Schodek státního rozpočtu se meziročně snížil o více než 30 mld. Kč
Ke konci srpna dosáhly celkové příjmy státního rozpočtu 703,5 mld. Kč, celkové výdaje 739,7 mld. Kč a schodek hospodaření 36,2 mld. Kč. Schodek se tak meziročně snížil o více než 30 mld. Kč, což představuje nejlepší výsledek od roku 2008.
Ukazatel | 2012 | 2013 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
skutečnost leden-srpen | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-srpen | % plnění | Index 2013/2012 | Rozdíl 2013 - 2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 - 1 | |
PŘÍJMY CELKEM | 665,12 | 61,2 | 1 080,77 | 1 084,03 | 703,49 | 64,9 | 105,8 | 38,37 |
VÝDAJE CELKEM | 732,14 | 61,4 | 1 180,77 | 1 184,03 | 739,70 | 62,5 | 101,0 | 7,56 |
SALDO | -67,02 | 63,6 | -100,00 | -100,00 | -36,21 | 36,2 | 54,0 | 30,81 |
Příjmy státního rozpočtu
Na meziročním růstu celkových příjmů o 38,4 mld. Kč se nejvíce podílely nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery, a to zejména příjmy z EU (o 32,9 mld. Kč), a z daňových příjmů také inkaso DPH (o 14,3 mld. Kč).
Daňové příjmy bez pojistného na sociální zabezpečení meziročně vzrostly o 0,2 mld. Kč, tj. o 0,1 %.
Inkaso DPH ve výši 141,8 mld. Kč meziročně vzrostlo o 14,3 mld. Kč, tj. o 11,3 %. Na plánovaném růstu rozpočtu proti skutečnosti 2012 o 6,2 % se nejvíce podílí novela zákona o DPH, která zvýšila obě sazby daně z přidané hodnoty o jeden procentní bod na 15 a 21 procent. V samotném srpnu došlo k meziročnímu růstu inkasa DPH, které náleží státnímu rozpočtu, o 9,9 mld. Kč. Nepravidelný vývoj inkasa DPH z hlediska meziročního srovnání i v jiných měsících roku je částečně projevem legislativních změn platných od roku 2013, které vedly ke snížení počtu čtvrtletních plátců ve prospěch měsíčních, a tím pádem i ke změně vývoje inkasa DPH v jednotlivých měsících roku. Popsané změny znamenají, že v prvních měsících jednotlivých čtvrtletí (duben, červenec) dochází k výraznějšímu meziročnímu poklesu inkasa, zatímco v druhých měsících čtvrtletí (únor, květen, srpen) k růstu. To ukazuje i následující graf:
Inkaso spotřebních daní (vč. tzv. energetických daní a odvodu z elektřiny ze slunečního záření) dosáhlo 84,7 mld. Kč, což je o 4,9 mld. Kč, tj. o 5,5 %, méně než ve stejném období roku 2012. Na tom se podílelo zejména inkaso spotřební daně z minerálních olejů, které meziročně kleslo o 2,3 mld. Kč. Inkaso spotřební daně z tabákových výrobků meziročně pokleslo o 1,5 mld. Kč. Od 1. 1. 2013 došlo ke zvýšení sazeb daně u tabákových výrobků. Další změnou v oblasti spotřebních daní je pro rok 2013 snížení vrácení daně z minerálních olejů osobám užívajícím tyto oleje pro zemědělskou prvovýrobu, tzv. zelené nafty z 60 % na 40 %.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti meziročně rostlo o 3,9 % a dosáhlo 54,2 mld. Kč. Důvodem je zejména zrušení základní slevy pro pracující důchodce a zavedení tzv. solidární přirážky ve výši 7 % z příjmů převyšujících 4násobek průměrné mzdy.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob placené na základě přiznání zatím dosáhlo záporné hodnoty -1,6 mld. Kč (před rokem činilo -1,0 mld. Kč). Záporné plnění souvisí s vratkami daně na základě daňových přiznání podávaných z velké části do konce března, které proběhly tradičně v dubnu.
Inkaso daně z příjmů fyzických osob vybírané srážkou ve výši 5,9 mld. Kč představuje meziroční pokles o 0,7 mld. Kč. Na to má pravděpodobně vliv zejména pokles hrubého provozního přebytku snižující disponibilní zdroje k rozdělení, dále pak i pokles úrokové míry z vkladů u bank a možný nižší objem uzavřených dohod o provedení práce.
