Schodek státního rozpočtu stále o více než 30 mld. Kč meziročně nižší
Ke konci září dosáhly celkové příjmy státního rozpočtu 806,4 mld. Kč, celkové výdaje 844,7 mld. Kč a schodek hospodaření 38,2 mld. Kč. To představuje o 33,17 mld. Kč lepší výsledek v porovnání se zářím roku 2012 a nejlepší výsledek od roku 2008.
Ukazatel | 2012 | 2013 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
skutečnost leden-září | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-září | % plnění | Index 2013/2012 | Rozdíl 2013 - 2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 - 1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 757,14 | 69,5 | 1 080,77 | 1 084,23 | 806,42 | 74,4 | 106,5 | 49,28 |
VÝDAJE CELKEM | 828,56 | 69,3 | 1 180,77 | 1 184,23 | 844,66 | 71,3 | 101,9 | 16,10 |
SALDO | -71,41 | 67,8 | -100,00 | -100,00 | -38,24 | 38,2 | 53,5 | 33,17 |
Příjmy státního rozpočtu
Na meziročním růstu celkových příjmů o 49,3 mld. Kč se nejvíce podílely nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery, a to zejména příjmy z EU (o 29,8 mld. Kč), a z daňových příjmů také inkaso DPH (o 14,9 mld. Kč). Meziroční růst ovlivnilo i 10 mld. Kč převedených v září do kapitoly VPS z Fondu privatizace na krytí deficitu důchodového systému.
Daňové příjmy bez pojistného na sociální zabezpečení meziročně vzrostly o 3,9 mld. Kč, tj. o 1,0 %.
Inkaso DPH ve výši 158,3 mld. Kč meziročně vzrostlo o 14,9 mld. Kč, tj. o 10,4 %. Inkaso této daně je zatím vyšší než plánovaný růst rozpočtu proti skutečnosti 2012, který činil 6,2 % a na kterém se nejvíce podílela novela zákona o DPH. Ta zvýšila obě sazby daně z přidané hodnoty o jeden procentní bod na 15 a 21 procent.
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 97,1 mld. Kč, což je o 3,6 mld. Kč, tj. o 3,6 % méně než ve stejném období roku 2012. Na tom se podílelo zejména inkaso spotřební daně z minerálních olejů, které meziročně kleslo o 2,0 mld. Kč. Inkaso spotřební daně z tabákových výrobků meziročně kleslo o 0,7 mld. Kč. Další změnou v oblasti spotřebních daní je pro rok 2013 snížení vrácení daně z minerálních olejů osobám užívajícím tyto oleje pro zemědělskou prvovýrobu, tzv. zelené nafty z 60 % na 40 %.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti při meziročním růstu o 3,8 % dosáhlo 61,2 mld. Kč. Důvodem očekávaného růstu inkasa je zejména zrušení slevy pro pracující důchodce a zavedení tzv. solidární přirážky ve výši 7 % z příjmů převyšujících 4násobek průměrné mzdy.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob placené na základě přiznání zatím dosáhlo záporné hodnoty -0,4 mld. Kč (ve stejném období roku 2012 to bylo +0,3 mld. Kč). Nízké plnění souvisí s vratkami daně na základě daňových přiznání podávaných z velké části do konce března, které proběhly tradičně v dubnu. V samotném září činilo inkaso této daně 1,24 mld. Kč (v září 2012 to bylo 1,25 mld. Kč).
Inkaso daně z příjmů fyzických osob vybírané srážkou ve výši 6,7 mld. Kč představuje meziroční pokles o 0,4 mld. Kč Na to má pravděpodobně vliv zejména pokles hrubého provozního přebytku snižující disponibilní zdroje k rozdělení, dále pak i pokles úrokové míry z vkladů u bank a možný nižší objem uzavřených dohod o provedení práce.
