Kariéra v Auditním orgánu
Auditní orgán (AO) Ministerstva financí je odborný útvar státní správy, který klade důraz nejen na kvalitu a odbornost, ale také na férové a vstřícné pracovní prostředí. V rámci týmu je samozřejmostí vzájemná ohleduplnost, spolupráce a otevřená komunikace. Dobře fungující tým stojí na důvěře a respektu mezi lidmi.
Pracovní náplň v AO je různorodá a smysluplná, zaměstnanci se podílejí na ověřování správného využívání veřejných prostředků a přispívají ke zlepšení systémů řízení a kontroly. Pracovní prostředí je vhodné pro ty, kteří hledají stabilní, a přitom podnětné zaměstnání s možností dalšího odborného růstu a uplatnění vlastních nápadů.
Proč pracovat u nás?
Skvělý kolektiv
Přátelské pracovní prostředí s podporou v rámci týmu a otevřenou komunikací napříč odděleními.
Osobní i profesní růst
Možnost postupného odborného rozvoje, vzdělávání i změny zaměření podle zkušeností a zájmu.
Flexibilita
Pružná pracovní doba a možnost práce z domova podle domluvy v rámci pracovního týmu.
Lidskost a důvěra
Důraz na vzájemný respekt, podporu a porozumění při každodenní spolupráci.
Pracovní pozice v AO
- Stážista/ka – povinná školní praxe nebo spolupráce při zpracování diplomové práce
- Dohodář/ka – placená administrativní podpora auditorské činnosti
- Referent/ka – pozice pro dlouhodobou spolupráci s perspektivou postupu
Odborné pozice
- Auditor/ka
- Specialista/ka
- Právník/ka
- Metodik/čka
- ICT odborník/ce
- Projektový manažer/ka
- Komunikační pracovník/ce
- Koordinátor/ka
- Zástupce/kyně vedoucího oddělení
Řídicí pozice
- Ředitel/ka odboru
- Zástupce/kyně ředitele odboru
- Vedoucí oddělení
Jak u nás funguje kariérní růst?
Kristýna Gabrielová, vedoucí auditorského týmu Operačního programu Doprava, zahájila své působení na Auditním orgánu ještě během magisterského studia. Postupně se vypracovávala z neplacené stáže a posléze placené brigády se stala po ukončení školy auditorkou. V současnosti se specializuje na fyzickou realizaci staveb především dálnic, železnic a tramvajových pásů. Na práci oceňuje rozmanitost kontrolovaných projektů, profesní i osobnostní rozvoj a pružné pracovní podmínky.
Matouš Haicl, poradce vrchního ředitele sekce Finanční řízení a audit, působil několik let jako auditor Operačních programů podnikání a inovací. Ve své současné roli poskytuje odbornou podporu vedení sekce a propojuje činnost jednotlivých odborů. Věnuje se také lektorské činnosti a prezentaci práce Auditního orgánu odborné veřejnosti. Práci na ministerstvu vnímá jako naplňující díky rozmanitosti úkolů a možnostem osobního i profesního rozvoje.
Oldřich Přibyl, zástupce vedoucího oddělení, zahájil své působení na pozici asistenta auditora, práci kombinoval se studiem vysoké školy. Postupně se vypracoval na pozici auditora a následně převzal roli zástupce vedoucího. Specializuje se na přeshraniční projekty a věnuje se také prevenci chyb prostřednictvím seminářů pro příjemce dotací. Na práci oceňuje rozmanitost témat a možnost odborného růstu.
Lukáš Tomsa, projektový manažer, nastoupil po předchozí zkušenosti z Regionálního operačního programu. V Auditním orgánu se věnuje evropským projektům souvisejícím s provozem útvaru a podílí se na zajištění zázemí pro zaměstnance. Oceňuje stabilní pracovní prostředí a pružné pracovní podmínky.
Jan Marek, auditor Operačního programu Životní prostředí, nastoupil na Auditní orgán po absolvování vysoké školy. Svoji profesní dráhu zahájil na pozici asistenta auditora Regionálního operačního programu Jihozápad a po získání odborné certifikace postoupil na pozici auditora. Zaměřuje se mimo jiné na oblast veřejných zakázek a působí také jako příležitostný lektor. Oceňuje výborný kolektiv, vzájemnou důvěru a otevřenou spolupráci v rámci oddělení.
Jáchym Klimeš, člen auditního týmu, zahájil spolupráci s Auditním orgánem formou stáže a následně nastoupil na částečný úvazek. Oceňuje možnost propojit studium s praxí a získat přímou zkušenost z reálného prostředí auditu. V práci ho motivuje odborné vedení, týmová spolupráce a možnost podílet se na činnostech s dopadem na využívání evropských fondů.
Jiří Pešina, zástupce vedoucího v koordinačním týmu, se vypracoval na současnou pozici díky svému odhodlání, organizačním schopnostem a zkušenostem z evropských institucí. Je známý svou jazykovou vybaveností a schopností efektivně řešit problémy. Kolegové si cení jeho podpory, nadhledu a pozitivního přístupu, který přispívá k dobré atmosféře v týmu.
Naděžda Koubková, vedoucí oddělení Audit IROP. Své působení v oblasti strukturálních fondů začala na Regionální radě regionu soudržnosti Moravskoslezsko jako auditor oddělení Interního auditu. Získané znalosti a zkušenosti uplatnila na Auditním orgánu nejprve na pozici auditora a následně jako vedoucí oddělení. Bohaté zkušenosti a příklady z praxe předává na seminářích pro žadatele a příjemce dotací z EU. Vedení týmu zkušených odborníků a různorodost vykonávaných činností je to, co ji v práci na Auditním orgánu baví.
Zaujalo vás něco? Ozvěte se a přijďte se podívat.
Aktuální volné pracovní pozice u nás v Auditním orgánu naleznete na stránce: Volná místa
Pokud zrovna nemáme žádnou volnou pozici, neztrácejte hlavu – pošlete nám své CV a pár slov o sobě na kariera.AO@mfcr.cz a ozveme se Vám, jakmile se objeví příležitost ke spolupráci.
Kontakty
- Obecné dotazy a informační servis: info.AO@mfcr.cz
- Kariéra a nábor: kariera.AO@mfcr.cz