Pokladní plnění státního rozpočtu ČR za leden až prosinec 2010
Upozornění: Dne 10. ledna 2011 byla vydána upřesněná informace o pokladním plnění státního rozpočtu za rok 2010:
Upřesněné výsledky pokladního plnění státního rozpočtu ČR za rok 2010 (vč. tzv. dodatkového období)
- Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly ke konci roku 2010 celkové příjmy státního rozpočtu výše 1 000,4 mld. Kč, výdaje byly čerpány v objemu 1 156,8 mld. Kč a schodek dosáhl 156,4 mld. Kč, což je proti roku 2009 výsledek příznivější o 36,0 mld. Kč. Díky aktivním opatřením na straně výdajů (tzv. vázání) a úspoře celkových nákladů na obsluhu státního dluhu se podařilo dodržet, a dokonce snížit deficit, navzdory nižšímu plnění příjmů.
Podle údajů na účtech Ministerstva financí vedených v ČNB dosáhly ke konci roku 2010 celkové příjmy státního rozpočtu výše 1 000,5 mld. Kč, výdaje byly čerpány v objemu 1 156,8 mld. Kč a schodek dosáhl 156,3 mld. Kč, což je proti roku 2009 výsledek příznivější o 36,1 mld. Kč. Díky aktivním opatřením na straně výdajů (tzv. vázání) a úspoře celkových nákladů na obsluhu státního dluhu se podařilo dodržet, a dokonce snížit deficit, navzdory nižšímu plnění příjmů.
Tento předběžný schodek dozná ještě mírných úprav, které souvisejí se závěrečným zúčtováním sdílených daní územním rozpočtům. Zúčtování bude realizováno v prvních pracovních dnech ledna 2011.
v mld. Kč | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ukazatel | Skutečnost leden - prosinec 2009 |
2010 | % plnění v roce 2009 |
Index 2010/2009 |
|||||
Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách *) |
Rozpočet po změnách **) |
Skutečnost leden - prosinec |
% plnění | % plnění | ||||
1 | 2 | 3a | 3b | 4 | 5a=4:3a | 5b=4:3b | 6 | 7=4:1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 974,61 | 1 022,22 | 1 050,14 | 1 055,18 | 1 000,50 | 95,3 | 94,8 | 86,3 | 102,7 |
VÝDAJE CELKEM | 1 167,01 | 1 184,92 | 1 213,05 | 1 218,09 | 1 156,79 | 95,4 | 95,0 | 98,8 | 99,1 |
SALDO | -192,39 | -162,70 | -162,91 | -162,91 | -156,29 | 95,9 | 95,9 | 364,9 | 81,2 |
*) rozpočet upravený k 30.9.2010
**) rozpočet upravený k 31.12.2010
Příjmy státního rozpočtu
Příjmy státního rozpočtuCelkové předběžné příjmy dosáhly ke konci roku 2010 výše 1 000,5 mld. Kč, tj. 94,8 % rozpočtu po změnách k 31.12.2010 (nenaplnění rozpočtu o 54,7 mld. Kč), při meziročním růstu o 25,9 mld. Kč, tj. o 2,7 % (proti skutečnosti roku 2009 počítal rozpočet po změnách s růstem o 8,3 %). Z celkové částky připadlo na daňové příjmy 507,8 mld. Kč (50,8 % celkových příjmů, v roce 2009 to bylo 49,8 %), na příjmy z pojistného na sociální zabezpečení 355,9 mld. Kč (35,6 % celkových příjmů, v roce 2009 to bylo 35,7 %) a na nedaňové a ostatní příjmy 136,8 mld. Kč (13,7 % celkových příjmů, v roce 2009 to bylo 14,5 %). Meziroční srovnání je ovlivněno usnesením vlády č. 122/2009, kterým došlo v únoru 2009 k převodu téměř 32 mld. Kč z rezervních fondů organizačních složek státu do příjmů kapitoly VPS (určeny na snížení schodku státního rozpočtu roku 2009). Bez vlivu této částky by skutečné příjmy roku 2009 byly výrazně nižší a reálné meziroční srovnání příznivější.
