Ministryně financí jednala se zástupci minipivovarů
Schůzka, která trvala déle než 2 hodiny, se uskutečnila na základě iniciativy ministryně financí Aleny Schillerové a jejím cílem bylo podrobně si vyslechnout deklarované problémy, se kterými se tito podnikatelé při plnění svých daňových povinností setkali a společně hledat nejvhodnější řešení.
Z jednání se zástupci minipivovarů vyplynulo, že jako hlavní problém vnímají administrativní náročnost správy spotřebních daní, zejména v případě prokazování ekonomické stability a bezdlužnosti ve vztahu ke zdravotním pojišťovnám. Zástupci rezortu se s podnikateli domluvili na konkrétních krocích, jak tuto administrativu snížit, aniž by byla narušena řádná správa daní. Půjde zejména zjednodušení administrativy spojené s nutností požadovat potvrzení o bezdlužnosti rutinním oslovováním všech zdravotních pojišťoven působících na českém trhu, z čehož budou mít pozitivní přínos všichni plátci spotřební daně, tedy nejen minipivovary.
„Mám ze schůzky velmi dobrý pocit. Věřím, že mnoho problémů se podaří odstranit už vzájemnou intenzivní komunikací, díky které především odpadnou nedorozumění. Celní správa ve spolupráci s Ministerstvem financí proto připraví semináře, kde společně se zástupci minipivovarů budeme hledat způsob, jak správu jejich daní maximálně zjednodušit a eliminovat jakoukoliv nadbytečnou administrativu. Shodli jsme se, že jedním z vhodných řešení může být využívání elektronického podání, které je jednoduché, rychlé a administrativně nejméně náročné. Proto tyto semináře budou zaměřeny také na osvětu ohledně možnosti komunikovat se správcem daně elektronicky. Tato možnost je tady už dnes, ale ukázalo se, že minipivovary o ní nemají dostatek informací a proto ji ani nevyužívají, což je škoda. Následně si opět sedneme k jednacímu stolu a přínos těchto praktických pracovních seminářů vyhodnotíme“, uvedla po schůzce ministryně financí Alena Schillerová.