Inkaso daní z příjmů právnických osob dosáhlo za devět měsíců roku 64,5 mld. Kč. To představovalo meziroční pokles o 6,2 mld. Kč, tj. o 8,8 %. Inkaso této daně v samotném měsíci září činilo 18,7 mld. Kč, zatímco v září 2012 to bylo 16,9 mld. Kč (k 16. září byla placena čtvrtletní záloha na daň).
Na meziroční srovnání inkasa DPH, DPPO a DPFO, které náleží státnímu rozpočtu, působí negativně změna v rozpočtovém určení daní. Ta od 1.1.2013 posiluje příjmy obcí zejména na úkor příjmů státního rozpočtu.
U majetkových daní, které zatím dosáhly 6,5 mld. Kč a meziročně klesly o 2,0 mld. Kč, již není na rozdíl od roku 2012 součástí inkasa darovací daň uvalená za bezúplatné nabytí povolenek na emise skleníkových plynů pro výrobu elektřiny. Na inkasu daně z převodu nemovitostí by se v roce 2013 mělo projevit zvýšení sazby daně o jeden procentní bod na 4 %.
Příjmy z pojistného na sociální zabezpečení zatím při meziročním poklesu o 0,4 % dosáhly 276,3 mld. Kč. Do rozpočtu byl zapracován dopad zavedení 2. pilíře důchodového spoření platného od 1.1.2013.
Na nedaňových a kapitálových příjmech a přijatých transferech ve výši 130,1 mld. Kč (meziroční růst o 46,4 mld. Kč) se nejvíce podílely příjmy z EU. Ty dosáhly 85,0 mld. Kč, a byly tak proti stejnému období roku 2012 vyšší o 29,8 mld. Kč. Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny realizované v kapitole Státní dluh dosáhly 6,7 mld. Kč. Na konci září došlo v souladu se zákonem o zrušení Fondu národního majetku k převodu 10 mld. Kč do příjmů státního rozpočtu na kompenzaci deficitu důchodového systému. V roce 2012 (až v říjnu) byla na stejný účel převedena částka 14,4 mld. Kč.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 844,7 mld. Kč čerpané ke konci září 2013 byly o 16,1 mld. Kč nad úrovní stejného období roku 2012.
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky včetně důchodů. Ve schváleném rozpočtu byly zapracovány ve výši 500,3 mld. Kč, což představuje 42,4 % všech rozpočtovaných výdajů a o 4,0 % více než skutečnost dosažená v roce 2012 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 3,2 %). Proti rozpočtu 2012 jde o růst o 1,8 %. Za 9 měsíců roku bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 358,4 mld. Kč při meziročním růstu o 3,2 mld. Kč.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 85,0 mld. Kč a meziročně byly nižší o 0,7 mld. Kč. Na jejich výši se podílely zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 67,5 mld. Kč, což je o 1,0 mld. Kč více než v roce 2012. Šlo o 5 záloh regionálnímu školství na leden až říjen v celkové výši 64,5 mld. Kč (ve stejném období minulého roku vyplaceno také 5 záloh ve výši 63,5 mld. Kč) a tři čtvrtletní zálohy soukromému školství ve výši 3,0 mld. Kč (stejně jako ve stejném období minulého roku).
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění ve výši 43,8 mld. Kč vykázaly meziroční růst o 4,0 mld. Kč. Tento růst byl ovlivněn lednovou předsunutou platbou pojistného ve výši 4 mld. Kč (v listopadu a prosinci 2013 bude tato částka zúčtována, a to vždy ve výši 2 mld. Kč).
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 58,6 mld. Kč, což představuje meziroční pokles o 11,5 mld. Kč a plnění rozpočtu po změnách na 56,9 %.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu za leden až září 2013 skončilo schodkem ve výši 38,2 mld. Kč, což je proti stejnému období roku 2012 výsledek příznivější o 33,2 mld. Kč. Na tomto výsledku se pozitivně odráží meziročně vyšší inkaso celkových příjmů o 6,5 %, tj. o 49,3 mld. Kč (z toho růst EU příjmů o 29,8 mld. Kč a inkasa DPH o 14,9 mld. Kč), zatímco čerpání výdajů z meziročního hlediska nevykazuje tak vysoký růst (o 1,9 %, tj. o 16,1 mld. Kč). Meziroční výsledek je zkreslen již zmíněným převodem 10 mld. Kč z Fondu privatizace do příjmů kapitoly VPS na krytí deficitu důchodového systému. Pro stejný účel proběhl v roce 2012 převod 14,4 mld. Kč až v říjnu.
