Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Dotaz:
Dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím tímto žádáme Ministerstvo financí, (dále jen „povinný“) o sdělení následujících informací o nákladech a rozsahu tisku za roky 2009, 2010, 2011:
-
Celkové náklady na nakupovaný papíru A4, gramáže 80g/m a počet takto nakoupených listů. (pokud nakupujete i jiný kancelářský papír v objemu větším než 5% z celkové ceny za kancelářský papír, uveďte jaký a cenu). Uveďte sumu za jednotlivé roky.
-
Celkové náklady na tiskárny dokumentů (pořizovací ceny, leasing, pronájem, servis a spotřební materiál bez papírů) Uveďte sumu vynaloženou za jednotlivé roky.
-
Celkové náklady na tonery, cartige a obdobný spotřební materiál nakupovaný pro tisk.
-
Celkové náklady na servis, údržbu a opravy tiskáren a multifunkčních grafických zařízení.
-
Celkové náklady na pořízení a celkové náklady na nájem tiskáren a multifunkčních grafických zařízení.
-
Celkové náklady na zakoupení či pronájem specializovaného SW a HW pořízeného pro realizaci a monitoring tisku, pokud jde o SW a HW, který nebyl součástí dodávky tiskáren či multifunkčních zařízení.
-
Celkový počet funkčních tiskáren a celkový počet multifunkčních grafických zařízení evidovaných nebo pronajatých k 31.12. 2009 a k 31.12. 2010 a k 31.12. 2011.
-
Celkový počet pracovníků, kteří využívají tiskárny nebo multifunkční grafické k 31.12. 2009 a k 31.12. 2010 a k 31.12. 2011.
-
Sdělte totožnost hlavní dodavatele papíru, tiskáren, multifunkčních zařízení či pronájmu těchto zařízení a uveďte, jak byl vybrán. Poskytněte příslušné smlouvy a rozhodnutí o výběru.
Informace je možno poskytnout formou vyplnění následují tabulky:
Odpověď:
Informace k bodům 1-8 naleznete v níže uvedené Vámi předepsané tabulce:
rok | náklady tisk (Kč) | počty (1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
náklady papír (Kč) | náklady tiskárny (Kč) | ||||||||
A4, gramáže 80g/m | ostatní | tiskárny a multifunkční grafické zařízení | tonery, cartige a obdobný spotřební materiál | servis, údržba, opravy | specializovaný SW a HW pro tisk | počet nakupovaných papírů A4 | počet uživatelů využívají tiskárny | počet funkčních tiskáren a grafických zařízení | |
2009 | 1.990.008 | 108.198 | 3.199.485 | 879.473 | 9.213.000 | 1420 | 1485 | ||
2010 | 1.689.984 | 31.140 | 3.091.684 | 829.369 | 7.824.000 | 1280 | 1380 | ||
2011 | 1.410.048 | 38.200 | 2.665.462 | 778.489 | 6.528.000 | 1130 | 1190 |
Informace k bodu 9.
V období třech let 2009-2011 bylo pořízeno celkem 40 ks tiskáren včetně multifunkčních tiskáren. Náklady na pořízení jsou uvedeny v tabulce. Z hlediska počtu uživatelů na Ministerstvu financí a počtu funkčních tiskáren a grafických zařízení je tato obměna zařízení z hlediska životnosti velmi nízká. Uvedený počet 40 ks tiskáren byl pořizován podle aktuální potřeby žadatelů průběžně v celém tříletém období na základě nikoliv smluv, ale přímou objednávkou v souladu s vnitřním předpisem Ministerstva financí - „správce zadává VZ při dodržení transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace za cenu obvyklou v místě plnění na základě své informovanosti o trhu“.
Z výše uvedeného počtu pouze 40 ks nových postupně pořizovaných tiskáren a celkových pořizovacích nákladů nepřevyšujících 200 000 Kč za 3 roky nelze dovodit, že by byl vybrán jakýkoliv hlavní dodavatel uvedeného zařízení, čili nelze ani poskytnout „příslušnou smlouvu a rozhodnutí o výběru“, neboť pořizování bylo prováděno v deseti nákupech (účetních případech) na samostatné objednávky.
Dodávky xerografického papíru jsou pro potřeby Ministerstva financí zajišťovány firmou KODEX Hořovice s.r.o.na základě výběrového řízení č.j. 132/85502/1997. Společnost je poskytovatelem náhradního plnění, zaměstnává více než 50% osob se zdravotním postižením. Kupní smlouvu přikládáme včetně potvrzení o změně statutu společnosti.