Daňové příjmy (bez pojistného na SZ) ve výši 507,8 mld. Kč byly plněny na 95,0 % (v roce 2009 to bylo na 81,5 %) a k dosažení rozpočtované výše tak chybělo 26,9 mld. Kč. Meziročně vzrostly o 22,8 mld. Kč, tj. o 4,7 % (v roce 2009 klesly o 10,9 %).
Meziroční růst byl ovlivněn především vyšším inkasem DPH a spotřebních daní. Neplnění rozpočtu bylo ovlivněno především inkasem DPPO a spotřebních daní.
Inkaso DPH představovalo 187,9 mld. Kč, tj. 99,6 % rozpočtu, což je o 8,6 procentního bodu vyšší plnění než v roce 2009. Meziročně bylo vyšší o 11,2 mld. Kč, tj. o 6,3 %, nicméně rozpočet zůstal nenaplněn o 0,7 mld. Kč i přesto, že se zde projevilo zvýšení základní i snížené sazby daně o 1 procentní bod (od 1.1.2010).
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. ekologických daní) dosáhlo 130,9 mld. Kč, což představuje 92,8 % rozpočtu (v roce 2009 to bylo 86,1 %) a meziroční růst o 7,0 mld. Kč, tj. o 5,7 %. Rozpočet počítal s růstem o 13,9 % proti skutečnosti roku 2009 a tak jeho výše zůstala nenaplněna o 10,2 mld. Kč. V roce 2010 se sice projevilo zvýšení sazeb spotřební daně z minerálních olejů, z piva a z tabákových výrobků, avšak v nižší míře, než se očekávalo.
Daň z příjmů právnických osob svým objemem 86,3 mld. Kč představovala 86,1 % rozpočtu (v roce 2009 plnění na 64,0 %) a meziročně tak vzrostla o 3,0 mld. Kč, tj. o 3,6 %. Rozpočet této daně počítal s růstem o 20,4 % proti skutečnosti roku 2009 a nakonec nebyl naplněn o 14,0 mld. Kč. V roce 2010 byl daňový výnos ovlivněn dalším poklesem sazby daně z 21 % na 20 %. Relativně nízké inkaso souvisí zejména s tím, že podniky i v roce 2010 žádaly ve zvýšené míře o snížení či prominutí záloh a že uplatňovaly ztráty vytvořené v minulých letech.
Inkaso daní z příjmů fyzických osob dosáhlo 87,5 mld. Kč, tj. 99,1 % rozpočtu (v roce 2009 plnění na 79,9 %) při meziročním růstu o 1,9 mld. Kč, tj. o 2,2 %. Rozpočet uvažoval s růstem o 3,1 % proti skutečnosti roku 2009 a zůstal nenaplněn o 0,8 mld. Kč.
Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dosáhla 76,3 mld. Kč při plnění rozpočtu na 106,2 % (v roce 2009 to bylo 86,6 %). Meziročně bylo inkaso o 0,6 mld. Kč, tj. o 0,7 %, vyšší než v roce 2009. Rozpočet 2010 byl plánován pod úrovní skutečnosti roku 2009 o 5,2 % a rozpočet tak byl překročen o 4,5 mld. Kč.
Daň z příjmů fyzických osob placená na základě přiznání inkasovaná ve výši 4,1 mld. Kč znamenala plnění rozpočtu na 41,9 % (v roce 2009 to bylo na 22,2 %) a její inkaso bylo o 1,3 mld. Kč, tj. o 43,8 %, vyšší než v roce 2009. Rozpočet nebyl naplněn o 5,8 mld. Kč. Podepsala se na tom nižší ekonomická aktivita podnikatelů než byla původně očekávána. Dalším důvodem bylo zvýšení uznatelných daňových paušálních výdajů pro podnikatele a také to, že nedošlo v takové míře k zvýšenému inkasu této daně v roce 2010 vzhledem k protikrizovému opatření odložených záloh z roku 2009.
Daň z příjmů fyzických osob vybíraná srážkou dosáhla 7,1 mld. Kč, což představuje 107,7 % rozpočtu (v roce 2009 to bylo 103,8 %) a meziročně bylo její inkaso o 0,7 % vyšší. Rozpočet 2010 počítal s poklesem o 6,5 % proti skutečnosti roku 2009 a nakonec byl překročen o 0,5 mld. Kč.