Inkaso daně z příjmů právnických osob dosáhlo za 8 měsíců roku 45,7 mld. Kč. To představovalo meziroční pokles o 8,0 mld. Kč, tj. o 14,9 %. U daně z příjmů právnických osob nebyly pro rok 2013 přijaty žádné významné legislativní změny.
Na meziroční srovnání inkasa DPH, DPPO a DPFO, které náleží státnímu rozpočtu, působí negativně změna v rozpočtovém určení daní. Ta od 1. 1. 2013 posiluje příjmy obcí zejména na úkor příjmů státního rozpočtu.
U majetkových daní, které zatím dosáhly 5,8 mld. Kč a meziročně klesly o 2,1 mld. Kč, již není na rozdíl od roku 2012 součástí inkasa darovací daň uvalená za bezúplatné nabytí povolenek na emise skleníkových plynů pro výrobu elektřiny. Na inkasu daně z převodu nemovitostí by se v roce 2013 mělo projevit zvýšení sazby daně o jeden procentní bod na 4 %.
U příjmů z pojistného na sociální zabezpečení, které zatím při meziročním poklesu o 0,5 % dosáhly 246,2 mld. Kč, rozpočet počítá s růstem o 1,7 % proti skutečnosti 2012. Do rozpočtu byl zapracován dopad zavedení 2. pilíře důchodového spoření platného od 1. 1. 2013, který je zatím marginální.
Na nedaňových a kapitálových příjmech a přijatých transferech ve výši 114,9 mld. Kč (meziroční růst o 39,4 mld. Kč) se nejvíce podílely příjmy z EU. Ty dosáhly 82,1 mld. Kč, a byly tak proti stejnému období roku 2012 vyšší o 32,9 mld. Kč. Příjmy z kreditních úroků operací řízení státního dluhu a likvidity státní pokladny realizované v kapitole Státní dluh dosáhly 6,1 mld. Kč.
Výdaje státního rozpočtu
Celkové výdaje v objemu 739,7 mld. Kč čerpané ke konci srpna 2013 byly o 7,6 mld. Kč nad úrovní stejného období roku 2012.
Největší objem prostředků v rámci běžných výdajů je každoročně vynakládán na sociální dávky, především na důchody. Ve schváleném rozpočtu byly zapracovány ve výši 500,3 mld. Kč, což představuje 42,4 % všech rozpočtovaných výdajů a o 4,0 % více než skutečnost dosažená v roce 2012 (z toho meziroční rozpočtovaný růst důchodů činí 3,2 %). Proti rozpočtu 2012 jde o růst o 1,8 %. Za 8 měsíců roku bylo na sociálních dávkách vyčerpáno 317,5 mld. Kč při meziročním poklesu o 1,0 mld. Kč.
Neinvestiční transfery veřejným rozpočtům územní úrovně dosáhly 69,6 mld. Kč a meziročně byly vyšší o 2,1 mld. Kč. Na jejich výši se podílely zejména převody prostředků na přímé náklady škol zřizovaných obcemi a kraji ve výši 54,6 mld. Kč, což je o 0,6 mld. Kč více než v roce 2012. Šlo o čtyři zálohy regionálnímu školství na leden až srpen v celkové výši 51,6 mld. Kč (ve stejném období minulého roku vyplaceny také 4 zálohy ve výši 51,0 mld. Kč) a tři čtvrtletní zálohy soukromému školství ve výši 3,0 mld. Kč (stejně jako ve stejném období minulého roku).
Neinvestiční transfery fondům sociálního a zdravotního pojištění ve výši 39,4 mld. Kč vykázaly meziroční růst o 4,1 mld. Kč. Tento růst byl ovlivněn lednovou předsunutou platbou pojistného ve výši 4 mld. Kč (v listopadu a prosinci 2013 bude tato částka zúčtována, a to vždy ve výši 2 mld. Kč).
Kapitálové výdaje byly čerpány ve výši 48,1 mld. Kč, což představuje meziroční pokles o 12,5 mld. Kč a plnění rozpočtu po změnách na 47,0 %.
