Ministerstvo financí na gastronomickém veletrhu seznámilo veřejnost s aktuálním vývojem elektronické evidence tržeb
Konference proběhla při příležitosti zahájení veletrhů FOR GASTRO & HOTEL, FOR INTERIOR a FOR DECOR & PRESENT a jejím cílem bylo poskytnout věcné a pravdivé informace o tom, co chystaný zákon o evidenci tržeb přinese podnikatelům a veřejnosti. Tato konference se tak řadí mezi ostatní akce pořádané Ministerstvem financí společně s Finanční správou ČR, které reagují na poptávku podnikatelské i nepodnikatelské veřejnosti po informacích o chystaných změnách, o čemž svědčí jejich vysoká návštěvnost – v případě této konference více než 300 osob.
Přednáška náměstkyně ministra financí pro daně a cla Simony Hornochové a generálního ředitele GFŘ Martina Janečka byla svou obsahovou náplní zaměřena především na podnikatele z oblastí stravovacích a ubytovacích služeb, kterých se evidenční povinnost po přijetí zákona dotkne jako prvních. O technických aspektech evidence tržeb následně promluvili generální ředitel Hanuš Weisl a projektový manažer Jan Jiroušek ze Státní pokladny Centra sdílených služeb a sérii přednášek se svou prezentací „Rovné podmínky v českém pohostinství“ uzavřel zástupce podnikatelů z oblasti gastronomie Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR.
„Účelem podobných setkání není jen včasné informování podnikatelů o opatřeních, která se jich v budoucnu mohou dotknout, ale také získání efektivní zpětné vazby,“ vysvětlila náměstkyně Simona Hornochová. Především závěrečná diskuse byla přínosem pro všechny zúčastněné. „Spolupráci a otevřenou komunikaci s podnikatelskou sférou nad aktuálními tématy považujeme za velmi podnětnou,“ dodala náměstkyně.
Zástupci MF a Finanční správy plánují veřejnost i nadále o aktuálním vývoji projektů v působnosti resortu osobně informovat. Více o chystaných přednáškách a dalších novinkách v oblasti evidence tržeb veřejnost nalezne na webových stránkách www.e-trzby.cz.