Hospodaření rozpočtu v samotném září skončilo schodkem 2,0 mld. Kč (v září 2012 to bylo 4,4 mld. Kč), když příjmy činily 102,9 mld. Kč (v září 2012 to bylo 92,0 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 105,0 mld. Kč (v září 2012 to bylo 96,4 mld. Kč). Na meziroční růst příjmů v samotném září o 10,9 mld. Kč působil zejména zmíněný převod z Fondu privatizace. Na meziroční růst výdajů v samotném září o 8,6 mld. Kč měly vliv zejména vyšší sociální dávky (o 4,2 mld. Kč) a úrokové výdaje kapitoly Státní dluh (o 2,9 mld. Kč).
leden-září | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Saldo SR | -17 306 | -22 551 | -21 434 | -80 267 | -40 516 | 25 748 | 1 489 | 36 316 | 10 473 | -87 296 | -99 555 | -105 138 | -71 412 | -38 241 |
Bc. Ondřej Šrámek,
tiskový mluvčí Ministerstva financí
Dokumenty ke stažení
Tabulková příloha:
Plnění příjmů státního rozpočtu | 2012 | 2013 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-záŕí | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-září | % plnění | Index 2013/2012 | Rozdíl 2013-2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Příjmy celkem | 757,14 | 69,5 | 1 080,77 | 1 084,23 | 806,42 | 74,4 | 106,5 | 49,28 |
v tom: | ||||||||
Daňové příjmy celkem | 673,45 | 71,2 | 932,00 | 932,00 | 676,36 | 72,6 | 100,4 | 2,91 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 396,13 | 70,5 | 554,23 | 554,23 | 400,03 | 72,2 | 101,0 | 3,90 |
v tom: | ||||||||
DPH | 143,40 | 64,7 | 212,00 | 212,00 | 158,27 | 74,7 | 110,4 | 14,88 |
Spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) | 100,72 | 70,8 | 142,20 | 142,20 | 97,09 | 68,3 | 96,4 | -3,63 |
z toho: Spotřební daň z minerálních olejů | 52,37 | 69,4 | 73,30 | 73,30 | 50,36 | 68,7 | 96,2 | -2,01 |
Spotřební daň z tabákových výrobků | 32,61 | 69,2 | 47,80 | 47,80 | 31,92 | 66,8 | 97,9 | -0,70 |
Odvod z elektřiny ze slunečního záření | 4,72 | 112,3 | 6,50 | 6,50 | 4,18 | 64,4 | 88,7 | -0,53 |
Daně z příjmů PO | 70,65 | 82,5 | 84,30 | 84,30 | 64,46 | 76,5 | 91,2 | -6,19 |
Daně z příjmů FO | 66,36 | 72,1 | 98,10 | 98,10 | 67,49 | 68,8 | 101,7 | 1,12 |
v tom: z kapitálových výnosů | 7,11 | 79,0 | 9,00 | 9,00 | 6,73 | 74,7 | 94,6 | -0,39 |
ze závislé činnosti | 58,96 | 73,4 | 86,40 | 86,40 | 61,17 | 70,8 | 103,8 | 2,21 |
z přiznání | 0,30 | 10,9 | 2,70 | 2,70 | -0,41 | -15,1 | -137,9 | -0,70 |
Správní poplatky | 1,93 | 80,5 | 1,29 | 1,29 | 0,90 | 69,8 | 46,8 | -1,03 |
Majetkové daně | 8,58 | 70,3 | 9,70 | 9,70 | 6,53 | 67,3 | 76,1 | -2,05 |
v tom: Daň dědická | 0,05 | 46,5 | 0,10 | 0,10 | 0,05 | 47,7 | 102,5 | 0,00 |
Daň darovací | 2,99 | 65,1 | 0,30 | 0,30 | 0,08 | 25,7 | 2,6 | -2,92 |
