Plnění státního rozpočtu za leden až únor 2016
Ukazatel | 2015 | 2016 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-únor |
% plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-únor |
% plnění | Index 2016/2015 | rozdíl 2016 - 2015 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 - 1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 205,39 | 18,1 | 1 180,86 | 1 180,86 | 216,87 | 18,4 | 105,6 | 11,48 |
VÝDAJE CELKEM | 182,77 | 14,8 | 1 250,86 | 1 250,86 | 189,17 | 15,1 | 103,5 | 6,41 |
SALDO | 22,62 | -22,6 | -70,00 | -70,00 | 27,69 | . | . | 5,07 |
Příjmy státního rozpočtu
Meziroční růst celkových příjmů o 11,5 mld. Kč, tj. o 5,6 %, především ovlivnily daňové příjmy včetně pojistného na sociální zabezpečení, které vykázaly meziroční růst 7,7 mld. Kč, tj. o 5,3 %. Na vyšší příjmy působily i prostředky přijaté z EU (růst o 5,0 mld. Kč).
Inkaso DPH ve výši 37,0 mld. Kč meziročně vzrostlo o 0,1 mld. Kč, tj. o 0,4 %. Na úrovni veřejných rozpočtů bylo dosaženo meziročního růstu o 0,6 mld. Kč, tj. o 1,2 %. Meziroční tempo růstu DPH bylo ke konci února negativně ovlivněno snížením objemu zadržovaných odpočtů. V únoru 2015 dosahovala jejich výše 7,4 mld. Kč, v letošním únoru už jen 4,5 mld. Kč. Finanční správa tak meziročně vyplatila cca 2,8 mld. Kč, neboť v průběhu roku 2015 přijala metodické pokyny sjednocující správní praxi v oblasti postupu k odstranění pochybností a daňové kontroly. Tím došlo v kontextu dalších opatření Finanční správy ke značnému zefektivnění těchto postupů v aplikační praxi. Ve prospěch plátců daně tak došlo ke zrychlení kontrolních mechanismů a tím i ke zmíněnému snížení objemu zadržených nadměrných odpočtů s negativním dopadem na inkaso.
Inkaso pro státní rozpočet je ovlivněno také změnou rozpočtového určení daní platného od 1.1.2016, kdy došlo k navýšení podílu krajů na celkovém výnosu DPH ze 7,86 % na 8,92 % (odhad negativního dopadu na SR je 3,7 mld. Kč). Pozitivně by měl na inkaso působit růst výdajů na spotřebu domácností a vládních institucí. Dále lze očekávat, že v průběhu roku pozitivně ovlivní inkaso DPH zavedení kontrolního hlášení a posléze i elektronická evidence tržeb.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 24,4 mld. Kč, což je o 3,3 mld. Kč více než ve stejném období roku 2015. Inkaso spotřební daně z minerálních olejů dosáhlo 12,2 mld. Kč při meziročního růstu o 0,6 mld. Kč. Pozitivně se zde promítá vyšší spotřeba daná nízkými cenami pohonných hmot. Inkaso spotřební daně z tabákových výrobků zatím dosáhlo 9,1 mld. Kč, což je meziročně o 2,5 mld. Kč více. Rozpočet této daně na rok 2016 počítá zejména se zvýšením sazeb z tabákových výrobků od 1.1.2016, a proto je jeho výše o 1,6 % nad úrovní inkasa roku 2015.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti při meziročním růstu o 0,7 mld. Kč, tj. o 4,2 %, zatím dosáhlo 16,7 mld. Kč. V rozpočtu této daně se promítl vliv nového rozpočtového určení daně, kterým se od 1.1.2016 snížil podíl státního rozpočtu na celostátním inkasu o 0,98 procentního bodu, což představuje negativní celoroční dopad ve výši 1,4 mld. Kč. Očekávaný meziroční růst inkasa proti skutečnosti 2015 se opírá především o makroekonomické odhady vývoje průměrných mezd, do kterých se pozitivně promítlo i navýšení platů státním zaměstnancům, zákonodárcům, učitelům, hasičům a policistům, dále i nižší míry nezaměstnanosti. Stejně jako v roce 2015 bude inkaso této daně negativně ovlivněno zejména znovuzavedením slev pracujícím důchodcům a tzv. školkovným. Také další zvýšení daňového zvýhodnění na druhé a další dítě (pro rok 2016) bude mít negativní dodatečný dopad ve výši 0,5 mld. Kč na úrovni státního rozpočtu. Pozitivní dopad na výši celkového inkasa bude mít, i v tomto roce, solidární zvýšení daně.