Inkaso nepřímých daní tak dosáhlo výše 318,8 mld. Kč a jejich podíl na daňových příjmech tak činil 62,8 % (v roce 2009 to bylo 62,0 %). Příjmy z daní právnických a fyzických osob dosáhly 173,8 mld. Kč, což představuje podíl na daňových příjmech 34,2 % (v roce 2009 to bylo 34,8 %).
Inkaso majetkových daní dosáhlo 7,7 mld. Kč, což představuje 84,4 % rozpočtu (nenaplnění o 1,4 mld. Kč) a meziroční pokles o 0,4 mld. Kč.
Příjmy ze cla náležející státnímu rozpočtu byly za rok 2010 vykázány ve výši 1,7 mld. Kč, tj. 127,8 % rozpočtu (národní podíl ve výši 25 % z předepsaných celních příjmů, který náleží ČR po vstupu do EU). Meziročně vzrostly o 0,3 mld. Kč.
Rozpočtované celostátní inkaso daní na rok 2010 (bez DPPO placené obcemi a kraji a bez správních a ostatních poplatků placených obcím) ve výši 732,2 mld. Kč bylo proti skutečnosti roku 2009 vyšší o 71,7 mld. Kč, tj. o 10,9 %. Objemově je nejvyšší růst rozpočtován (proti skutečnosti 2009) u daní z příjmů právnických osob - o 22,8 mld. Kč (o 18,8 %), u spotřebních daní o 18,1 mld. Kč (o 13,8 %) a u DPH o 18,1 mld. Kč (o 7,2 %).
Skutečné celostátní inkaso všech daní dosáhlo za rok 2010 výše 693,9 mld. Kč, což představuje 94,8 % rozpočtu (rozpočet tak nebyl naplněn o 38,4 mld. Kč) a meziroční růst o 33,3 mld. Kč, tj. o 5,0 %. V roce 2009 dosáhlo celostátní inkaso daní 660,6 mld. Kč, tj. 81,0 % schváleného rozpočtu, a meziročně kleslo o 86,3 mld. Kč, tj. o 11,6 % (celoročně zůstal rozpočet nenaplněn o 155,7 mld. Kč).
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení dosáhly 355,9 mld. Kč, což představuje 96,9 % rozpočtu (v roce 2009 to bylo 87,7 %) a meziroční růst o 7,9 mld. Kč, tj. o 2,3 %. Rozpočet počítal s růstem o 5,5 % proti skutečnosti roku 2009, ale zůstal nenaplněn o 11,3 mld. Kč. Z celkové částky připadlo na důchodové pojištění 316,3 mld. Kč, tj. 96,0 % rozpočtu (v roce 2009 to bylo 87,7 %), při meziročním růstu o 7,1 mld. Kč, tj. o 2,3 % (rozpočet počítal s růstem o 6,2 % a zůstal nenaplněn o 13,2 mld. Kč). Zde se projevil vliv relativně vysoké nezaměstnanosti.
V roce 2010 dosáhly nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery celkem 136,8 mld. Kč, což bylo 92,3 % rozpočtu po změnách a o 4,8 mld. Kč, tj. o 3,4 %, méně než v roce 2009. Na meziročním poklesu se podílelo především výše zmíněné usnesení vlády č. 122/2009 z února 2009, kterým vláda schválila převedení 31,7 mld. Kč z rezervních fondů organizačních složek státu do příjmů kapitoly VPS (tyto prostředky byly v roce 2009 určeny na snížení schodku státního rozpočtu). Dalších 3,6 mld. Kč v rámci tohoto usnesení a usnesení vlády č. 1626/2008 a č. 457/2009 představovalo souvztažné zvýšení příjmů i výdajů bez vlivu na schodek. Bez těchto částek by nedaňové a ostatní příjmy byly meziročně o cca 30 mld. Kč vyšší, především díky příjmům z rozpočtu EU (transfery přijaté od EU a Národního fondu). Ty činily 96,8 mld. Kč (plnění na 78,7 % rozpočtu po změnách), což je o 37,0 mld. Kč více než v roce 2009. Převody z fondů OSS a zapojené ostatní mimorozpočtové zdroje dosáhly 3,2 mld. Kč (o 5,8 mld. Kč méně než v roce 2009). Tato částka zahrnovala především prostředky převedené podle zákona č. 178/2005 Sb., o zrušení FNM, prostředky převedené z rezervních fondů a nečerpané mzdové prostředky za prosinec 2009. Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny dosáhly 12,9 mld. Kč (o 4,3 mld. Kč více než v roce 2009) a byly tak plněny na 187,8 % (rozpočtovány v kapitole Státní dluh).
