Důležité informace k zápisu přes provozovatele
Od 1. 7. 2024 je možné podat žádost o zápis jednak prostřednictvím formuláře, který naleznete zde: Formulář žádost o zápis do RVO, jednak prostřednictvím provozovatele hazardních her – tzn. přímo v kasinu, herně nebo po přihlášení do svého hráčského účtu na internetu i v mobilu (v „online kasinu/herně/sázkovce“).
Od 1. 7. 2024 musí každý provozovatel hazardních her v České republice umožnit hráči v rámci jeho uživatelského konta (ať už v herně/kasinu nebo při hraní on-line hazardních her) požádat o zápis do Rejstříku vyloučených osob nebo využít tzv. panic button - prostředek pro okamžité zamezení účasti na hazardní hře na 48 hodin (může být nazváno různě např. jako „tlačítko pro přestávku v hraní na 48 hodin“).
Obě nové funkce mají za úkol řešit situaci, kdy hráčům hraní hazardních her přerostlo přes hlavu, nebo mají pocit, že by hraní nemuseli mít pod kontrolou.
Panic Button – vyloučení na 48 hod.
Jde o dočasnou – krátkodobou záležitost. Jedná se o možnost okamžitého krátkodobého vyloučení se z hraní hazardních her na 48 hodin, ke kterému dojde automaticky a u všech provozovatelů (v hernách, kasinech i při online hraní), prostřednictvím tzv. panic button (může být označeno i jako „přestávka v hraní“, „pauza“ apod). Po uplynutí 48 hodin se možnost účasti na hazardní hře automaticky obnoví. Lze jej využít preventivně např. v situacích, kdy vyrážím na větší akci a vím, že mám obecně tendenci v takových stavech navštěvovat herny a prohrát tam velké sumy peněz. Stejně tak lze panic button použít třeba v situacích, kdy prohraju nějaký obnos peněz a mohla by mě lákat mylná představa, že je můžu hned vyhrát zpátky. Prostě může pomoci v situacích, kdy vím, že má vůle není až tak silná a potřebuje třeba jen krátkodobě trochu pomoci.
Zápis do Rejstříku – dlouhodobé vyloučení z hraní hazardních her
Pokud se hráč chce vyhnout hraní hazardních her dlouhodobě, např. ví, že už jej nemá pod kontrolou, může přímo v herně/kasinu/ nebo i online sázkové kanceláři přímo ze svého uživatelského konta požádat o zápis do Rejstříku vyloučených osob.
Žádost o zápis do Rejstříku lze podat pouze po přihlášení k uživatelskému kontu. Provozovatel musí před podáním žádosti o zápis do Rejstříku poučit hráče o důsledcích zápisu do Rejstříku - zákazu pro zapsanou osobu vstoupit do herního prostoru, zákazu založit uživatelské konto, zákazu vložit sázky do hry hazardní hry prostřednictvím uživatelského konta, zákazu vložit peněžní prostředky na uživatelské konto, o nemožnosti výmazu z tohoto Rejstříku po dobu nejméně 1 roku. Osoba zapsaná v Rejstříku sice nemůže vkládat sázky do hry, zápisem do Rejstříku se však uživatelské konto automaticky neruší. V případě, že si hráč chce požádat o výběr peněžních prostředků ze svého uživatelského konta, provozovatel je povinen vyplatit hráči prostředky na hráčském účtu.
Po odeslání žádosti by Vám měl provozovatel potvrdit odeslání žádosti a následně dojde k zápisu do Rejstříku.
Při podávání žádosti přes provozovatele hazardních her doporučujeme vždy zadat e-mailovou adresu. Na zadanou e-mailovou adresu Vám Ministerstvo financí zašle sdělení o provedení zápisu. Výhodou zadání e-mailové adresy je především rychlost doručení sdělení a praktičnost. Zasláním na e-mail se snižuje riziko, že sdělení ztratíte (což se může stát při doručení poštou) nebo že bude po určité době automaticky vymazáno (jak je tomu v systému datových schránek). Pokud e mailovou adresu neuvedete, zašle Ministerstvo financí sdělení o provedení zápisu do osobní datové schránky (máte-li ji zřízenu), nebo poštou.
Pokud se pro zápis do Rejstříku rozhodnete doma (nebo kdekoliv, kde nemáte možnost přihlášení do uživatelského konta), můžete využít formulář pro žádost o zápis a vyplněný formulář nám zaslat poštou, z datové schránky, e-mailem se zaručeným elektronickým podpisem, nebo nám ji můžete doručit na Ministerstvo financí osobně.
Podrobnější informace k podání žádosti na formuláři naleznete zde: Důležité informace k zápisu.
Návod a videonávod k vyplnění žádosti je k dispozici zde: Formuláře a návod.
Jak se dozvím, že žádost o zápis byla řádně zpracována?
V rámci uživatelského konta by Vám měl provozovatel zobrazit hlášku, že byla žádost řádně odeslána - tedy předána Ministerstvu financí. Ministerstvo financí Vám následně e-mailem (popř. jiným způsobem, pokud e-mail nemáte), doručí Sdělení o provedení zápisu. Pokud máte pochybnosti, zda došlo k odeslání žádosti, obraťte se na obsluhu/podporu provozovatele s žádostí o pomoc.