Zájemce o ČSA čeká »bezpečnostní síto«
V dlouhodobých přípravách na privatizaci některých podniků – České pošty, části drah, Budvaru, bude vláda podle ministra financí určitě pokračovat. Ale přes současnou ekonomickou situaci nemá důvod zpomalit ani kroky k prodeji ČSA nebo Letiště Praha.
* HN: Co rozhodne při prodeji ČSA – nabízená cena, nebo třeba bezpečnostní rizika?
Na rozdíl od Letiště Praha, pro ČSA hledáme v prvé řadě dobrého strategického partnera. Výnos z privatizace je až tím druhým bodem.
* HN: Zájemců o ČSA moc není. Považujete také Aeroflot za »tutovku«, jako mnozí podnikatelé?
Samozřejmě žádné takové informace nemám. Teprve připravujeme zadávací podmínky pro vypsání soutěže. Bude dvoukolová. V první kole, či spíše jakémsi sítu, budou posouzeny kvalifikační schopnosti uchazečů. Ve druhém kole pak bude rozhodovat už jenom nabízená cena.
* HN: Pokud se do soutěže Aeroflot přihlásí, budete zvažovat, zda ruská firma znamená pro Česko bezpečnostní riziko?
V tom prvním sítu budeme schopni zachytit všechna rizika. Tedy samozřejmě i ta bezpečnostní.
* HN: Jak proběhne prodej letiště?
Tady už můžeme zvažovat dva pohledy. Buď skutečně budou mít investoři kvůli situaci na finančních trzích méně peněz, a výnos z prodeje by byl nižší. Poznáme to z nabídek, a pokračování v privatizaci v tomto případě zvážíme. Nebo se naopak investoři soustředí na stoprocentně bonitní projekty, což je právě letiště. Takže cena bude dobrá. Počítám s touto druhou variantou.
* HN: Trváte na odhadu ceny za letiště kolem sto miliard korun?
Z toho neslevuji, nižší výnos bych pokládal za nepřiměřený.
Zdroj: 17.10.2008, Hospodářské noviny, autor: Martin Mařík