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje státního rozpočtu byly za rok 2010 čerpány ve výši 1 156,8 mld. Kč, což představuje 95,0 % rozpočtu po změnách k 31.12.2010 (nedočerpání o 61,3 mld. Kč) a meziroční pokles o 10,2 mld. Kč, tj. o 0,9 %. Proti skutečnosti 2009 předpokládal rozpočet po změnách k 31.12.2010 nárůst o 4,4 %.
Běžné výdaje státního rozpočtu byly čerpány ve výši 1 021,9 mld. Kč, tj. na 95,9 % rozpočtu po změnách. Proti roku 2009 klesly o 10,9 mld. Kč, tj. o 1,1 %.
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky. Ve schváleném rozpočtu byly zapracovány ve výši 433,8 mld. Kč, což představovalo 36,6 % všech rozpočtovaných výdajů a o 1,0 % více než skutečnost dosažená v roce 2009 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činil 1,9 %). Za rok 2010 bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 431,1 mld. Kč, tj. 99,4 % rozpočtu po změnách (v roce 2009 to bylo 100,0 %). Meziročně byly o 1,7 mld. Kč, tj. o 0,4 %, vyšší. Z toho na důchody připadlo 346,2 mld. Kč, tj. 100,0 % rozpočtu (v roce 2009 to bylo 100,2 %), při meziročním růstu o 6,4 mld. Kč, tj. o 1,9 %. Další sociální dávky vykazují meziroční pokles (prostředky na podpory v nezaměstnanosti o 1,7 mld. Kč, ostatní sociální dávky o 2,7 mld. Kč a státní sociální podpora o 0,3 mld. Kč).
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 125,2 mld. Kč, což představuje 95,4 % rozpočtu po změnách, a byly proti roku 2009 nižší o 0,2 mld. Kč, tj. o 0,1 %. Zde se projevily především převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 76,7 mld. Kč, což je o 1,2 mld. Kč více než v roce 2009. Dalších 25,7 mld. Kč (v roce 2009 to bylo 24,6 mld. Kč) představují transfery obcím na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým.
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění (za kapitolu VPS) vykázaly čerpání ve výši 52,7 mld. Kč, tj. 101,2 % rozpočtu. Meziročně byly vyšší o 4,0 mld. Kč, tj. o 8,3 %.
Neinvestiční výdaje kapitoly Státní dluh (především úroky) byly hrazeny ve výši 48,7 mld. Kč, tj. 76,3 % rozpočtu, a byly pod úrovní roku 2009 o 4,3 mld. Kč, tj. o 8,1 %. Proti rozpočtu po změnách došlo k úspoře cca 15 mld. Kč, která je dána absolutním poklesem úrokových sazeb ve všech emitovaných splatnostech výnosové křivky státních dluhopisů v průměru o více než 1 procentní bod a relativním poklesem a stabilizací rizikové prémie ČR v mezinárodním srovnání jako odraz pozitivního hodnocení zahájené implementace fiskální konsolidační strategie vlády a přípravy strukturálních reforem veřejné rozpočtové soustavy. Pozitivní dopad mělo také mimořádně úspěšné načasování páté emise eurobondů v září 2010 ve výši 2 mld. EUR se splatností v dubnu 2021.
V souladu se Strategií financování a řízení státního dluhu na rok 2011 budou v průběhu roku 2011 realizována opatření k dalšímu zefektivňování procesu financování státu v souladu s mezinárodní praxí a fungování domácího trhu státních dluhopisů. Bude mimo jiné implementována národní elektronická platforma obchodování se státními dluhopisy prostřednictvím panevropského systému MTS a budou nastavena transparentní pravidla pro účastníky primárního a sekundárního dluhopisového trhu s cílem přispět k minimalizaci úrokových nákladů na obsluhu státního dluhu.