Relativně nízké inkaso daně z příjmů fyzických osob podávajících přiznání (0,3 mld. Kč) souvisí, stejně tak jako i v minulém roce, s platebním kalendářem, kdy většina příjmů z této daně je placena na konci kalendářního čtvrtletí. Na inkaso této daně bude mít i v tomto roce pozitivní vliv zastropování výdajových paušálů pro OSVČ (60 % a 80 %) na výši 2 mil. Kč. Negativní dopad na inkaso bude mít zvýšení daňového zvýhodnění na druhé a další dítě, a to ve výši cca -0,2 mld. Kč, dále i znovuzavedení slev pracujícím důchodcům a tzv. školkovné.
U inkasa daně z příjmů fyzických osob vybírané srážkou, které zatím dosáhlo 1,8 mld. Kč, očekáváme v roce 2016 mírný meziroční nárůst ve výši cca 0,4 mld. Kč.
Inkaso daní z příjmů právnických osob (1,5 mld. Kč tj. o 15,9 % více oproti minulému roku), souvisí s platebním kalendářem, kdy zálohy daně platí právnické osoby až v polovině třetího měsíce příslušného čtvrtletí. V roce 2016 je rozpočet této daně vyšší o 1,8 % oproti inkasu roku 2015. Na růst inkasa by měl mít vliv zejména pozitivní vývoj ekonomiky v roce 2015. Pro rok 2016 se také počítá s povinným vznikem rezolučních fondů ve finančním sektoru (dopad na úrovni státního rozpočtu očekáván ve výši -0,3 mld. Kč). Inkaso této daně nebudou v roce 2016 ovlivňovat žádné další výraznější legislativní změny.
U inkasa majetkových daní, které zatím dosáhly 1,8 mld. Kč, se v roce 2016 nepočítá s žádnými legislativními změnami, které by měly mít zásadní dopad na inkaso daně. Negativně se na začátku letošního roku projevily další vratky na dani darovací z bezúplatného nabytí emisních povolenek z let 2011 a 2012 ve výši 0,1 mld. Kč (ke konci roku 2015 bylo z tohoto titulu vráceno na základě soudních rozhodnutí již 4,5 mld. Kč).
Pro příjmy z pojistného na sociální zabezpečení, které zatím při meziročním růstu o 4,9 % dosáhly 68,0 mld. Kč, počítá rozpočet s růstem o 4,3 % proti skutečnosti 2015. Rozpočet vychází z dynamiky meziročního růstu objemu mezd a platů pro rok 2016 o 4,1 %. V odhadu bylo zohledněno i zvýšení platů státních zaměstnanců.
Na nedaňových a kapitálových příjmech a přijatých transferech ve výši 63,5 mld. Kč (meziroční růst o 3,8 mld. Kč) se nejvíce podílely příjmy z EU. Ty dosáhly 57,2 mld. Kč a byly tak proti stejnému období roku 2015 vyšší o 5,0 mld. Kč. V roce 2016 již nejsou rozpočtovány příjmy kapitoly Státní dluh související s řízením likvidity státní pokladny. Dle novely rozpočtových pravidel je možné tyto příjmy vzájemně započíst s výdaji souvisejícími s dluhovou službou (to vysvětluje i výrazně nižší rozpočet na výdajové straně kapitoly Státní dluh).
