CZ EN

Motivový obrázek

Vedoucí oddělení Strategické a projektové řízení

Kontakty

 

Základní informace o služebním místě

  • číslo funkčního místa: 3650
  • doba úvazku: doba neurčitá
  • místo výkonu: Praha
  • platová třída: 14
  • předpokládaný nástup: březen až duben 2025
  • obor služby: 28. Informační a komunikační technologie
  • termín pro podávání přihlášek: od 24. ledna do 7. února 2025

Charakteristika vykonávaných činností

  • tvorba koncepce informační politiky a strategie resortu financí, vytváření dlouhodobé strategie informačních potřeb rezortu a jeho komunikační infrastruktury, koordinace vývoje provozu, inovací a údržby soustavy informačních a komunikačních systémů a zajišťování její harmonizace s celostátní informační politikou a dalšími mezinárodními požadavky;
  • zajišťování kybernetické bezpečnosti (KB) dle zákona o kybernetické bezpečnosti 
    a elektronické identifikaci dle zákona o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce resortu ministerstva (MF, Finanční správy ČR, Celní správy ČR, ÚZSVM a KFA);
  • vytváření koncepce kybernetické bezpečnosti resortu, vnitřních předpisů a metodiky řízení kybernetické bezpečnosti, technických a bezpečnostních standardů ICT v rámci resortu ministerstva;
  • účast na legislativním procesu ve věcech sjednocování českého právního řádu s právem EU v částech, které se týkají oblasti kybernetické bezpečnosti, a to zejména u tvorby právních úprav při jejich posuzování a připomínkování v rámci tvorby koncepce a strategie politiky kybernetické bezpečnosti státu;
  • zajišťování spolupráce s ostatními orgány veřejné správy v oblasti KB;
  • řízení a koordinace poskytování resortních služeb KB, monitoring kvality a rozsahu provozovaných služeb KB (7x24), dohlížení na dodržování principů řízení KB a kontrola dodržování bezpečnostních standardů a stanovených metodik, smluvních, technických a finančních parametrů resortních služeb KB;
  • koordinace činností směřujících k zavedení eGovernmentu v resortu s ohledem na stávající a budoucí informační technologie, směřující k optimalizaci a zjednodušení ve vazbě na legislativní prostředí a strategické dokumenty ČR a EU pro oblast ICT;
  • zabezpečování výkonu funkce Enterprise architekta ministerstva pro oblast architektury informačních systémů ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb.;
  • kontrola dodržování bezpečnostních zásad na serverech a další ICT infrastruktuře ministerstva;
  • spolupráce na definici požadavků na vývoji infrastruktury, výpočetních středisek, bezpečného datového centra resortu ministerstva a dalších centrálních služeb;
  • monitoring chodu pořízeného SW vybavení na jakékoliv platformě v souladu s příslušným usnesením vlády ČR ze dne 20. června 2001 č. 624, o Pravidlech, zásadách a způsobu zabezpečování kontroly užívání počítačových programů a podle zvláštního vnitřního předpisu ministerstva (směrnice č. 3/2008 ministra financí, o zásadách pořizování, evidenci a kontroly užívání počítačových programů v resortu Ministerstva financí), v rámci zabezpečení kontroly užívání počítačových programů v orgánech státní správy;
  • zpracovávání metodiky provozu bezpečnostních procedur pro zaměstnance útvarů resortu ministerstva a vybraných HW zařízení (PKI) a metodiky pro vnitřní a vnější certifikační autority a koordinace jejich činnosti, včetně úprav a řízení systému PKI;
  • posuzování a stanovení podmínek pro dodávku externích ICT služeb z pohledu bezpečnosti ICT a požadavku na kvalitu.

Nabízíme

  • 25 dní dovolené,
  • 5 dní indispozičního volna (sick days),
  • 5 dní studijního volna ročně,
  • pružná pracovní doba,
  • možnost práce z domova až 4 dny v měsíci,
  • možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
  • adaptační proces pro nové zaměstnance,
  • odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
  • možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
  • možnost stravování v budově ministerstva,
  • zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky.

Požadavky

Zákonem stanovené požadavky:

  • je státním občanem České republiky; 
  • dosáhl věku 18 let;
  • je plně svéprávný;
  • je bezúhonný;
  • dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu;
  • má způsobilost přístupu k utajovaným informacím stupně utajení Tajné;
  • má potřebnou zdravotní způsobilost.

Doručování přihlášky

Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky. 

Součástí obálky/elektronického podání musí být: 

  • Žádost o přijetí do služebního poměru a zařazení/jmenování na služební místo 
  • Strukturovaný profesní životopis
  • Motivační dopis 

Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.

Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).

Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo FM 3650, vedoucí oddělení Strategické a projektové řízení, v odboru Řízení rozvoje ICT“

Kontakty

Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne:
Mgr. Simona Švecová,
+420 257 042 508,
Simona.Svecova@mfcr.cz 

Bližší informace k náplni činnosti poskytne: Ing. Hedvika Hendrichová, +420 257 044 725, Hedvika.Hendrichova@mfcr.cz 

Dokumenty ke stažení

Vyplnit žádost

Kontaktní formulář

Toto pole nevyplňujte!!!

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA a platí tyto zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.