Daň z převodu nemovitostí | 5,54 | 73,9 | 9,30 | 9,30 | 6,41 | 68,9 | 115,6 | 0,87 |
Poplatky za uložení odpadů | 1,15 | 81,3 | 1,41 | 1,41 | 1,03 | 73,0 | 89,9 | -0,12 |
Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu | 0,15 | 9,1 | 0,20 | 0,20 | 0,19 | 96,4 | 125,1 | 0,04 |
Odvody z loterií *) | 1,26 | x | 2,60 | 2,60 | 1,98 | 76,0 | 156,6 | 0,71 |
Ostatní daňové příjmy ***) | 1,94 | 83,5 | 2,43 | 2,43 | 2,09 | 86,2 | 107,9 | 0,15 |
Pojistné na SZ | 277,31 | 72,2 | 377,77 | 377,77 | 276,32 | 73,1 | 99,6 | -0,99 |
z toho: Na důchody | 247,82 | 72,6 | 337,24 | 337,24 | 245,70 | 72,9 | 99,1 | -2,12 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 83,70 | 57,9 | 148,77 | 152,23 | 130,06 | 85,4 | 155,4 | 46,37 |
v tom: | ||||||||
Kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) | 66,35 | 57,3 | 126,41 | 129,88 | 101,24 | 78,0 | 152,6 | 34,89 |
z toho: Transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu **) | 55,23 | 51,7 | 100,04 | 103,50 | 85,05 | 82,2 | 154,0 | 29,82 |
Přijaté sankční platby | 0,30 | 28,7 | 1,06 | 1,07 | 0,32 | 30,4 | 108,2 | 0,02 |
Soudní poplatky | 1,12 | 170,7 | 1,35 | 1,35 | 1,08 | 79,9 | 96,1 | -0,04 |
Dobrovolné pojistné | 0,19 | 42,8 | 0,34 | 0,29 | 0,13 | 46,5 | 71,1 | -0,05 |
Kapitola Operace SFA | 1,99 | 59,6 | 1,86 | 1,86 | 2,05 | 110,0 | 102,9 | 0,06 |
Kapitola Státní dluh | 10,28 | 157,0 | 3,80 | 3,80 | 6,73 | 177,2 | 65,5 | -3,54 |
Kapitola VPS | 5,08 | 27,1 | 16,69 | 16,69 | 20,04 | 120,0 | 394,8 | 14,96 |
z toho: Příjmy sdílené s EU (clo) | 1,18 | 107,3 | 1,00 | 1,00 | 1,05 | 105,0 | 89,0 | -0,13 |
*) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (20 % výnosu pro SR) **) z transferů přijatých od EU jsou ve skutečnosti roku 2013 obsaženy pouze prostředky na krytí výdajů Společné zemědělské politiky v gesci kapitoly Ministerstvo zemědělství ***) dopočet do celku |
Celkem r. 2011 | Celkem r. 2012 | Celkem r. 2013 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený | sk.k 30.9.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 30.9.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 30.9.***) | % plnění | 2012/2011 | 2013/2012 | 2012/2011 | 2013/2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 739,46 | 523,08 | 70,7 | 754,32 | 532,26 | 70,6 | 755,33 | 547,08 | 72,4 | 9,2 | 14,8 | 101,8 | 102,8 |
- DPH | 279,50 | 201,00 | 71,9 | 308,70 | 199,40 | 64,6 | 297,30 | 221,62 | 74,5 | -1,6 | 22,2 | 99,2 | 111,1 |
- spotřební daně (vč. energ. daní) | 148,40 | 107,54 | 72,5 | 149,90 | 105,96 | 70,7 | 149,50 | 102,13 | 68,3 | -1,6 | -3,8 | 98,5 | 96,4 |
- clo | 1,20 | 1,29 | 107,3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