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 189,2 mld. Kč čerpané ke konci února 2016 byly o 6,4 mld. Kč, tj. o 3,5 %, nad úrovní stejného období minulého roku. Rozpočet počítá s poklesem proti skutečnosti 2015 o 3,6 %. Na meziroční růst měly vliv zejména vyšší sociální dávky o 5,0 mld. Kč a také vyšší čerpání nároků z nespotřebovaných výdajů o 4,4 mld. Kč související zejména se snahou dočerpat prostředky určené na spolufinancování společných programů EU a ČR programového období 2007-2013 s dopadem hlavně do investičních výdajů.
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly zapracovány ve výši 515,8 mld. Kč, což představuje o 1,9 % více než skutečnost dosažená v roce 2015 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 1,5 %). K 29.2.2016 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 82,1 mld. Kč, což je o 5,0 mld. Kč více než na konci února 2015. Na tom se podílely nejvíce výdaje na důchody, které meziročně vzrostly o 4,7 mld. Kč.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 18,5 mld. Kč, což je o 0,7 mld. Kč méně než v únoru 2015. Na jejich výši se podílely především převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 15,4 mld. Kč. Šlo o zálohu regionálnímu školství na první dva měsíce roku ve výši 14,2 mld. Kč (v únoru 2015 to bylo 15,5 mld. Kč) a čtvrtletní zálohu soukromému školství ve výši 1,1 mld. Kč (v únoru 2015 to bylo o 0,1 mld. Kč méně).
Pojistné na veřejné zdravotní pojištění (platba státu za tzv. státní pojištěnce) ve výši 10,4 mld. Kč znamenalo meziroční růst o 0,2 mld. Kč. Předpokládaný růst těchto výdajů proti skutečnost roku 2015 o 3,5 % vychází ze zvýšení plateb z 845 Kč na 870 Kč za měsíc a pojištěnce s platností od 1.1.2016.
Kapitálové výdaje zatím dosáhly 13,1 mld. Kč a byly vyšší o 4,3 mld. Kč než ve stejném období minulého roku. Z této částky bylo určeno 11,9 mld. Kč na financování společných programů EU a ČR. Schválený rozpočet je sice nad úrovní rozpočtu roku 2015, nicméně lze očekávat, že skutečné čerpání v roce 2016 bude nižší než v minulém roce. Je tomu tak proto, že v roce 2015 bylo mimořádně vysoké čerpání prostředků určených na financování společných programů EU a ČR z programového období 2007-2013 a také fakt, že pro nové programové období 2014-2020 se s čerpáním prostředků teprve začíná. Dosavadní meziroční růst byl ovlivněn zejména vysokým únorovým čerpáním prostředků ve výši 8,6 mld. Kč z nároků z nespotřebovaných výdajů minulých let určených na spolufinancování Regionálních operačních programů programového období 2007-2013.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu skončilo na konci února 2016 přebytkem ve výši 27,7 mld. Kč, což je proti stejnému období roku 2015 výsledek lepší o 5,1 mld. Kč. Na meziroční srovnání působí pozitivně zejména fakta na příjmové straně rozpočtu – růst daňových příjmů včetně pojistného na sociální zabezpečení o 7,7 mld. Kč a růst EU příjmů o 5,0 mld. Kč.
Hospodaření rozpočtu v samotném únoru skončilo schodkem 18,2 mld. Kč (v únoru 2015 schodkem 6,0 mld. Kč), když příjmy činily 91,0 mld. Kč (v únoru 2015 to bylo 94,4 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 109,2 mld. Kč (v únoru 2015 to bylo 100,3 mld. Kč). Na meziročně nižších příjmech v samotném únoru se negativně projevily zejména nižší EU příjmy o 7,8 mld. Kč. Na meziročně vyšší výdaje v samotném únoru působily zejména vyšší kapitálové výdaje o 7,2 mld. Kč a také vyšší sociální dávky o 5,0 mld. Kč.
leden-únor | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 |
Saldo SR | 3 248 | -24 924 | -24 941 | -2 852 | -2 584 | -558 | -6 730 | -4 970 | 5 398 | -10 598 | -22 823 | -16 558 | 5 582 | 50 071 | 22 625 | 27 694 |
Podrobnější výsledky hospodaření státního rozpočtu jsou patrny z tabulkové přílohy.
