zastřešování oblasti právních služeb v rámci ministerstva v oblastech právního zastupování, právního poradenství a náhradových agend s výjimkou právních služeb v oblasti mezinárodního práva;
zpracovávání vyjádření pro ostatní útvary ministerstva v případech týkajících se vztahu právních předpisů, které nejsou v působnosti ministerstva, zejména základních právních kodexů, k finančně právním předpisům, jakož i vyjádření k řešení závažných právních problémů nastalých při aplikaci právních předpisů v gesci ministerstva;
analyzování možností využití externích právních služeb v rámci příslušné směrnice ministra financí;
zajišťování činnosti v oblasti právního poradenství pro smluvní dokumentaci, včetně posuzování závazkových vztahů, v případě potřeb a požadavků ostatních útvarů ministerstva účast na jednáních s druhou smluvní stranou;
poskytování odborného právního poradenství pro ostatní organizační složky resortu ministerstva;
zastupování ministerstva v soudních a jiných řízeních, vyjma agendy soudních řízení v působnosti jiných útvarů ministerstva;
zajišťování komplexního zastupování ministerstva ve styku s orgány činnými v trestním řízení, a to ve výlučné působnosti za celé ministerstvo;
ve vztahu k resortní organizaci ÚZSVM plnění úkolů gesčního útvaru v oblasti odborného dohledu podle § 15 odst. 1 zákona č. 201/2002 Sb.;
výkon působnosti ministerstva daného zákonem č. 82/1998 Sb. týkající se náhrad škody způsobené při výkonu veřejné moci a zákonem č. 94/2021 Sb. týkající se náhrad škody způsobených pandemickými opatřeními;
výkon působnosti ministerstva dané restitučními zákony a zajišťování působnosti ministerstva vyplývající z dekretů presidenta republiky a agendy reemigrantů.
Nabízíme
25 dní dovolené,
5 dní indispozičního volna (sick days),
5 dní studijního volna ročně,
pružná pracovní doba,
možnost práce z domova až 4 dny v měsíci,
možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
adaptační proces pro nové zaměstnance,
odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
možnost stravování v budově ministerstva nebo stravenkový paušál
zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky.
Požadavky
Zákonem stanovené požadavky:
je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
v uplynulých 15 letech vykonával nejméně po dobu 2 let činnosti podle § 5 zákona o státní službě nebo činnosti obdobné, z toho nejméně po dobu 1 roku ve vedoucí funkci nebo jako člen statutárního orgánu právnické osoby;
dosáhl věku 18 let;
je plně svéprávný;
je bezúhonný;
dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu v oboru Právo, právní a veřejnosprávní činnost
má způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení Důvěrné;
má potřebnou zdravotní způsobilost.
Kontakty
Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Mgr. Simona Švecová,
+420 257 042 508, Simona.Svecova@mfcr.cz
Bližší informace k náplni činnosti poskytne: JUDr. Martina Matejová, Ph.D., +420 257 044 021, Martina.Matejova@mfcr.cz