Online finanční úřad jde do finále, pro veřejnost se spustí 28. února
„Spuštění závěrečné fáze a stanovení termínu startu online finančního úřadu na 28. února je pro mě klíčové rozhodnutí. Od března díky tomu lidem umožníme řešit své daňové povinnosti snadno a rychle z pohodlí jejich domova nebo kanceláře. A to nejen daň z příjmů fyzických osob podávanou a splatnou standardně k 1. dubnu, ale letos i daň z nemovitých věcí a daň silniční, které jsem posunula ke stejnému termínu,“ říká ke svému vlajkovému projektu ministryně financí Alena Schillerová. „Pokud navíc odešlete přiznání k dani z příjmů elektronicky, třeba právě prostřednictvím online finančního úřadu, dostanete na to ještě o jeden měsíc navíc, a to až do 3. května,“ připomíná Alena Schillerová.
Ministerstvo financí a Finanční správa vybraly ve spolupráci s profesními komorami a asociacemi do pilotní fáze projektu skupinu zhruba 70 účastníků. Zastoupeno je široké spektrum uživatelů napříč ekonomickou a demografickou strukturou obyvatelstva, od zaměstnanců přes drobné živnostníky až po velké korporace. Jejich úkolem je ověřit nové služby a moderní daňové funkcionality před jejich zpřístupněním široké veřejnosti. „Portál jsme zatím testovali v prostředí, které simulovalo realitu. To však nedokáže pokrýt všechna možná úskalí skutečného provozu,“ vysvětluje záměr pilotního provozu generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová a dodává: „Do pilotního provozu jdeme s uživateli, kteří již mají zkušenosti se současným portálem a budou v rámci testování využívat online finanční úřad pro své běžné daňové povinnosti. Své osobní zkušenosti s využíváním nových služeb a případné náměty na zlepšení nám budou průběžně předávat.“ Finanční správa se může v rámci ověřování nových služeb opřít o významné partnery, jakými jsou velké korporace se širokým zastoupením různých daní, daňoví poradci či IT specialisté.