Dokumenty ke stažení
Tabulková příloha:
2015 | 2016 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-únor |
% plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-únor |
% plnění | Index 2016/2015 | Rozdíl 2016-2015 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Příjmy celkem | 205,39 | 18,1 | 1 180,86 | 1 180,86 | 216,87 | 18,4 | 105,6 | 11,48 |
v tom: | ||||||||
Daňové příjmy celkem | 145,64 | 14,9 | 1 041,71 | 1 041,71 | 153,33 | 14,7 | 105,3 | 7,69 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 80,77 | 14,0 | 619,73 | 619,73 | 85,31 | 13,8 | 105,6 | 4,54 |
v tom: | ||||||||
DPH | 36,87 | 16,1 | 247,70 | 247,70 | 37,01 | 14,9 | 100,4 | 0,14 |
Spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) - z toho: | 21,15 | 15,6 | 142,00 | 142,00 | 24,40 | 17,2 | 115,4 | 3,25 |
- Spotřební daň z minerálních olejů | 11,51 | 16,0 | 73,90 | 73,90 | 12,16 | 16,4 | 105,6 | 0,65 |
- Spotřební daň z tabákových výrobků | 6,54 | 13,9 | 51,70 | 51,70 | 9,06 | 17,5 | 138,5 | 2,52 |
- Odvod z elektřiny ze slunečního záření | 0,07 | 3,5 | 1,90 | 1,90 | 0,11 | 5,8 | 157,3 | 0,04 |
Daně z příjmů PO | 1,33 | 1,5 | 101,40 | 101,40 | 1,55 | 1,5 | 115,9 | 0,21 |
Daně z příjmů FO - v tom: | 18,01 | 17,2 | 108,60 | 108,60 | 18,82 | 17,3 | 104,5 | 0,80 |
- z kapitálových výnosů | 2,08 | 22,9 | 11,00 | 11,00 | 1,83 | 16,6 | 87,7 | -0,26 |
- ze závislé činnosti | 16,00 | 17,3 | 95,90 | 95,90 | 16,68 | 17,4 | 104,2 | 0,68 |
- z přiznání | -0,07 | -2,2 | 1,70 | 1,70 | 0,31 | 18,2 | -421,2 | 0,38 |
Správní poplatky | 0,34 | 26,0 | 1,41 | 1,41 | 0,34 | 24,2 | 100,4 | 0,00 |
Majetkové daně - v tom: | 1,58 | 16,7 | 10,30 | 10,30 | 1,81 | 17,6 | 114,2 | 0,23 |
- Daň dědická | 0,01 | x | 0,00 | 0,00 | 0,00 | x | 50,0 | 0,00 |
- Daň darovací | 0,00 | x | 0,00 | 0,00 | -0,13 | x | x | -0,13 |
- Daň z nabytí nemovitých věcí (vč. daně z převodu nem.) | 1,57 | 16,5 | 10,30 | 10,30 | 1,93 | 18,8 | 122,9 | 0,36 |
Poplatky za uložení odpadů | 0,28 | 18,9 | 1,55 | 1,55 | 0,23 | 14,5 | 79,7 | -0,06 |
Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu | 0,06 | 31,5 | 0,10 | 0,10 | 0,05 | 48,9 | 77,7 | -0,01 |
Odvody z loterií *) | 0,04 | 2,6 | 4,20 | 4,20 | 0,07 | 1,7 | 160,2 | 0,03 |
Ostatní daňové příjmy ***) | 1,09 | 45,8 | 2,46 | 2,46 | 1,05 | 42,5 | 96,2 | -0,04 |
Pojistné na SZ - z toho: | 64,87 | 16,2 | 421,99 | 421,99 | 68,02 | 16,1 | 104,9 | 3,15 |
- na důchody | 57,68 | 16,2 | 375,31 | 375,31 | 60,48 | 16,1 | 104,9 | 2,80 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 59,75 | 37,5 | 139,14 | 139,14 | 63,53 | 45,7 | 106,3 | 3,79 |
v tom: | ||||||||
Kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) - z toho: | 57,17 | 43,7 | 121,85 | 121,85 | 63,37 | 52,0 | 110,8 | 6,20 |
- Transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu **) | 52,24 | 50,1 | 93,53 | 93,53 | 57,25 | 61,2 | 109,6 | 5,00 |
- Soudní poplatky | 0,19 | 15,1 | 1,14 | 1,13 | 0,21 | 18,6 | 113,2 | 0,02 |
- Příjmy sdílené s EU | 0,33 | 21,5 | 1,56 | 1,56 | 0,33 | 21,4 | 100,7 | 0,00 |
Kapitola Operace SFA | 0,08 | 4,8 | 0,61 | 0,61 | 0,02 | 2,8 | 20,7 | -0,07 |
Kapitola Státní dluh | 2,33 | 32,4 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | x | 0,0 | -2,33 |
Kapitola VPS | 0,17 | 0,9 | 16,69 | 16,69 | 0,15 | 0,9 | 86,9 | -0,02 |
*) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (37 % výnosu pro SR; v roce 2015 to bylo 20 % výnosu pro SR)
**) z transferů přijatých od EU jsou ve skutečnosti roku 2015 a 2016 obsaženy pouze prostředky na krytí výdajů Společné zemědělské politiky v gesci kapitoly Ministerstvo zemědělství
***) dopočet do celku
Celkem r. 2014 | Celkem r. 2015 | Celkem r. 2016 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený | Skut.* leden-únor | % plnění | Rozpočet schválený | Skut.** leden-únor | % plnění | Rozpočet schválený | Skut.*** leden-únor | % plnění | 2015/2014 | 2016/2015 | 2015/2014 | 2016/2015 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy (vč. poj.na SZ a poj. na VZP) | 229,97 | 203,32 | 213,45 | -26,65 | 10,13 | 88,4 | 105,0 | ||||||
- Daňové příjmy | 769,54 | 138,42 | 18,0 | 790,08 | 107,85 | 13,7 | 857,53 | 113,69 | 13,3 | -30,57 | 5,83 | 77,9 | 105,4 |
- DPH | 306,70 | 65,29 | 21,3 | 321,60 | 51,19 | 15,9 | 352,60 | 51,80 | 14,7 | -14,10 | 0,61 | 78,4 | 101,2 |
- spotřební daně (vč. energ. daní) | 146,90 | 39,00 | 26,5 | 142,60 | 22,30 | 15,6 | 149,40 | 25,62 | 17,1 | -16,70 | 3,32 | 57,2 | 114,9 |
- daně z příjmů PO | 122,10 | 1,83 | 1,5 | 131,90 | 1,90 | 1,4 | 150,20 | 2,22 | 1,5 | 0,08 | 0,31 | 104,2 | 116,4 |
- daně z příjmů FO | 157,50 | 26,91 | 17,1 | 157,80 | 26,85 | 17,0 | 165,10 | 28,52 | 17,3 | -0,05 | 1,67 | 99,8 | 106,2 |
- z kapitálových výnosů | 13,30 | 3,00 | 22,5 | 13,50 | 3,05 | 22,6 | 16,20 | 2,68 | 16,5 | 0,06 | -0,38 | 101,9 | 87,7 |
- ze závislé činnosti | 137,90 | 23,30 | 16,9 | 137,90 | 23,87 | 17,3 | 145,40 | 25,25 | 17,4 | 0,56 | 1,38 | 102,4 | 105,8 |
- z přiznání | 6,30 | 0,60 | 9,6 | 6,40 | -0,07 | -1,1 | 3,50 | 0,59 | 16,9 | -0,68 | 0,66 | -11,9 | -824,2 |
- silniční daň | 5,20 | 0,89 | 17,2 | 5,40 | 0,95 | 17,7 | 5,70 | 1,01 | 17,7 | 0,06 | 0,05 | 106,6 | 105,7 |
- daň z nemovitých věcí | 9,80 | 0,17 | 1,8 | 10,10 | 0,17 | 1,7 | 10,30 | 0,16 | 1,5 | 0,00 | -0,02 | 100,3 | 90,9 |