- daně z příjmů PO | 120,60 | 92,86 | 77,0 | 122,90 | 101,20 | 82,3 | 124,90 | 95,25 | 76,3 | 8,3 | -5,9 | 109,0 | 94,1 |
- daně z příjmů FO | 151,00 | 94,25 | 62,4 | 135,90 | 97,21 | 71,5 | 147,70 | 101,29 | 68,6 | 3,0 | 4,1 | 103,1 | 104,2 |
vybíraná srážkou | 19,30 | 8,30 | 43,0 | 12,80 | 10,15 | 79,3 | 13,40 | 9,91 | 73,9 | 1,8 | -0,2 | 122,3 | 97,6 |
závislá činnost | 121,10 | 85,65 | 70,7 | 117,80 | 86,45 | 73,4 | 128,90 | 91,31 | 70,8 | 0,8 | 4,9 | 100,9 | 105,6 |
z přiznání | 10,60 | 0,29 | 2,8 | 5,30 | 0,60 | 11,4 | 5,40 | 0,08 | 1,5 | 0,3 | -0,5 | 205,8 | 13,0 |
- silniční daň | 5,60 | 3,36 | 60,0 | 5,30 | 3,44 | 64,9 | 5,40 | 3,44 | 63,7 | 0,1 | 0,0 | 102,3 | 99,9 |
- daň z nemovitosti | 9,70 | 6,29 | 64,8 | 8,70 | 7,06 | 81,1 | 9,00 | 7,27 | 80,8 | 0,8 | 0,2 | 112,2 | 103,0 |
- majetkové daně | 13,00 | 9,67 | 74,4 | 12,20 | 8,58 | 70,3 | 9,70 | 6,53 | 67,3 | -1,1 | -2,0 | 88,7 | 76,1 |
- dálniční poplatek ****) | 2,90 | 2,51 | 86,7 | 2,90 | 3,30 | 113,9 | 3,90 | 3,36 | 86,1 | 0,8 | 0,1 | 131,5 | 101,6 |
- ostatní daně a poplatky | 7,56 | 4,30 | 56,9 | 7,82 | 6,11 | 78,1 | 7,93 | 6,19 | 78,1 | 1,8 | 0,1 | 142,1 | 101,3 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2011 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl. obcím (7,4 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví **) v rozp.celost.daní v roce 2012 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (5,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví ***) v rozp.celost.daní v roce 2013 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,1 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,5 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,6 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účet. ****) údaj skutečnosti roku 2012 a 2013 odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků) |
Čerpání výdajů státního rozpočtu | 2012 | 2013 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-září | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-září | % plnění | Index 2013/2012 | Rozdíl 2013-2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Výdaje celkem | 828,56 | 69,3 | 1 180,77 | 1 184,23 | 844,66 | 71,3 | 101,9 | 16,10 |
Běžné výdaje | 758,47 | 69,7 | 1 085,69 | 1 081,32 | 786,11 | 72,7 | 103,6 | 27,64 |
v tom: | ||||||||
Výdaje na platy, ost.platby za proved.práci a pojistné | 58,77 | 64,3 | 90,25 | 91,83 | 60,06 | 65,4 | 102,2 | 1,29 |
Neinvestiční nákupy a související výdaje | 82,71 | 57,9 | 132,13 | 130,93 | 87,43 | 66,8 | 105,7 | 4,72 |
z toho: Úroky a ost.finanční výdaje kap. Státní dluh *) | 46,14 | 58,5 | 67,83 | 64,53 | 51,29 | 79,5 | 111,2 | 5,15 |
Výdaje na realizaci záruk | 1,58 | 38,7 | 3,25 | 2,75 | 1,12 | 40,6 | 70,9 | -0,46 |