Saldo státního rozpočtu
Hospodaření státního rozpočtu za leden až srpen 2013 skončilo schodkem ve výši 36,2 mld. Kč, což je proti stejnému období roku 2012 výsledek příznivější o 30,8 mld. Kč. Na tomto výsledku se pozitivně odráží meziročně vyšší inkaso celkových příjmů o 38,4 mld. Kč (z toho růst EU příjmů o 32,9 mld. Kč a inkasa DPH o 14,3 mld. Kč), zatímco čerpání výdajů z meziročního hlediska spíše stagnuje (růst o 1,0 %, tj. o 7,6 mld. Kč).
Hospodaření rozpočtu v samotném srpnu skončilo schodkem 8,7 mld. Kč (v srpnu 2012 to bylo 15,3 mld. Kč), když příjmy činily 73,6 mld. Kč (v srpnu 2012 to bylo 67,7 mld. Kč) a výdaje byly čerpány ve výši 82,3 mld. Kč (v srpnu 2012 to bylo 83,0 mld. Kč). Na meziroční růst příjmů v samotném srpnu o 5,9 mld. Kč působilo zejména inkaso DPH (růst o 9,9 mld. Kč).
leden-srpen | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Saldo SR | -12 367 | -25 565 | -32 956 | -71 885 | -50 687 | 10 008 | -6 440 | 22 226 | 5 318 | -89 578 | -78 673 | -87 275 | -67 022 | -36 213 |
Bc. Ondřej Šrámek, tiskový mluvčí MF
Dokumenty ke stažení
Tabulková příloha:
Plnění příjmů státního rozpočtu | 2012 | 2013 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-srpen | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-srpen | % plnění | Index 2013/2012 | Rozdíl 2013-2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Příjmy celkem | 665,12 | 61,2 | 1 080,77 | 1 084,03 | 703,49 | 64,9 | 105,8 | 38,37 |
v tom: | ||||||||
Daňové příjmy celkem | 589,67 | 62,4 | 932,00 | 932,00 | 588,62 | 63,2 | 99,8 | -1,05 |
Daňové příjmy (bez pojistného SZ) | 342,24 | 60,9 | 554,23 | 554,23 | 342,45 | 61,8 | 100,1 | 0,21 |
v tom: | ||||||||
DPH | 127,47 | 57,5 | 212,00 | 212,00 | 141,82 | 66,9 | 111,3 | 14,34 |
Spotřební daně (vč. tzv. energetických daní) | 89,66 | 63,0 | 142,20 | 142,20 | 84,75 | 59,6 | 94,5 | -4,91 |
z toho: Spotřební daň z minerálních olejů | 46,09 | 61,0 | 73,30 | 73,30 | 43,82 | 59,8 | 95,1 | -2,28 |
Spotřební daň z tabákových výrobků | 29,72 | 63,1 | 47,80 | 47,80 | 28,27 | 59,1 | 95,1 | -1,45 |
Odvod z elektřiny ze slunečního záření | 3,99 | 94,9 | 6,50 | 6,50 | 3,25 | 50,0 | 81,5 | -0,74 |
Daně z příjmů PO | 53,78 | 62,8 | 84,30 | 84,30 | 45,74 | 54,3 | 85,1 | -8,04 |
Daně z příjmů FO | 57,78 | 62,8 | 98,10 | 98,10 | 58,45 | 59,6 | 101,2 | 0,67 |
v tom: z kapitálových výnosů | 6,55 | 72,8 | 9,00 | 9,00 | 5,85 | 65,0 | 89,4 | -0,70 |
ze závislé činnosti | 52,19 | 65,0 | 86,40 | 86,40 | 54,25 | 62,8 | 103,9 | 2,06 |
z přiznání | -0,96 | -35,5 | 2,70 | 2,70 | -1,65 | -61,1 | 172,0 | -0,69 |
Správní poplatky | 1,78 | 74,5 | 1,29 | 1,29 | 0,83 | 64,5 | 46,7 | -0,95 |
Majetkové daně | 7,90 | 64,8 | 9,70 | 9,70 | 5,76 | 59,4 | 72,9 | -2,14 |
v tom: Daň dědická | 0,04 | 41,0 | 0,10 | 0,10 | 0,04 | 41,9 | 102,2 | 0,00 |