- majetkové daně | 9,90 | 1,51 | 15,3 | 9,50 | 1,58 | 16,7 | 10,30 | 1,81 | 17,6 | 0,07 | 0,23 | 104,8 | 114,2 |
- dálniční poplatek ****) | 3,90 | 0,99 | 25,4 | 4,10 | 1,09 | 26,5 | 4,20 | 0,83 | 19,8 | 0,10 | -0,26 | 109,7 | 76,5 |
- ostatní daně a poplatky | 7,54 | 1,83 | 24,3 | 7,08 | 1,82 | 25,7 | 9,73 | 1,73 | 17,8 | -0,01 | -0,08 | 99,4 | 95,3 |
- Pojistné na SZ | 382,88 | 61,93 | 16,2 | 400,67 | 64,87 | 16,2 | 421,99 | 68,02 | 16,1 | 2,94 | 3,15 | 104,7 | 104,9 |
- Pojistné na veřej. zdrav. pojištění *****) | 29,62 | 30,59 | 31,74 | 0,97 | 1,15 | 103,3 | 103,8 |
*) v celost. daních v roce 2014 není zahrn. DPPO za obce a kraje (5,7 mld. Kč) a dále správní a místní popl. a další odvody obcím (7,3 mld. Kč), popl.za znečišť. ŽP a ost. odvody také obcím (8,7 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
**) v celost. daních v roce 2015 není zahrn. DPPO za obce a kraje (5,9 mld. Kč) a dále správní a místní poplatky obcím (7,7 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP (2,8 mld. Kč) a odvody z loterií také obcím (5,6 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
***) v celost. daních v roce 2016 není zahrn. DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní poplatky obcím (7,7 mld. Kč), popl.za znečišť. ŽP (2,7 mld. Kč) a odvody z loterií také obcím (5,3 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví
****) údaj skutečnosti za uvedené roky odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků)
*****) jde o výběr pojistného zdr.pojišťovnami od 18. dne předchozího měsíce do 17. dne běžného měsíce, nezahrnuje platbu za tzv. státní pojištěnce a nejedná se o příjem SR
2015 | 2016 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-únor |
% plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-únor |
% plnění | Index 2016/2015 | Rozdíl 2016-2015 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Výdaje celkem | 182,77 | 14,8 | 1 250,86 | 1 250,86 | 189,17 | 15,1 | 103,5 | 6,41 |
Běžné výdaje | 173,88 | 15,3 | 1 172,34 | 1 171,01 | 176,04 | 15,0 | 101,2 | 2,16 |
v tom: | ||||||||
Platy a podobné a související výdaje | 7,92 | 7,9 | 109,28 | 109,42 | 8,38 | 7,7 | 105,8 | 0,46 |
Neinvestiční nákupy a související výdaje - z toho: | 10,93 | 8,1 | 121,81 | 124,08 | 8,27 | 6,7 | 75,7 | -2,66 |
- Úroky a ost.finanční výdaje kap. Státní dluh *) | 3,17 | 4,9 | 52,29 | 52,29 | 1,50 | 2,9 | 47,4 | -1,67 |
- Výdaje na realizaci záruk | 0,00 | 0,0 | 1,94 | 1,94 | 0,00 | 0,0 | x | 0,00 |
Neinvestiční transfery podnikatelským subjektům | 7,57 | 19,5 | 51,70 | 51,01 | 8,03 | 15,7 | 106,1 | 0,46 |