Neinvestiční transfery podnikatelským subjektům | 25,56 | 75,0 | 37,96 | 31,53 | 24,35 | 77,2 | 95,3 | -1,21 |
Neinvestiční transfery neziskovým a pod.organizacím | 9,00 | 85,7 | 7,12 | 11,79 | 10,46 | 88,7 | 116,2 | 1,46 |
Neinvestiční transfery státním fondům | 10,24 | 27,3 | 33,08 | 38,95 | 16,18 | 41,5 | 158,0 | 5,94 |
z toho: Neinvestiční transfery SZIF | 9,98 | 26,7 | 33,08 | 31,86 | 10,14 | 31,8 | 101,6 | 0,16 |
Neinv. transfery fondům soc. a veřejného zdrav.poj. | 39,73 | 75,0 | 53,20 | 53,19 | 43,78 | 82,3 | 110,2 | 4,05 |
Neinv. transfery veřejným rozpočtům územní úrovně | 85,67 | 80,9 | 103,04 | 104,01 | 85,01 | 81,7 | 99,2 | -0,66 |
Neinv. transfery příspěvkovým a pod. organizacím | 45,47 | 80,5 | 56,47 | 58,69 | 49,29 | 84,0 | 108,4 | 3,82 |
Sociální dávky | 355,15 | 72,3 | 500,28 | 495,56 | 358,39 | 72,3 | 100,9 | 3,24 |
v tom: Důchody | 280,80 | 73,4 | 394,13 | 389,76 | 278,47 | 71,4 | 99,2 | -2,33 |
Prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 6,78 | 54,5 | 9,80 | 9,75 | 7,51 | 77,0 | 110,7 | 0,73 |
Ostatní soc.dávky | 40,80 | 70,0 | 59,44 | 59,22 | 44,58 | 75,3 | 109,3 | 3,78 |
Státní soc.podpora | 26,77 | 70,6 | 36,91 | 36,83 | 27,82 | 75,6 | 103,9 | 1,05 |
Stavební spoření | 5,15 | 85,8 | 5,70 | 5,70 | 4,84 | 85,0 | 94,1 | -0,30 |
Státní příspěvek na důchodové připojištění | 4,26 | 68,8 | 6,40 | 6,40 | 4,97 | 77,7 | 116,6 | 0,71 |
Odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 28,53 | 80,8 | 36,00 | 36,00 | 31,83 | 88,4 | 111,6 | 3,31 |
Ostatní běžné výdaje **) | 8,23 | 45,6 | 24,07 | 16,75 | 9,51 | 56,8 | 115,6 | 1,28 |
Kapitálové výdaje | 70,09 | 65,5 | 95,07 | 102,92 | 58,55 | 56,9 | 83,5 | -11,54 |
v tom: | ||||||||
Investiční nákupy a související výdaje | 7,16 | 51,2 | 9,60 | 12,67 | 5,45 | 43,0 | 76,2 | -1,70 |
Investiční transfery podnikatelským subjektům | 12,12 | 84,1 | 3,00 | 13,78 | 12,48 | 90,6 | 103,0 | 0,36 |
Investiční transfery státním fondům | 20,58 | 81,0 | 33,69 | 30,46 | 14,09 | 46,3 | 68,5 | -6,49 |
z toho: Investiční transfery SFDI | 16,01 | 63,7 | 33,69 | 29,10 | 10,65 | 36,6 | 66,5 | -5,36 |
Investiční transfery veřej. rozpočtům územní úrovně | 18,50 | 62,9 | 12,68 | 18,30 | 15,94 | 87,1 | 86,2 | -2,56 |
Investiční transfery příspěvkovým a pod.organizacím | 9,72 | 56,1 | 17,90 | 18,27 | 7,53 | 41,2 | 77,4 | -2,19 |
Ostatní kapitálové výdaje **) | 2,02 | 31,1 | 18,19 | 9,44 | 3,06 | 32,4 | 151,3 | 1,04 |
Saldo hospodaření SR | -71,41 | 67,8 | -100,00 | -100,00 | -38,24 | 38,2 | 53,5 | 33,17 |
*) skutečnost v roce 2012 i 2013 obsahuje celé neinvestiční výdaje kapitoly SD (téměř ze 100 % jsou to úroky a ostatní finanční výdaje) **) dopočet do celku |