Na odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU bylo poukázáno 32,3 mld. Kč, což představuje 93,0 % rozpočtované výše a meziroční růst o 0,9 mld. Kč, tj. o 2,9 %.
V posledních dnech roku došlo také na základně rozhodnutí Mezinárodního rozhodčího soudu k zaplacení 2,0 mld. Kč Československé obchodní bance, a.s. (včetně úroků a nákladů na řízení).
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 134,9 mld. Kč, což představuje 91,5 % rozpočtu po změnách, při meziročním růstu o 0,7 mld. Kč, tj. o 0,5 %. Z celkové částky tvoří 47,9 mld. Kč transfery do Státního fondu dopravní infrastruktury a Státní zemědělského intervenčního fondu.
Saldo státního rozpočtu
Schodek státního rozpočtu za rok 2010 dosáhl předběžně 156,3 mld. Kč a je to proti roku 2009 výsledek lepší o 36,1 mld. Kč. Jak již bylo uvedeno, tento výsledek dozná ještě mírných úprav (zvýšení schodku o cca 0,1 mld. Kč). Proti schodku danému rozpočtem po změnách (k 31.12.2010) je současný stav lepší o 6,4 mld. Kč. I přesto, že daňové příjmy včetně pojistného na SZ nedosáhly svého rozpočtu o 38,2 mld. Kč a nad rámec rozpočtu výdajů byly navíc zapojeny uspořené nároky OSS z minulých let, převážil efekt úspory výdajů, jejich vázání (především na základě usneseních vlády č. 54/2010 a 552/2010 s konečným vlivem 15,6 mld. Kč) a také snížení nároků OSS o 4 mld. Kč (usnesení vlády č. 552/2010), a rozpočtovaná výše schodku státního rozpočtu nakonec nebyla překročena.
Hospodaření rozpočtu v samotném prosinci skončilo schodkem 15,5 mld. Kč (v prosinci 2009 to byl schodek 23,0 mld. Kč), když příjmy činily 102,6 mld. Kč (v prosinci 2009 to bylo 101,2 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 118,1 mld. Kč (v prosinci 2009 to bylo 124,2 mld. Kč).
Ve schváleném rozpočtu na rok 2011 jsou celkové příjmy stanoveny na 1 044,0 mld. Kč, celkové výdaje na 1 179,0 mld. Kč a schodek na 135,0 mld. Kč. Cílem pro další roky je snižování deficitu hospodaření státního rozpočtu.
v mil. Kč
leden-prosinec
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
Saldo SR
-46 061
-67 705
-45 716
-109 053
-93 684
-56 338
-97 580
-66 392
-20 003
-192 394
-156 290
Graf - Vývoj salda stáního rozpočtu
Mgr. Ondřej Jakob,
tiskový mluvčí MF
Přílohy
Pokladní plnění příjmů státního rozpočtu:
v mld. Kč
Příjmy státního rozpočtu
2009
2010
% plnění SR
leden-prosinec 2009Index skutečnost
2010/2009
Skutečnost
leden-prosinecSchválený
rozpočetRozpočet
po změnách*)Skutečnost
leden-prosinec% plnění
1
2
3
4
5=4:3
6
7=4:1
Příjmy celkem
974,61
1 022,22
1 050,14
1 000,50
95,3
86,3
102,7
v tom:
Daňové příjmy celkem
832,97
901,86
901,86
863,67
95,8
84,0
103,7
Daňové příjmy (bez pojistného SZ)
485,05
534,74
534,74
507,82
95,0
81,5
104,7
v tom:
- DPH
176,72
188,60
188,60
187,88
99,6
91,0
106,3
- spotřební daně (vč. tzv. ekologických daní)
123,84
141,10
141,10
130,88
92,8
86,1
105,7
- daně z příjmů PO
83,34
100,30
100,30
86,32
86,1
64,0
103,6
- daně z příjmů FO
85,65
88,30
88,30
87,53
99,1
79,9
102,2
vybíraná srážkou
