| Tvůrce met. | 
			Mezinárodní měnový fond | 
			Eurostat (Statistický úřad Evropské komise) | 
		
		
			| Zodpovědnost | 
			Ministerstvo financí | 
			Český statistický úřad | 
		
		
			| Použití | 
			rozpočtové dokumenty (Návrh státního rozpočtu, Státní závěrečný účet, Koncepce reformy veřejných rozpočtů) | 
			
			
				- národní účty
 
				- dokumenty a materiály předkládané orgánům Evropské unie (Fiskální notifikace deficitu a dluhu, Konvergenční programy)
 
			 
			 | 
		
		
			| Vykazování dat | 
			na bázi peněžních toků2 | 
			na akruálním principu 3 | 
		
		
			| Vymezení sektoru vlády(viz schéma) | 
			
			
				- Státní rozpočet (s vyloučením převodů z a do rezervních fondů, včetně mimorozpočtové úhrady ztráty ČKA, operací Národního fondu a Fondu privatizace)
 
				- Mimorozpočtové fondy
 
				- Územní samosprávné celky
 
				- Dobrovolné svazky obcí
 
				- Regionální rady regionů soudržnosti
 
				- Zdravotní pojišťovny
 
			 
			 | 
			
			
				- navíc ve srovnání s GFS zahrnuje Podpůrný garanční rolnický a lesnický fond, Vinařský fond, ČKA a její dceřiné společnosti, Českou inkasní, Správu železniční a dopravní cesty, PPP centrum , veřejné vysoké školy, veřejné výzkumné instituce, Asociaci zdravotních pojišťoven, Centrum mezistátních úhrad a část příspěvkových organizací
 
			 
			 | 
		
		
			| Zásadní rozdíly | 
			
			 Způsob zachycení operací týkajících se státních garancí 
			splátky jistiny a úroků garantovaných úvěrů vstupují do výdajů státního rozpočtu v roce, ve kterém jsou hrazeny a zvyšují tak deficit 
			 | 
			Způsob zachycení operací týkajících se státních garancí 
			jistiny vysoce rizikových státních záruk jsou v plné výši imputovány prostřednictvím výdajového kapitálového transferu do vládního dluhu a deficitu; v následujících letech splátky jistin garantovaných úvěrů umořují odpovídající výši vládního dluhu, ale nemají již vliv na deficit, do deficitu naopak vstupují splátky úroků | 
		
		
			| 
			 Finanční leasing 
			splátky za pronájem vstupují do výdajů státního rozpočtu v roce, kdy jsou hrazeny a zvyšují tak deficit 
			Odpuštění nedobytných pohledávek 
			po odpuštění pohledávky se sníží pohledávky ve státních finančních aktivech bez vlivu na deficit 
			 | 
			
			 Finanční leasing 
			hodnota všech splátek za pronájem je základem pro propočet jistiny úvěru, který je jednorázově prostřednictvím výdajového kapitálového transferu imputován do vládního dluhu (dále viz státní záruky) 
			Odpuštění nedobytných pohledávek 
			v roce odpuštění pohledávky se o tuto částku zvýší deficit   v roce odpuštění pohledávky se o tuto částku zvýší deficit   
			 | 
		
		
			| Výhody | 
			
			
				- poskytování dat v relativně krátkém čase od skončení sledovaného období
 
				- nižší náročnost na zdrojová data
 
				- včasnější vytváření fiskálních predikcí 
 
				- přímá vazba na schvalovaný státní rozpočet a rozpočty státních fondů
 
			 
			 | 
			
			
				- podává komplexnější obraz hospodaření vládního sektoru (plynoucí mj. ze zahrnutí pohledávek a závazků)
 
				- z analytického hlediska má větší vypovídací váhu pro hodnocení fiskální politiky, např. její udržitelnosti z dlouhodobého hlediska
 
			 
			 | 
		
		
			| Nevýhody | 
			
			
				- nepodává komplexní obraz o hospodaření vládního sektoru (zahrnuje pouze příjmy a výdaje)
 
			 
			 | 
			
			
				- vyšší náročnost na datové zdroje
 
			 
			 |