Daň darovací | 2,87 | 62,3 | 0,30 | 0,30 | 0,07 | 23,3 | 2,4 | -2,80 |
Daň z převodu nemovitostí | 4,99 | 66,6 | 9,30 | 9,30 | 5,65 | 60,8 | 113,1 | 0,66 |
Poplatky za uložení odpadů *) | 1,03 | 73,2 | 1,41 | 1,41 | 0,90 | 64,0 | 88,0 | -0,12 |
Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu | 0,11 | 6,2 | 0,20 | 0,20 | 0,18 | 88,3 | 168,1 | 0,07 |
Odvody z loterií **) | 1,22 | x | 2,60 | 2,60 | 2,02 | 77,8 | 165,9 | 0,80 |
Ostatní daňové příjmy ****) | 1,52 | 65,2 | 2,43 | 2,43 | 1,99 | 82,0 | 131,0 | 0,47 |
Pojistné na SZ | 247,44 | 64,4 | 377,77 | 377,77 | 246,17 | 65,2 | 99,5 | -1,26 |
z toho: Na důchody | 219,94 | 64,4 | 337,24 | 337,24 | 218,89 | 64,9 | 99,5 | -1,05 |
Nedaňové a kapitálové příjmy a přijaté transfery | 75,45 | 53,3 | 148,77 | 152,03 | 114,87 | 75,6 | 152,2 | 39,42 |
v tom: | ||||||||
Kapitoly (mimo kapitol OSFA, SD a VPS) | 59,99 | 53,1 | 126,41 | 129,68 | 96,98 | 74,8 | 161,7 | 36,99 |
z toho: Transfery přijaté od EU a převody z Národního fondu ***) | 49,27 | 47,4 | 100,04 | 103,30 | 82,15 | 79,5 | 166,7 | 32,87 |
Přijaté sankční platby | 0,09 | 8,6 | 1,06 | 1,06 | 0,23 | 22,2 | 259,8 | 0,14 |
Soudní poplatky | 0,99 | 152,0 | 1,35 | 1,35 | 0,97 | 72,1 | 97,9 | -0,02 |
Dobrovolné pojistné | 0,16 | 36,4 | 0,34 | 0,29 | 0,12 | 40,2 | 72,3 | -0,04 |
Kapitola Operace SFA | 1,96 | 58,5 | 1,86 | 1,86 | 2,03 | 109,1 | 103,8 | 0,07 |
Kapitola Státní dluh | 8,75 | 133,6 | 3,80 | 3,80 | 6,08 | 160,0 | 69,5 | -2,66 |
Kapitola VPS | 4,76 | 25,5 | 16,69 | 16,69 | 9,78 | 58,6 | 205,4 | 5,02 |
z toho: Příjmy sdílené s EU (clo) | 1,05 | 95,3 | 1,00 | 1,00 | 0,93 | 93,0 | 88,7 | -0,12 |
*) rozpočet i skutečnost roku 2012 jen za kapitolu OSFA **) odvody z loterií podle zákona č. 202/1990 Sb., § 41b, odst. 1 (70 % výnosu pro SR) a § 41b, odst. 2, 3, 4 (20 % výnosu pro SR) ***) z transferů přijatých od EU jsou ve skutečnosti roku 2013 obsaženy pouze prostředky na krytí výdajů Společné zemědělské politiky v gesci kapitoly Ministerstvo zemědělství ****) dopočet do celku |
Celkem r. 2011 | Celkem r. 2012 | Celkem r. 2013 | Meziroč.přírůstek skutečnost | Meziroční index skutečnost % | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rozpočet schválený | sk.k 31.8.*) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.8.**) | % plnění | Rozpočet schválený | sk.k 31.8.***) | % plnění | 2012/2011 | 2013/2012 | 2012/2011 | 2013/2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 5-2 | 8-5 | 5:2 | 8:5 | |
Daňové příjmy | 739,46 | 454,03 | 61,4 | 754,32 | 459,50 | 60,9 | 755,33 | 469,37 | 62,1 | 5,5 | 9,9 | 101,2 | 102,1 |
- DPH | 279,50 | 179,90 | 64,4 | 308,70 | 177,50 | 57,5 | 297,30 | 198,77 | 66,9 | -2,4 | 21,3 | 98,7 | 112,0 |
- spotřební daně (vč. energ. daní) | 148,40 | 95,83 | 64,6 | 149,90 | 94,27 | 62,9 | 149,50 | 89,13 | 59,6 | -1,6 | -5,1 | 98,4 | 94,5 |