Neinvestiční transfery neziskovým a pod.organizacím | 2,42 | 26,6 | 9,33 | 9,18 | 2,49 | 27,2 | 103,0 | 0,07 |
Neinvestiční transfery státním fondům - z toho: | 9,51 | 21,4 | 44,21 | 44,13 | 7,92 | 18,0 | 83,4 | -1,58 |
- Neinvestiční transfery SZIF | 7,38 | 20,9 | 34,05 | 33,98 | 5,88 | 17,3 | 79,7 | -1,50 |
Neinv. transfery fondům soc. a veřejného zdrav.poj. | 10,20 | 16,4 | 63,07 | 63,07 | 10,43 | 16,5 | 102,2 | 0,23 |
Neinv. transfery veřejným rozpočtům územní úrovně | 19,28 | 16,9 | 124,80 | 125,23 | 18,53 | 14,8 | 96,1 | -0,75 |
Neinv. transfery příspěvkovým a pod. organizacím | 15,94 | 29,7 | 54,94 | 56,04 | 17,31 | 30,9 | 108,6 | 1,37 |
Sociální dávky **) - v tom: | 77,12 | 15,1 | 515,83 | 510,47 | 82,09 | 16,1 | 106,4 | 4,97 |
- Důchody | 58,38 | 14,9 | 400,98 | 396,13 | 63,08 | 15,9 | 108,0 | 4,69 |
- Prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 1,68 | 15,3 | 7,48 | 7,48 | 1,61 | 21,5 | 95,5 | -0,08 |
- Ostatní soc.dávky | 10,95 | 16,2 | 67,99 | 67,49 | 11,26 | 16,7 | 102,8 | 0,31 |
- Státní soc.podpora | 6,10 | 15,4 | 39,38 | 39,36 | 6,15 | 15,6 | 100,7 | 0,04 |
Stavební spoření | 0,00 | 0,0 | 4,90 | 4,90 | 0,00 | 0,0 | x | 0,00 |
Státní příspěvek na důchodové připojištění | 1,71 | 21,9 | 7,20 | 7,20 | 1,69 | 23,5 | 99,1 | -0,01 |
Odvody vlastních zdrojů EU do rozpočtu EU | 9,27 | 23,8 | 40,50 | 40,50 | 7,52 | 18,6 | 81,1 | -1,75 |
Ostatní běžné výdaje ***) | 2,02 | 10,4 | 24,75 | 25,77 | 3,37 | 13,1 | 166,9 | 1,35 |
Kapitálové výdaje | 8,89 | 9,3 | 78,52 | 79,85 | 13,14 | 16,5 | 147,9 | 4,25 |
v tom: | ||||||||
Investiční nákupy a související výdaje | 0,38 | 3,2 | 11,12 | 11,81 | 0,23 | 1,9 | 60,2 | -0,15 |
Investiční transfery podnikatelským subjektům | 2,84 | 24,8 | 6,59 | 7,07 | 1,26 | 17,8 | 44,5 | -1,57 |
Investiční transfery státním fondům - z toho: | 0,58 | 2,7 | 29,19 | 29,27 | 1,67 | 5,7 | 290,1 | 1,09 |
- Investiční transfery SFDI | 0,00 | 0,0 | 25,91 | 25,91 | 1,60 | 6,2 | x | 1,59 |
Investiční transfery veřej. rozpočtům územní úrovně | 2,49 | 16,9 | 4,06 | 4,31 | 8,89 | 206,4 | 356,9 | 6,40 |
Investiční transfery příspěvkovým a pod.organizacím | 2,36 | 20,7 | 9,02 | 9,12 | 0,61 | 6,7 | 25,8 | -1,75 |
Ostatní kapitálové výdaje ***) | 0,24 | 1,0 | 18,55 | 18,28 | 0,48 | 2,6 | 198,7 | 0,24 |
Saldo hospodaření SR | 22,62 | -22,6 | -70,00 | -70,00 | 27,69 | . | . | 5,07 |
*) skutečnost v roce 2015 i 2016 obsahuje celé neinvestiční výdaje kapitoly SD (téměř ze 100 % jsou to úroky a ostatní finanční výdaje)
**) pouze položka rozpočtové skladby 5410 "Sociální dávky" (tj. bez souvisejících výdajů, které jsou z hlediska závazných ukazatelů také sociálními dávkami)
***) dopočet do celku