Žádost o poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Dotaz:
Máte zaveden systém řízení dokumentů a informací (spisové služby)? V případě, že ano, podle jakých standardů je takový systém zaveden (tj. např. podle NSESSS, MoReq2, MoReq 2010, ISO15489 anebo jiných standardů)?
Odpověď:
Ministerstvo financí vede spisovou službu v elektronickém systému spisové služby (dále jen „ESSS“) jako veřejnoprávní původce dle zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, v platném znění. ESSS používaný na Ministerstvu financí je v souladu s platnou legislativou a implementuje požadavky Národního standardu o ESSS v souladu s platnou legislativou.
Dotaz:
Máte zavedenu funkci tzv. „records managera“ (osoby odpovědné za řízení systému správy dokumentů a spisové služby)? V případě, že ano, jedná se o kumulovanou funkci? Jaké je zařazení uvedené funkce ve Vaší organizační struktuře?
Odpověď:
Za řízení spisové služby a systému správy dokumentů je odpovědný odbor Hospodářská správa.
Dotaz:
Provádíte audit systému spisové služby? V případě, že ano, v jaké frekvenci a podle jakých standardů je takový audit prováděn?
Odpověď:
Audit systému spisové služby se na Ministerstvu financí neprovádí.
Dotaz:
Vzděláváte Vaše pracovníky v oblasti správy dokumentů a spisové služby? V případě, že ano, jakým způsobem a v jakém rozsahu takové vzdělávání provádíte? V případě, že nikoliv, plánujete takové vzdělávání zavést?
Odpověď:
Zaměstnanci Ministerstva financí jsou proškolováni v práci s ESSS při implementování změn, jsou vydávány interní metodické pokyny, nově přijatí zaměstnanci jsou vzděláváni prostřednictvím e-learningu v rámci vstupního vzdělávání.