CZ EN

Motivový obrázek

Ředitel/ředitelka odboru Právní služby

Kontakty

 

Základní informace o služebním místě

  • číslo funkčního místa: 3850
  • doba úvazku: doba neurčitá
  • funkční období 5 let
  • místo výkonu: Praha
  • platová třída: 15
  • předpokládaný nástup: únor až březen 2025
  • obor služby: 22. Legislativa a právní služby
  • termín pro podávání přihlášek do: 28. ledna 2025

Charakteristika vykonávaných činností

  • zastřešování oblasti právních služeb v rámci ministerstva v oblastech právního zastupování, právního poradenství a náhradových agend s výjimkou právních služeb v oblasti mezinárodního práva;
  • zpracovávání vyjádření pro ostatní útvary ministerstva v případech týkajících se vztahu právních předpisů, které nejsou v působnosti ministerstva, zejména základních právních kodexů, k finančně právním předpisům, jakož i vyjádření k řešení závažných právních problémů nastalých při aplikaci právních předpisů v gesci ministerstva;
  • analyzování možností využití externích právních služeb v rámci příslušné směrnice ministra financí;
  • zajišťování činnosti v oblasti právního poradenství pro smluvní dokumentaci, včetně posuzování závazkových vztahů, v případě potřeb a požadavků ostatních útvarů ministerstva účast na jednáních s druhou smluvní stranou;
  • poskytování odborného právního poradenství pro ostatní organizační složky resortu ministerstva;
  • zastupování ministerstva v soudních a jiných řízeních, vyjma agendy soudních řízení v působnosti jiných útvarů ministerstva;
  • zajišťování komplexního zastupování ministerstva ve styku s orgány činnými v trestním řízení, a to ve výlučné působnosti za celé ministerstvo;
  • ve vztahu k resortní organizaci ÚZSVM plnění úkolů gesčního útvaru v oblasti odborného dohledu podle § 15 odst. 1 zákona č. 201/2002 Sb.;
  • výkon působnosti ministerstva daného zákonem č. 82/1998 Sb. týkající se náhrad škody způsobené při výkonu veřejné moci a zákonem č. 94/2021 Sb. týkající se náhrad škody způsobených pandemickými opatřeními;
  • výkon působnosti ministerstva dané restitučními zákony a zajišťování působnosti ministerstva vyplývající z dekretů presidenta republiky a agendy reemigrantů.

Nabízíme

  • 25 dní dovolené,
  • 5 dní indispozičního volna (sick days),
  • 5 dní studijního volna ročně,
  • pružná pracovní doba,
  • možnost práce z domova až 4 dny v měsíci,
  • možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
  • adaptační proces pro nové zaměstnance,
  • odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
  • možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
  • možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál
  • zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky.

Požadavky

Zákonem stanovené požadavky:

  • je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru; 
  • v uplynulých 15 letech vykonával nejméně po dobu 2 let činnosti podle § 5 zákona o státní službě nebo činnosti obdobné, z toho nejméně po dobu 1 roku ve vedoucí funkci nebo jako člen statutárního orgánu právnické osoby;
  • dosáhl věku 18 let;
  • je plně svéprávný;
  • je bezúhonný;
  • dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu v oboru Právo, právní a veřejnosprávní činnost
  • má způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení Důvěrné;
  • má potřebnou zdravotní způsobilost.

Kontakty

Simona Švecová Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Mgr. Simona Švecová,
+420 257 042 508,
Simona.Svecova@mfcr.cz 

Bližší informace k náplni činnosti poskytne: JUDr. Martina Matejová, Ph.D., +420 257 044 021, Martina.Matejova@mfcr.cz 

Dokumenty ke stažení

Vyplnit žádost

Kontaktní formulář

Toto pole nevyplňujte!!!

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA a platí tyto zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.