 | 89,3 | 3,04 | 17,96 | 14,26 | 79,4 | 115,9 | 1,96 |
Investiční transfery státním fondům - z toho: | 14,09 | 46,3 | 23,36 | 24,17 | 12,51 | 51,8 | 88,8 | -1,58 |
- Investiční transfery SFDI | 10,65 | 36,6 | 23,36 | 23,02 | 8,79 | 38,2 | 82,5 | -1,86 |
Investiční transfery veřej. rozpočtům územní úrovně | 15,96 | 87,2 | 11,19 | 18,73 | 17,21 | 91,9 | 107,8 | 1,25 |
Investiční transfery příspěvkovým a pod.organizacím | 7,53 | 41,2 | 10,06 | 10,02 | 8,88 | 88,6 | 118,0 | 1,35 |
Ostatní kapitálové výdaje ***) | 3,07 | 27,0 | 15,14 | 19,39 | 2,32 | 11,9 | 75,6 | -0,75 |
Saldo hospodaření SR | -38,24 | 38,2 | -112,00 | -112,00 | -34,39 | 30,7 | 89,9 | 3,85 |
*) skutečnost v roce 2014 obsahuje celé neinvestiční výdaje kapitoly SD (téměř ze 100 % jsou to úroky a ostatní finanční výdaje) **) pouze položka rozpočtové skladby 5410 "Sociální dávky" (tj. bez souvisejících výdajů, které jsou z hlediska závazných ukazatelů také sociálními dávkami) ***) dopočet do celku |