-
Vyplnit žádost
Legislativec/Legislativkyně v oddělení Vnitřní legislativa
Základní informace o služebním místě
- číslo funkčního místa: 3200
- doba úvazku: doba neurčitá
- místo výkonu: Praha - Letenská ulice
- platová třída: 15.
- předpokládaný nástup: leden až únor 2026
- obory služby: 22. Legislativa a 65. Právní činnost
- termín pro podávání přihlášek: od 25. listopadu 2025 do 2. prosince 2025
Charakteristika vykonávaných činností
- metodická koordinace a podílení se na tvorbě a posuzování návrhů nových systémů složitých zákonných a jiných právních úprav, které jsou připravovány v gesci jiných věcně příslušných útvarů nebo jiných orgánů, zejména s ohledem na jednotnost a vnitřní bezrozpornost s právním řádem;
- zkoumání legislativní problematiky v působnosti ministerstva, analýza jejího současného stavu a navrhování opatření k řešení aktuálních otázek a ke zvýšení efektivity. To vše se zřetelem na jednotnou terminologii, systematiku a vazbu na obecnou právní úpravu, při respektování principu jednoty a vnitřní bezrozpornosti právního řádu;
- podílení se po legislativní stránce na přípravě návrhů složitých systémů právních úprav připravovaných v oblasti působnosti ministerstva, na zajištění jejich projednání ve vnitřním a vnějším připomínkovém řízení, v poradních orgánech ministerstva, v LRV a jejích komisích, ve vládě a v Parlamentu a na zajištění jejich souladu s právem EU;
- spolupráce na přípravě věcných řešení, včetně tvorby věcných záměrů a hodnocení dopadů regulace v oblasti působnosti ministerstva;
- získávání a vyhodnocování při své činnosti informací ze zahraničí, z aplikační praxe a z judikatury a spolupráce s jinými orgány, institucemi a odbornou veřejností či subjekty v oblasti působnosti ministerstva, včetně oblastí souvisejících;
- posuzování materiálů a zpracovávání vyjádření ostatním útvarům v případech týkajících se vztahu právních předpisů, které nejsou v působnosti ministerstva, zejména základních právních kodexů k právním předpisům v oblasti působnosti ministerstva;
- poskytování pro potřeby ostatních útvarů a na jejich žádost v konkrétních případech právních stanovisek k řešení závažných právních problémů, které vyvstaly při aplikaci právních předpisů v gesci ministerstva;
- připravování stanovisek v řízeních vedených před Ústavním soudem ve věci zrušení zákonů a jiných právních předpisů nebo posuzování souladu mezinárodních smluv podle čl. 10a a čl. 49 Ústavy s ústavními zákony;
- řízení soustavy vnitřních předpisů;
- na základě věcných řešení poskytnutých příslušnými útvary zpracovávání vnitřních předpisů ministerstva s výjimkou služebních předpisů a pracovního řádu a zajišťování jejich projednávání ve vnitřním připomínkovém řízení a v poradních orgánech ministerstva;
- koordinace zavádění a využívání systému e-Legislativa v rámci ministerstva a poskytování podpory pro činnosti hlavního uživatele systému e-Legislativy;
- vykonávání lektorské činnosti ve vztahu k systému e-Legislativa a v oblastech působnosti odboru;
- spolupracování s jinými útvary a orgány v oblastech působnosti odboru.
Nabízíme
- 25 dní dovolené,
- 5 dní indispozičního volna (sick days),
- 5 dní studijního volna ročně,
- pružná pracovní doba,
- možnost práce z domova až 4 dny v měsíci,
- zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,
- možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
- adaptační proces pro nové zaměstnance,
- odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
- možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
- možnost stravování v budově ministerstva.
Požadavky
Zákonem stanovené požadavky:
- je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
- dosáhl věku 18 let;
- je plně svéprávný;
- je bezúhonný;
- dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání ve studijním programu Právo, právní a veřejnosprávní činnost;
- má potřebnou zdravotní způsobilost.
Doručování přihlášky
Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky.
Součástí obálky/elektronického podání musí být:
- Žádost o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo
- Strukturovaný profesní životopis
- Motivační dopis
Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.
Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).
Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo FM 3200“
Kontakty
Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Ing. Klára Kuřeová,
+420 257 042 205, Klara.Kureova@mfcr.cz
Bližší informace k náplni činnosti poskytne: JUDr. Mgr. Michal Tuláček, Ph.D. +420 257 043 260, Michal.Tulacek@mfcr.cz