- clo | 1,20 | 1,13 | 94,2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
- daně z příjmů PO | 120,60 | 70,26 | 58,3 | 122,90 | 75,61 | 61,5 | 124,90 | 67,71 | 54,2 | 5,3 | -7,9 | 107,6 | 89,6 |
- daně z příjmů FO | 151,00 | 81,95 | 54,3 | 135,90 | 85,14 | 62,6 | 147,70 | 88,44 | 59,9 | 3,2 | 3,3 | 103,9 | 103,9 |
vybíraná srážkou | 19,30 | 7,40 | 38,4 | 12,80 | 9,26 | 72,3 | 13,40 | 8,63 | 64,4 | 1,9 | -0,6 | 125,1 | 93,2 |
závislá činnost | 121,10 | 75,55 | 62,4 | 117,80 | 76,53 | 65,0 | 128,90 | 80,97 | 62,8 | 1,0 | 4,4 | 101,3 | 105,8 |
z přiznání | 10,60 | -1,01 | -9,5 | 5,30 | -0,65 | -12,3 | 5,40 | -1,16 | -21,5 | 0,4 | -0,5 | 64,4 | 178,5 |
- silniční daň | 5,60 | 3,29 | 58,8 | 5,30 | 3,38 | 63,7 | 5,40 | 3,36 | 62,2 | 0,1 | 0,0 | 102,7 | 99,4 |
- daň z nemovitosti | 9,70 | 6,16 | 63,5 | 8,70 | 6,93 | 79,6 | 9,00 | 7,10 | 78,9 | 0,8 | 0,2 | 112,4 | 102,5 |
- majetkové daně | 13,00 | 9,00 | 69,2 | 12,20 | 7,90 | 64,8 | 9,70 | 5,76 | 59,4 | -1,1 | -2,1 | 87,8 | 72,9 |
- dálniční poplatek ****) | 2,90 | 2,51 | 86,7 | 2,90 | 3,13 | 107,8 | 3,90 | 3,17 | 81,3 | 0,6 | 0,0 | 124,4 | 101,4 |
- ostatní daně a poplatky | 7,56 | 4,00 | 52,9 | 7,82 | 5,65 | 72,2 | 7,93 | 5,93 | 74,8 | 1,7 | 0,3 | 141,3 | 104,8 |
*) v rozp.celost.daní v roce 2011 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl. obcím (7,4 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví **) v rozp.celost.daní v roce 2012 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,2 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (5,8 mld. Kč) a popl.za znečišť.ŽP také obcím (6,2 mld. Kč) - ve skut. je lze sledovat pouze v účetnictví ***) v rozp.celost.daní v roce 2013 není zahrn.DPPO za obce a kraje (6,1 mld. Kč) a dále správní a místní popl.a další odvody obcím (7,5 mld. Kč), popl.za znečišť.ŽP a ost.odvody také obcím (8,6 mld. Kč)-ve skut. je lze sledovat pouze v účet. ****) údaj skutečnosti roku 2012 a 2013 odpovídá stavu inkasa za minulý měsíc (od roku 2012 nemá MF možnost sledovat každodenní pohyb inkasa z dálničních poplatků) |
Čerpání výdajů státního rozpočtu | 2012 | 2013 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skutečnost leden-srpen | % plnění | Schválený rozpočet | Rozpočet po změnách | Skutečnost leden-srpen | % plnění | Index 2013/2012 | Rozdíl 2013-2012 | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 = 5 / 4 | 7 = 5 / 1 | 8 = 5 -1 | |
Výdaje celkem | 732,14 | 61,4 | 1 180,77 | 1 184,03 | 739,70 | 62,5 | 101,0 | 7,56 |
Běžné výdaje | 671,56 | 61,9 | 1 085,69 | 1 081,84 | 691,64 | 63,9 | 103,0 | 20,07 |
v tom: | ||||||||
Výdaje na platy, ost.platby za proved.práci a pojistné | 52,11 | 57,1 | 90,25 | 91,74 | 52,46 | 57,2 | 100,7 | 0,35 |
Neinvestiční nákupy a související výdaje | x | x | 132,13 | 130,88 | 71,73 | 54,8 | x | x |