7,06
6,60
6,60
7,11
107,7
103,8
100,7
ze závislé činnosti
75,71
71,80
71,80
76,27
106,2
86,6
100,7
z přiznání
2,88
9,90
9,90
4,15
41,9
22,2
143,8
- správní poplatky
2,47
2,42
2,42
2,52
104,2
102,5
102,2
- majetkové daně
8,06
9,10
9,10
7,68
84,4
68,3
95,3
- clo
1,40
1,30
1,30
1,66
127,8
87,3
118,9
- poplatky za uložení odpadů**)
1,36
1,35
1,35
1,42
104,8
100,7
104,1
- ostatní daňové příjmy***)
2,23
2,27
2,27
1,94
85,5
77,9
87,1
Pojistné na SZ
347,92
367,13
367,13
355,85
96,9
87,7
102,3
z toho: na důchodové pojištění
309,26
329,49
329,49
316,31
96,0
87,7
102,3
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery
141,64
120,35
148,28
136,83
92,3
103,8
96,6
v tom:
- kapitoly
80,40
104,95
132,87
112,80
84,9
67,9
140,3
z toho: transfery přijaté od EU a Národního fondu
59,74
95,10
123,02
96,76
78,7
55,6
162,0
převody z fondů OSS ****)
9,05
0,00
0,00
3,25
x
x
35,9
přijaté sankční platby
2,20
0,97
0,96
1,41
146,3
178,0
64,1
soudní poplatky
1,10
0,86
0,86
0,94
109,6
188,8
85,0
dobrovolné pojistné
0,57
0,40
0,40
0,65
164,2
70,0
113,5
- kapitola Operace SFA
7,19
4,26
4,26
3,24
76,1
205,5
45,0
- kapitola Státní dluh
8,60
6,87
6,87
12,90
187,8
128,8
150,0
- VPS
45,46
4,28
4,28
7,89
184,3
573,9
17,4
v tom :
- výnosy z finančního majetku
0,05
0,07
0,07
0,03
40,2
79,7
50,5
- splátky půjček ze zahraničí
0,48
0,05
0,05
0,20
383,9
302,7
41,3
- ostatní příjmy VPS***)
44,92
4,17
4,17
7,67
184,1
583,7
17,1
*) rozpočet upravený k 30.9.2010
**) rozpočet i skutečnost za kapitolu OSFA
***) dopočet do celku
****) včetně zapojení ostatních mimorozpočtových zdrojů
v mld. Kč
Meziroční srovnání
celostátních daňových příjmůCelkem r. 2008
Celkem r. 2009
Celkem r. 2010
Meziroč.přírůstek
skutečnostMeziroční index
skutečnost %
Rozpočet
schválenýsk.
k 30.12.*)% plnění
Rozpočet
schválenýsk.
k 30.12.**)% plnění
Rozpočet
schválenýsk.
k 30.12.***)% plnění
2009/2008
2010/2009
2009/2008
2010/2009
Daňové příjmy
751,20
746,85
99,4
815,82
660,56
81,0
732,24
693,88
94,8
-86,3
33,3
88,4
105,0
- DPH
274,50
255,19
93,0
278,60
253,61
91,0
270,80
269,55
99,5
-1,6
15,9
99,4
106,3
- spotřební daň
142,30
133,01
93,5
151,80
131,07
86,3
149,20
138,28
92,7
-1,9
7,2
98,5
105,5
- clo
1,30
2,20
169,5
1,60
1,40
87,3
1,30
1,66
127,8
-0,8
0,3
63,4
118,9
- daně z příjmů PO
168,60
182,51
108,3
187,00
119,60
64,0
143,90
123,86
86,1
-62,9
4,3
65,5
103,6
- daně z příjmů FO
135,40
143,31
105,8
162,90
126,74
77,8
134,20
130,01
96,9
-16,6
3,3
88,4
102,6
z kapitálových výnosů
5,60
10,38
185,3
9,80
10,13
103,4
9,60
10,19
106,1
-0,2
0,1
97,6
100,5
závislá činnost
114,00
115,18
101,0
128,10
111,04
86,7
105,30
111,84
106,2
-4,1
0,8
96,4
100,7
z přiznání
15,80
17,75
112,3
25,00
5,56
22,3
19,30
7,99
41,4
-12,2
2,4
31,4
143,5
- silniční daň
6,10
5,98
98,0
6,50
4,78
73,6
5,50
5,10
92,7
-1,2
0,3
80,0
106,7
- daň z nemovitosti
5,50
5,20
94,5
6,40
6,36
99,4
9,60
8,75
91,1
1,2
2,4
122,4
137,5
- majetkové daně
8,80
10,41
118,3
11,80
8,06
68,3
9,10
7,68
84,4
-2,4
-0,4
77,4
95,3
- dálniční poplatek
2,30
2,75
119,6
2,60
2,89
111,1
2,60
3,12
119,9
0,1
0,2
105,1
107,9
- ostatní daně a poplatky
6,40
6,30
98,4
6,62
6,05
91,5
6,04
5,88
97,3
-0,2
-0,2
96,2
97,1
*) v rozp.celost.daní v roce 2008 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,9 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,2 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 5,4 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví)
**) v rozp.celost.daní v roce 2009 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,3 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 8,0 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví)
***) v rozp.celost.daní v roce 2010 není zahrn.DPPO za obce a kraje ve výši 6,2 mld. Kč a dále správní a místní popl.obcím ve výši 7,8 mld. Kč a popl.za znečišť.ŽP také obcím ve výši 6,2 mld. Kč (ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví)
Pokladní čerpání výdajů státního rozpočtu:
v mld. Kč
Výdaje státního rozpočtu
2009
2010
% plnění SR
leden-prosine 2009Index skutečnost
2010/2009
Skutečnost
leden-prosinecSchválený
rozpočetRozpočet
po změnách*)Skutečnost
leden-prosinec% plnění
1
2
3
4
5=4:3
6
7=4:1
Výdaje celkem
1 167,01
1 184,92
1 213,05
1 156,79
95,4
98,8
99,1
Běžné výdaje
1 032,78
1 069,47
1 065,61
1 021,88
95,9
98,5
98,9
v tom:
- platy zaměstnanců a ost. platby za
proved.práci (vč. povinného pojistného)
100,19
98,41
99,49
97,67
98,2
98,0
97,5
- neinv.trans.fondům soc.a zdrav.pojiš. (kap. VPS)
48,67
52,10
52,10
52,70
101,2
102,7
108,3
- neinv.trans.veř.rozpočt.územ.úrovně (bez kap. OSFA)
125,33
126,40
131,15
125,17
95,4
94,0
99,9
- neinv. transfery příspěvk. a podobným organ. **)
50,61
50,26
55,77
49,86
89,4
111,2
98,5
- neinvest. transfery státním fondům
39,15
36,89
36,36
35,36
97,2
126,7
90,3
- neinv. transf. občan. sdružením (bez kapitoly VPS)
3,19
3,41
3,81
3,25
85,3
85,3
101,9
- sociální dávky
429,37
433,84
433,84
431,07
99,4
100,0
100,4
z toho:
důchody
339,79
346,22
346,05
346,21
100,0
100,2
101,9
prostředky na podpory v nezaměstnanosti
15,08
14,30
14,30
13,35
93,4
104,3
88,6
ostatní soc.dávky
33,34
31,74
31,91
30,62
95,9
96,7
91,8
státní soc.podpora
41,17
41,57
41,57
40,88
98,3
98,8
99,3
- aktivní pol. zaměstnanosti
4,95
7,32
8,39
6,17
73,6
77,5
124,6
- prostředky na insolventnost
0,84
0,52
0,52
0,50
96,5
129,9
59,0
- stavební spoření
13,26
13,40
13,39
11,74
87,7
91,6
88,6
- státní příspěvek na důchodové připojištění
5,30
6,50
6,50
5,47
84,2
90,8
103,4
- odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU
31,39
34,94
34,74
32,31
93,0
91,8
102,9
- kapitola Státní dluh
53,06
64,10
63,88
48,74
76,3
96,1
91,9
- kapitola Operace SFA
0,09
0,60
0,42
0,08
20,1
16,6
94,8
- ostatní běžné výdaje ***)
127,36
140,79
125,25
121,79
97,2
92,0
95,6
Kapitálové výdaje
134,23
115,45
147,44
134,91
91,5
100,9
100,5
SALDO SR CELKEM
-192,39
-162,70
-162,91
-156,29
95,9
364,9
81,2
*) rozpočet upravený k 30.9.2010
**) skutečnost bez transferů veřejným výzkumným institucím a transferů cizím příspěvkovým oragnizacím
***) dopočet do celku