z toho: Úroky a ost.finanční výdaje kap. Státní dluh *) | 37,12 | 47,0 | 67,83 | 65,68 | 39,41 | 60,0 | 106,2 | 2,29 |
Výdaje na realizaci záruk | 1,58 | 38,7 | 3,25 | 2,75 | 1,12 | 40,6 | 70,9 | -0,46 |
Neinvestiční transfery podnikatelským subjektům | x | x | 37,96 | 32,16 | 22,56 | 70,1 | x | x |
Neinvestiční transfery neziskovým a pod.organizacím | x | x | 7,12 | 10,92 | 9,27 | 84,9 | x | x |
Neinvestiční transfery státním fondům | 8,77 | 23,4 | 33,08 | 38,73 | 14,49 | 37,4 | 165,1 | 5,71 |
z toho: Neinvestiční transfery SZIF | 8,60 | 22,9 | 33,08 | 32,14 | 9,72 | 30,2 | 113,0 | 1,12 |
Neinv. transfery fondům soc. a veřejného zdrav.poj. **) | 35,34 | 66,8 | 53,20 | 53,19 | 39,39 | 74,1 | 111,5 | 4,05 |
Neinv. transfery veřejným rozpočtům územní úrovně | 67,53 | 65,1 | 103,04 | 103,41 | 69,59 | 67,3 | 103,0 | 2,05 |
Neinv. transfery příspěvkovým a pod. organizacím | x | x | 56,47 | 58,44 | 46,10 | 78,9 | x | x |
Sociální dávky | 318,47 | 64,8 | 500,28 | 495,63 | 317,50 | 64,1 | 99,7 | -0,97 |
v tom: Důchody | 252,18 | 65,9 | 394,13 | 389,84 | 248,30 | 63,7 | 98,5 | -3,89 |
Prostředky na podpory v nezaměstnanosti | 6,11 | 49,0 | 9,80 | 9,75 | 6,60 | 67,7 | 108,1 | 0,50 |
Ostatní soc.dávky | 36,37 | 62,2 | 59,44 | 59,20 | 39,07 | 66,0 | 107,4 | 2,69 |
Státní soc.podpora | 23,81 | 62,8 | 36,91 | 36,83 | 23,52 | 63,9 | 98,8 | -0,28 |
Stavební spoření | 5,13 | 85,4 | 5,70 | 5,70 | 4,82 | 84,6 | 94,1 | -0,30 |
Státní příspěvek na důchodové připojištění | 4,26 | 68,8 | 6,40 | 6,40 | 4,97 | 77,7 | 116,6 | 0,71 |
Odvody vlastních zdrojů ES do rozpočtu EU | 25,62 | 72,6 | 36,00 | 36,00 | 28,95 | 80,4 | 113,0 | 3,33 |
Ostatní běžné výdaje ***) | x | x | 24,07 | 18,64 | 9,81 | 52,6 | x | x |
Kapitálové výdaje | 60,58 | 56,7 | 95,07 | 102,19 | 48,06 | 47,0 | 79,3 | -12,52 |
v tom: | ||||||||
Investiční nákupy a související výdaje | x | x | 9,60 | 12,16 | 4,94 | 40,6 | x | x |
Investiční transfery podnikatelským subjektům | x | x | 3,00 | 13,67 | 10,35 | 75,7 | x | x |
Investiční transfery státním fondům | 14,14 | 55,9 | 33,69 | 30,19 | 9,77 | 32,4 | 69,1 | -4,37 |
z toho: Investiční transfery SFDI | 10,21 | 40,6 | 33,69 | 29,12 | 6,87 | 23,6 | 67,3 | -3,34 |
Investiční transfery veřej. rozpočtům územní úrovně | x | x | 12,68 | 16,77 | 13,87 | 82,7 | x | x |
Investiční transfery příspěvkovým a pod.organizacím | x | x | 17,90 | 18,14 | 6,75 | 37,2 | x | x |
Ostatní kapitálové výdaje ***) | x | x | 18,19 | 11,26 | 2,37 | 21,1 | x | x |
Saldo hospodaření SR | -67,02 | 63,6 | -100,00 | -100,00 | -36,21 | 36,2 | 54,0 | 30,81 |
*) skutečnost v roce 2012 i 2013 obsahuje celé neinvestiční výdaje kapitoly SD (téměř ze 100 % jsou to úroky a ostatní finanční výdaje) **) skutečnost roku 2012 je jen za kapitolu VPS ***) dopočet do celku |